Canyon
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
Oh ja, die GF moet ik ook nog ff doen
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Wat is er met dat tandwiel gebeurd?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13738
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Wat zijn de verschillen tussen de CF SLX en de CF SL.
Ik zie dat de frameset 800 duurder is en behalve 150gram aan gewicht en een commerciële tekst zie ik niet veel verschillen.
Zijn er mensen die op beide gereden hebben en dara verschil merken?
Ik zie dat de frameset 800 duurder is en behalve 150gram aan gewicht en een commerciële tekst zie ik niet veel verschillen.
Zijn er mensen die op beide gereden hebben en dara verschil merken?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Zelfde frame alleen SLX is lichter.
What makes the boat go faster?
Gewicht, kleuren (wat mij aangaat (veel) mooier bij de SLX) en het feit dat je het frame alleen "mechanisch" kunt krijgen. Dat wil zeggen je kunt er wel elektronische groepen op monteren maar er zitten dus geen voorbereidingen daarvoor in het frame.wasbeer2006 schreef:Wat zijn de verschillen tussen de CF SLX en de CF SL.
Ik zie dat de frameset 800 duurder is en behalve 150gram aan gewicht en een commerciële tekst zie ik niet veel verschillen.
Zijn er mensen die op beide gereden hebben en dara verschil merken?
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
brekson schreef:Als je geen fan bent, laat dan het aankopen maar aan anderen. Dan moeten die minder lang wachten.☺peter1981 schreef:Hoe zit dat eigenlijk met die licentie korting?? en crash replacement ??
Ik ben nu niet de meest grote fan van de uitstraling van de Canyon fietsen maar ze zijn wel goed en vrij goedkoop en icm eventuele licentiekorting wellicht nog wat goedkoper.
Ik wil namelijk eigenlijk een 2e wedstrijdfiets hebben en overjarig met 6800 is er uiteraard niet en dan is Canyon misschien wel een leuke optie.
Niet alles draait om schoonheid want daar rij je geen meter harder door en ik heb een schoonheid vind ik zelf.
Maar zoek iets wat eigenlijk knetterstijf is en voor een goede prijs.
Maar helaas de licentie korting is alleen maar op de duurdere fietsen en bij de alu`s alleen maar op de frames en ik wil juist een complete fiets kopen want dan is het juist iets goedkoper.
Maar als ik 2700euro moet uitgeven dan verzin ik me wel iets mooiers en wat minimaal net zo stijf is en wellicht ook nog wel beter is afgemonteerd aangezien ik alles inkoop kan kopen ( op frames na )
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13738
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik vind de SLX ook mooier, maar voor 800 euro.......... vind ik dat wat minder belangrijk.
Dan een red groep erop. wielen heb ik nog asaault met nog geen 2000km en een setje notubes met zo,n 3000km erop. oude fiets verkopen en rond de 2000 euro ben ik weer voorzien, met de slx 800 meer, best een hoop.
Als je iets knetter stijfs wilt (ik zou niet weten waarom je dat wilt tenzij je echt voor de prijzen sprint of meer dan 100kg weegt) zou ik een Aero model pakken, foil, aeroad oid, die zijn meestal ietsje stijver.
En hard is iets anders dan stijf, wordt door een hoop mensen nogal door elkaar gehaald
Dan een red groep erop. wielen heb ik nog asaault met nog geen 2000km en een setje notubes met zo,n 3000km erop. oude fiets verkopen en rond de 2000 euro ben ik weer voorzien, met de slx 800 meer, best een hoop.
Als je iets knetter stijfs wilt (ik zou niet weten waarom je dat wilt tenzij je echt voor de prijzen sprint of meer dan 100kg weegt) zou ik een Aero model pakken, foil, aeroad oid, die zijn meestal ietsje stijver.
En hard is iets anders dan stijf, wordt door een hoop mensen nogal door elkaar gehaald
800 meer zou ik zelf ook niet doen nee
Wat betreft mezelf zal ik wel altijd mee sprinten voor de prijzen ja ( of het zin heeft is een tweede ) maar ga dat voorlopig doen met een niet aeroframe.
De Beone is trouwens wel lekker stijf dus dat valt alweer mee
En hard en stijf is idd wel een verschil maar wordt meestal wel het zelfde mee bedoel maar ik heb frames gehad die waren keihard maar waren zeker niet zo stijf al bijv m`n Beone
Wat betreft mezelf zal ik wel altijd mee sprinten voor de prijzen ja ( of het zin heeft is een tweede ) maar ga dat voorlopig doen met een niet aeroframe.
De Beone is trouwens wel lekker stijf dus dat valt alweer mee
En hard en stijf is idd wel een verschil maar wordt meestal wel het zelfde mee bedoel maar ik heb frames gehad die waren keihard maar waren zeker niet zo stijf al bijv m`n Beone
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
@peter1981. Zonder al te onvriendelijk te willen worden;
- geen al te grote fan van de uitstraling van Canyon fietsen maar je hebt wel een Beone?! Over (gebrek aan) uitstraling gesproken.
- Als je onderdelen voor inkoop kan kopen is juist een los frame tegen licentiekosten zeer aantrekkelijk. De SLX bijvoor beeld kost een fractie van vergelijkbare frameset, is het beste ooit door tour magazijn getest én beloond met een Red Dot design award (dat zegt dus wel iets onafhankelijks over het uiterlijk/de uitstraling)
- Als jij iets beters/stijvers voor 2700 kunt vinden dan hoor ik het graag. Overigens is knetterstijf behoorlijk eenzijdig in het prestatiepotentieel van fiets en berijder. Juist het comfort i.c.m. stijfheid (zodat je minder vermoeid raakt) bepaald de kwaliteit.
-Als je geen fan bent dan mag je lekker iets anders uitzoeken óf eerst een gedegen test/onderzoek doen voordat dit soort kortzichtige uitspraken doet. Canyon rijgt bevoordeeld de overwinningen in testen aaneen (en niet alleen de SLX) én boeken ook behoorlijk wat (prof)zeges (dat zegt niet zo heel veel, maar toch is het opvallend). Als je doelt op het feit dat Canyon weinig/geen carnavals kleuren gebruikt of allerlei (nutteloze) designdingetjes achterwege laat; dat klopt! In de visie van Canyon gaat functie voor design en dat heeft veel voordelen. Ook o.a. dat de restwaarde vrij hoog ligt omdat een frame niet zo snel "verouderd". Helaas zijn ze onder druk van de commercie daar wel een beetje vanaf gestapt maar veel minder dan veel andere merken.
@Wasbeer; 800 euro is m.i. het kwaliteits/gewichtsverschil ook niet waard en voor zover ik weet is een SLX juist (veel) stijver dan een Aeroad. Aero frames kampen wel vaker met dat fenomeen. De SL is ook mooi, (veel) betaalbaarder en zou ook mijn keuze zijn als ik geen Di2 zou rijden. En om dit frame (net als mijn "oude" CF (SL)) nou óók Di2 ready te gaan boren!?
Je zou trouwens ook nog een CF SL 7.0 kunnen kopen; 1599 euro!? Dan "krijg" je het frame, Mavic Aksium en een complete groep 105 (en natuurlijk zadel, stuur enz). Volgens mij is dat makkelijk voor meer dan 400 euro te verkopen en heb je het frame nog aanzienlijk goedkoper ook.
- geen al te grote fan van de uitstraling van Canyon fietsen maar je hebt wel een Beone?! Over (gebrek aan) uitstraling gesproken.
- Als je onderdelen voor inkoop kan kopen is juist een los frame tegen licentiekosten zeer aantrekkelijk. De SLX bijvoor beeld kost een fractie van vergelijkbare frameset, is het beste ooit door tour magazijn getest én beloond met een Red Dot design award (dat zegt dus wel iets onafhankelijks over het uiterlijk/de uitstraling)
- Als jij iets beters/stijvers voor 2700 kunt vinden dan hoor ik het graag. Overigens is knetterstijf behoorlijk eenzijdig in het prestatiepotentieel van fiets en berijder. Juist het comfort i.c.m. stijfheid (zodat je minder vermoeid raakt) bepaald de kwaliteit.
-Als je geen fan bent dan mag je lekker iets anders uitzoeken óf eerst een gedegen test/onderzoek doen voordat dit soort kortzichtige uitspraken doet. Canyon rijgt bevoordeeld de overwinningen in testen aaneen (en niet alleen de SLX) én boeken ook behoorlijk wat (prof)zeges (dat zegt niet zo heel veel, maar toch is het opvallend). Als je doelt op het feit dat Canyon weinig/geen carnavals kleuren gebruikt of allerlei (nutteloze) designdingetjes achterwege laat; dat klopt! In de visie van Canyon gaat functie voor design en dat heeft veel voordelen. Ook o.a. dat de restwaarde vrij hoog ligt omdat een frame niet zo snel "verouderd". Helaas zijn ze onder druk van de commercie daar wel een beetje vanaf gestapt maar veel minder dan veel andere merken.
@Wasbeer; 800 euro is m.i. het kwaliteits/gewichtsverschil ook niet waard en voor zover ik weet is een SLX juist (veel) stijver dan een Aeroad. Aero frames kampen wel vaker met dat fenomeen. De SL is ook mooi, (veel) betaalbaarder en zou ook mijn keuze zijn als ik geen Di2 zou rijden. En om dit frame (net als mijn "oude" CF (SL)) nou óók Di2 ready te gaan boren!?
Je zou trouwens ook nog een CF SL 7.0 kunnen kopen; 1599 euro!? Dan "krijg" je het frame, Mavic Aksium en een complete groep 105 (en natuurlijk zadel, stuur enz). Volgens mij is dat makkelijk voor meer dan 400 euro te verkopen en heb je het frame nog aanzienlijk goedkoper ook.
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
is niet onvriendelijk hoor
De Beone heb ik ook niet op z`n geweldige uitstraling gekocht maar wel voor z`n geweldige prijs en goede reviews.
700euro voor het frame was een koopje natuurlijk en voor de uitstraling heb ik als zomerfiets een De Rosa
En of je voor 2700euro betere fietsen bouwt is misschien overdreven maar zeker wel fietsen die net zo goed zijn kwa gevoel.
Misschien wel een frame van een jaar geleden of 2 jaar geleden maar dat maakt me niets uit
En tsja alles is een eigen smaak wat iemand heeft .
En gelukkig maar anders was het leven ook maar saai , toch ?
Want dan hadden we allemaal de zelfde vrouw , zelfde auto en zelfde fiets en konden we nooit eens iets anders
Het alu frame voor 650euro is natuurlijk ook niet verkeerd maar met het oogpunt dat ik nog een frame heb liggen kan ik die beter opbouwen , terwijl vaak een complete fiets kopen goedkoper is dan de spullen krijgen voor de inkoop want ik kan natuurlijk niet altijd bij de goedkoopste inkopen en scheelt het niet altijd zo gek veel als met internet prijzen
Als er bijv een lekkere licentie korting zat op een alu met 6800 groep dan was dat een hele serieuze kandidaat want die dingen komen erg goed uit de testen maar als ik 1350euro moet uitgeven dan schiet het nog niet helemaal op.
Alleen complete alu fietsen zijn er niet te krijgen met korting en 2700euro wil ik niet uitgeven want dan bouw ik het frame op wat ik heb liggen die is ook erg goed en heb ik voor 1000euro ook compleet
De Beone heb ik ook niet op z`n geweldige uitstraling gekocht maar wel voor z`n geweldige prijs en goede reviews.
700euro voor het frame was een koopje natuurlijk en voor de uitstraling heb ik als zomerfiets een De Rosa
En of je voor 2700euro betere fietsen bouwt is misschien overdreven maar zeker wel fietsen die net zo goed zijn kwa gevoel.
Misschien wel een frame van een jaar geleden of 2 jaar geleden maar dat maakt me niets uit
En tsja alles is een eigen smaak wat iemand heeft .
En gelukkig maar anders was het leven ook maar saai , toch ?
Want dan hadden we allemaal de zelfde vrouw , zelfde auto en zelfde fiets en konden we nooit eens iets anders
Het alu frame voor 650euro is natuurlijk ook niet verkeerd maar met het oogpunt dat ik nog een frame heb liggen kan ik die beter opbouwen , terwijl vaak een complete fiets kopen goedkoper is dan de spullen krijgen voor de inkoop want ik kan natuurlijk niet altijd bij de goedkoopste inkopen en scheelt het niet altijd zo gek veel als met internet prijzen
Als er bijv een lekkere licentie korting zat op een alu met 6800 groep dan was dat een hele serieuze kandidaat want die dingen komen erg goed uit de testen maar als ik 1350euro moet uitgeven dan schiet het nog niet helemaal op.
Alleen complete alu fietsen zijn er niet te krijgen met korting en 2700euro wil ik niet uitgeven want dan bouw ik het frame op wat ik heb liggen die is ook erg goed en heb ik voor 1000euro ook compleet
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Het alu frame is natuurlijk al een koopje maar met de licentiekorting en de verkoop van het frame wat je al hebt liggen is het toch ook een goede deal? Ik vind het Alu frame eigenlijk erg mooi en zou het normaal gesproken blind kopen....ben echter nogal een weightweenie en daar hoort (hoewel erg licht voor alu) zo'n frame niet direct bij. Tuurlijk moeten we niet allemaal hetzelfde gaan fietsen/rijden maar als je naar prijs/kwaliteit kijkt steekt Canyon er (voor mij althans) met kop en schouders bovenuit!
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate