Specialized
- daniel1975
- Forum-lid HC
Etap
Less is bore
- Carlosiebers
- Forum-lid
- Contact
Ik ben al even aan het zoeken wat de maximale band breedte is die in een Venge passen, maar krijg het niet gevonden! Iemand anders toevallig deze info en of ervaring?
S-Works Venge Rotor Inpower Dura Ace Di2 Osymatric Wahoo Elemnt + Kickr ISM Tubeless
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Hou het maar op 25mm op een "brede velg".
Op je achterwiel loop je het snelst tegen het uiterste aan (in de hoogte van de band).
Op je achterwiel loop je het snelst tegen het uiterste aan (in de hoogte van de band).
- Carlosiebers
- Forum-lid
- Contact
Bedankt voor de info.
Ik was aan het kijken voor Reynolds Assault SLG wielen, deze zijn 25 mm breed, dus dat zou dan moeten passen lijkt mij! Nu heb ik er volgens mij 23 mm in zitten op een smallere velg, morgen maar even nakijken.
Op mijn vorige fiets liep volgens mij de 25 mm of 28 mm achter tegen de rem aan.
Ik was aan het kijken voor Reynolds Assault SLG wielen, deze zijn 25 mm breed, dus dat zou dan moeten passen lijkt mij! Nu heb ik er volgens mij 23 mm in zitten op een smallere velg, morgen maar even nakijken.
Op mijn vorige fiets liep volgens mij de 25 mm of 28 mm achter tegen de rem aan.
S-Works Venge Rotor Inpower Dura Ace Di2 Osymatric Wahoo Elemnt + Kickr ISM Tubeless
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Een fietsvriend van mij heeft een Venge met Ultegra remmen en 25 mm brede carbon velgen en 25 mm Continental GrandPrix 4000SII banden.Carlosiebers schreef:Bedankt voor de info.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- Carlosiebers
- Forum-lid
- Contact
Ik heb even de factuur van mijn huidige banden erbij gezocht en zag dat ik de 28 mm terug gestuurd had en uiteindelijk 25 mm gemonteerd heb. Deze heb ik nu ook in mijn Venge zitten, dus had ik niet zo ver hoeven zoeken!
Morgen maar eens kijken hoeveel ruimte er over is voor eventueel 28 mm banden.
Wordt nog wel lastig bepalen, bij een bredere velg valt de band iets minder hoog uit.
Morgen maar eens kijken hoeveel ruimte er over is voor eventueel 28 mm banden.
Wordt nog wel lastig bepalen, bij een bredere velg valt de band iets minder hoog uit.
- Carlosiebers
- Forum-lid
- Contact
Dat klinkt hoopvol voor 28 mmtommeke14 schreef:Ik rij op m'n Venge met 26mm banden op Fulcrum Racing 1. Smalle velgen dus. Past prima en heeft ruimte voor breder.
Alleen moet dan de rem hoogte nog meewerken!
- Carlosiebers
- Forum-lid
- Contact
Net gekeken maar het houdt niet over, ga het hoogstwaarschijnlijk maar bij 25 mm laten tenzij 2 mm interne velg breedte veel verschil maakt, maar dat lijkt mij niet!Carlosiebers schreef:Dat klinkt hoopvol voor 28 mmtommeke14 schreef:Ik rij op m'n Venge met 26mm banden op Fulcrum Racing 1. Smalle velgen dus. Past prima en heeft ruimte voor breder.
Alleen moet dan de rem hoogte nog meewerken!
Of is daar een formule op los te laten?
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Ik rij Venge + Assault SLG met 25mm. Dus kan je zo wel zeggen dat het met 28mm heel heel krap gaat worden.Carlosiebers schreef:
Net gekeken maar het houdt niet over, ga het hoogstwaarschijnlijk maar bij 25 mm laten tenzij 2 mm interne velg breedte veel verschil maakt, maar dat lijkt mij niet!
- Carlosiebers
- Forum-lid
- Contact
Zojuist ook de Assault SLG met 25 mm banden gemonteerd, 28 mm gaat het inderdaad niet worden!
Maar wat een drama om op de Assault tubeless bandjes te leggen! Op mijn Fulcrum wielen is het gewoon er op leggen en oppompen, maar de Assault's is het zonder compressor (of een voorraad co2 patronen) niet te doen!
Om een of andere reden blijft er ook lucht ontsnappen lang het ventiel , iemand daar een oplossing voor, ander merk ventiel o.i.d.?
Maar wat een drama om op de Assault tubeless bandjes te leggen! Op mijn Fulcrum wielen is het gewoon er op leggen en oppompen, maar de Assault's is het zonder compressor (of een voorraad co2 patronen) niet te doen!
Om een of andere reden blijft er ook lucht ontsnappen lang het ventiel , iemand daar een oplossing voor, ander merk ventiel o.i.d.?