Het dopingtopic 2.0
Het leugenweb van het wielrennen rafelt steeds sneller los.Eindelijk.
Nu de achterliggende mechanismen van deze dopingcultuur steeds beter zichtbaar worden zal het toch niet zo zijn dat straks alleen de renners, als de boodschappers van het verleden, de volle verantwoording mogen dragen voor ditzelfde verleden.
De opstapeling van bekentenissen is hard nodig om de cultuur die er was en is bij de leidinggevende instanties radicaal uit te bannen.
Daar moet de echte verandering vandaan komen.
Renners volgen dan vanzelf.
Goedkeurend zie ik dan ook de bekentenissenmolen op gang komen.
Wie nu niet meegaat en tegen beter weten in blijft ontkennen,krijgt straks natuurlijk een aai over zijn bol.
Zo van :"Ja, ja, het is al goed jongen"
Is dat erg?
Nu de achterliggende mechanismen van deze dopingcultuur steeds beter zichtbaar worden zal het toch niet zo zijn dat straks alleen de renners, als de boodschappers van het verleden, de volle verantwoording mogen dragen voor ditzelfde verleden.
De opstapeling van bekentenissen is hard nodig om de cultuur die er was en is bij de leidinggevende instanties radicaal uit te bannen.
Daar moet de echte verandering vandaan komen.
Renners volgen dan vanzelf.
Goedkeurend zie ik dan ook de bekentenissenmolen op gang komen.
Wie nu niet meegaat en tegen beter weten in blijft ontkennen,krijgt straks natuurlijk een aai over zijn bol.
Zo van :"Ja, ja, het is al goed jongen"
Is dat erg?
Zij is ook tegen
- daniel1975
- Forum-lid HC
Het is nu te hopen dat er mensen met ballen op staat die itt de beroepsleugenaar uit Texas (nee, niet Bush ) wel gewoon het hele verhaal durft te vertellen met Ferrari&co. Net als Danny die gewoon Leinders bij naam noemt.
Less is bore
+1daniel1975 schreef:+1
Schreef ook al ergens dat ik hoop dat Danny gewoon zijn baan houdt.
Nu Smeets nog. Op m'n blog steek ik er de draak maar eens mee.
Belangrijkste vind ik dat we ieder die meegedaan heeft niet gelijk als een topcrimineel behandelen. Ik vind het echt wel een verschil tussen een jonge renner die een paar keer meegedaan heeft of de structuur zoals Armstrong heeft uitgerold.
Maar ook voor Armstrong zou voor mij gelden dat als hij NU optimaal meewerkt hij op z'n 50e gewoon de marathon van Chicago moet kunnen lopen. Een positief (wat een negatief woord is dat toch) vooruitzicht zal hem eerder bewegen mee te werken en echt zichzelf eens beet te pakken.
Zware sancties=kaken op elkaar!
Wat is de relatie tussen belastinggeld en sport-tuchtrecht? En hoe doe je dat dan bijvoorbeeld met een presentator die liegt over de vraag of hij wel eens met drank op heeft gereden (strafrecht) om maar eens een voorbeeld te noemen?123cyclo schreef:Mbt. boogerd, ik hoop dat de NOS in haar (freelance)contract voor commentatoren ook gewoon opneemt dat ex-wielrenners "geen doping" hebben gebruikt. Ik wil met mijn belastinggeld het liefst geen permanente leugenaars van geld voorzien. (overigens vind ik zijn commentaar wel vermakkelijk tijdens de TdF). Ik hou er niet van mensen die recht in mijn gezicht (via t.v.) liegen en $$$$ daarmee verdienen
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
+1Gastheerg schreef: Maar ook voor Armstrong zou voor mij gelden dat als hij NU optimaal meewerkt hij op z'n 50e gewoon de marathon van Chicago moet kunnen lopen. Een positief (wat een negatief woord is dat toch) vooruitzicht zal hem eerder bewegen mee te werken en echt zichzelf eens beet te pakken.
YFood !!!
Omdat iedereen gaat bekennen dan ik hier ook maar. Ik heb in 1992 de Wielerrevue meegenomen zonder af te laten stempelen bij de bibliotheek. Het was geen georganiseerde actie en ik heb het anderen niet zien doen.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor.
-
- Forum-lid
Eerst betalen, We sued so many people zei hij. 10 miljoen betalen aan iedereen die hij een proces heeft aangedaan of anderszins geterroriseerd heeft.
Die levenslange schorsing zie ik niet meer zitten als ze het toch allemaal deden. De organisatie was van een hoger niveau dat zou een langere schorsing opleveren maar geen levenslang.
Bij de aankomsten die ik meegemaakt had is het grootste circus steeds de rabo bank en hun speciaal uitgenodigde cliënten. Zij hebben ruimschoots geprofiteerd. Waarom blijft de Rabo bank toch steeds buiten schot? Geloofd hier nog iemand dat de Rabo bank niets wist? De dubbele eis was 1) zorg voor overwinningen en 2) hou de stront binnenskamers. dat lijkt mij twee dingen elkaar uitsluiten.
Die levenslange schorsing zie ik niet meer zitten als ze het toch allemaal deden. De organisatie was van een hoger niveau dat zou een langere schorsing opleveren maar geen levenslang.
Bij de aankomsten die ik meegemaakt had is het grootste circus steeds de rabo bank en hun speciaal uitgenodigde cliënten. Zij hebben ruimschoots geprofiteerd. Waarom blijft de Rabo bank toch steeds buiten schot? Geloofd hier nog iemand dat de Rabo bank niets wist? De dubbele eis was 1) zorg voor overwinningen en 2) hou de stront binnenskamers. dat lijkt mij twee dingen elkaar uitsluiten.
Do kin der mar druk mei weze
-
- Forum-lid
het verschil is dat jij hiermee geen 100 miljoen dollars op je bankrekening kreegceon schreef:Omdat iedereen gaat bekennen dan ik hier ook maar. Ik heb in 1992 de Wielerrevue meegenomen zonder af te laten stempelen bij de bibliotheek. Het was geen georganiseerde actie en ik heb het anderen niet zien doen.
Do kin der mar druk mei weze
-
- Forum-lid HC
Wat ik me een beetje zit af te vragen hoe zit het met de winnaars van de eendaagse wedstrijden tussen 1990-2008? Vallen de Flanderiens en anderen ook van hun voetstuk?
What makes the boat go faster?
Wat denk je zelf?liviolivius schreef:Wat ik me een beetje zit af te vragen hoe zit het met de winnaars van de eendaagse wedstrijden tussen 1990-2008? Vallen de Flanderiens en anderen ook van hun voetstuk?
Live fast; die young. mijn blog
Op het Wielergala van dit jaar werd luidkeels om de terugkeer van Jan Raas geroepen. Hij werd nogal gemist door het bejaarde publiek in de zaal.tennisser schreef:Ik herinner me nog een gesprek aan tafel bij Tour du Jour afgelopen zomer: Danny had alle respect voor Jan Raas als mens verloren omdat hij hem zomaar op straat zou hebben gezet zonder reden. Vervolgens e-mailde jan Raas het programma dat Danny dondersgoed wist wat de reden was (doelend op dopinggebruik zonder het te benoemen). Blijkt nu dat dat dopinggebruik juist door Jan Raas in 1996 in gang is gezet.
Onze andere grote ploegleider Peter Post gaf in 1965 al toe doping te hebben gebruikt (aldus wikipedia). Dat snelheidsrecord van Parijs-Roubaix (1964) zal vast niet alleen door een stevige rugwind tot stand zijn gekomen. Vanaf 2005 was ie nog werkzaam als adviseur van de Rabo Wielerploeg.