Pagina 56 van 98

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 07 feb 2013 11:00
door Pina aqua
amclassic-fan schreef:En bravo het is ze weer gelukt om dit topic een dag omhoog te krijgen.
Tja.. ik heb mijn frame er ook vandaan. Service is er afwezig en als je niet weet wat je moet hebben sta je met het verkeerde buiten. Echt snel geholpen wordt je er ook niet maar ja, de prijs is er dan ook naar. De enige keer dat ik een garantie issue had werd dat wel prima opgelost.

En altijd goed opletten. En zelfs dan. Mijn fiets werd keurig ter plekke afgemonteerd met Campagnolo. Thuis gekomen was alles netjes campa, behalve de bekabeling. Die was van Shimano, SIS :? :shock: :o Ik kom er dan ook alleen vanwege het prijsverschil.

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 07 feb 2013 11:22
door 53x11
wrc1 schreef:Hoi

Effen laten weten dat ik een pinarello dogma (model 2013) gekocht heb bij fietsen vos in zwanenburg. Ik las hier op het forum tal van negatieve kritiek en was bang om daar een fiets te kopen MAAR die prijs he ! Nu moet ik toegeven dat mijn vrees totaal ongegrond was. Ik kom uit belgie en had s morgens gebeld om te vragen of de fiets in voorraad was en dat ik een rit van 259 km moest afleggen. Ze gingen mijn frame aan de kant houden. Onderweg werd ik nog opgebeld om te melden dat belgische klanten niet konden pinnen (vriendelijk toch !). Daar aangekomen ging mijn frame reeds klaar. Ik werd begeleid in mijn keuze voor andere wielen en stur en groep. Na betaling werd mijn fiets gemonteerd en na controle kreeg ik hem mee.

Heb al veel negatieve reacties gelezen hier maar mijn verhaal toont het tegendeel aan. Komt het omdat ik de dinsdag middag de enige klant was ?

Ik ga in ieder geval nog terug om daar een fiets te kopen en mijn dogma bolt perfect.
Haha, dat is ook wel een creatieve manier om je cash te laten betalen (scheelt Vos weer belastingcentjes). Zo heb ik ooit eens een campa groep cash moeten betalen omdat het "anders zo'n gedoe met bonnetjes was". Ik kreeg zo'n ontzettend slecht gevoel bij die aankoop (en niet omdat ik een moraalridder ben, dat ben ik namelijk helemaal niet), dat dit meteen de laatste keer was dat ik daar iets kocht.

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 07 feb 2013 11:26
door Lcsmet
53x11 schreef:
wrc1 schreef:Hoi

Effen laten weten dat ik een pinarello dogma (model 2013) gekocht heb bij fietsen vos in zwanenburg. Ik las hier op het forum tal van negatieve kritiek en was bang om daar een fiets te kopen MAAR die prijs he ! Nu moet ik toegeven dat mijn vrees totaal ongegrond was. Ik kom uit belgie en had s morgens gebeld om te vragen of de fiets in voorraad was en dat ik een rit van 259 km moest afleggen. Ze gingen mijn frame aan de kant houden. Onderweg werd ik nog opgebeld om te melden dat belgische klanten niet konden pinnen (vriendelijk toch !). Daar aangekomen ging mijn frame reeds klaar. Ik werd begeleid in mijn keuze voor andere wielen en stur en groep. Na betaling werd mijn fiets gemonteerd en na controle kreeg ik hem mee.

Heb al veel negatieve reacties gelezen hier maar mijn verhaal toont het tegendeel aan. Komt het omdat ik de dinsdag middag de enige klant was ?

Ik ga in ieder geval nog terug om daar een fiets te kopen en mijn dogma bolt perfect.
Haha, dat is ook wel een creatieve manier om je cash te laten betalen (scheelt Vos weer belastingcentjes). Zo heb ik ooit eens een campa groep cash moeten betalen omdat het "anders zo'n gedoe met bonnetjes was". Ik kreeg zo'n ontzettend slecht gevoel bij die aankoop (en niet omdat ik een moraalridder ben, dat ben ik namelijk helemaal niet), dat dit meteen de laatste keer was dat ik daar iets kocht.
Even volledig off-topic: als iedereen alles cash zou betalen zouden er veel minder mensen financiële problemen hebben.

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 07 feb 2013 11:30
door 53x11
lcsmt schreef:
Even volledig off-topic: als iedereen alles cash zou betalen zouden er veel minder mensen financiële problemen hebben.
Ah ha, dus Vos doet dit om ons tegen onszelf te beschermen. Wow! ;-)

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 07 feb 2013 12:08
door daniel1975
Cash als in boterbijdevis zal lscmt wel bedoelen en niet alles op afbetaling. Goed plan!
Had heel veel narigheid verkomen idd. En had ook mij veel centjes gescheeld (hoge hypotheken paar jaar geleden, btw verhogingen, etc).

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 07 feb 2013 12:10
door Lcsmet
daniel1975 schreef:Cash als in boterbijdevis zal lscmt wel bedoelen en niet alles op afbetaling. Goed plan!
...
Zo is het.

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 07 feb 2013 12:48
door knutmo
En er is weer nieuwe voorraad onderweg naar Zwanenburg. Grijp je kans!!

Afbeelding

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 07 feb 2013 18:45
door spook
Bij Vos is het gewoon een kwestie van weten wat je wilt hebben, daar naartoe gaan, zorgen dat je krijgt wat je wilt, betalen en wegwezen. Je kunt niet verwachten dat hij èn stuntprijzen heeft èn topservice heeft, toch?

Met mij leaseauto ga ik naar de merkdealer. Mijn vriendin gaat met haar 6ehands polo naar de beun hier om de hoek. Bij de merkdealer krijg ik koffie in een porseleinen kopje van een juffrouw die daarvoor is aangenomen. Bij de beun tap je een plastic beker koffie uit een thermoskan. Dan kan ik gaan roepen dat die beun geen service biedt, maar dan zegt hij: "Ik doe niet aan service, ik repareer je auto".

Probleem met Vos is volgens mij dat er veel nieuwkomers daar komen die de service van de vakhandel gewend zijn. En tja, het is een handelaar, geen kerel die zijn zaak vanuit liefde voor de fiets heeft opgezet

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 07 feb 2013 19:35
door spook
chrissiewizzie schreef:Dat is één deel van het verhaal waar ik je gelijk in geef. Er is echter nog een ander deel en dat is het onjuist voorlichten en gebrek aan kennis (vroeger gewoonweg liegen weet ik uit eigen ervaring). Eerlijke producten en kennis van zaken zonder service zou ik prima vinden. Vos voldoet niet aan dat plaatje helaas.
In eerste instantie had ook andere woorden gebruikt als 'afgezet' en 'opgelicht', maar dat is niet mijn persoonlijke ervaring. Ik kwam daar, zei wat ik wilde hebben, en kocht (na controle) dat. Vos probeerde nog even wat extra dingen te slijten aan me, maar had al snel door dat ik alleen dat wilde wat ik kocht. Zijn interesse in mij was daarmee ook verdwenen. En dan ook echt, er kon na betaling nog geen "goedendag" meer af.

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 07 feb 2013 20:25
door Rick.1968
Ik heb mijn fietsje ook bij Vos vandaan. Had me eerst goed georienteerd en toen ik precies wist wat ik wilde heb ik hem daar aangeschaft. En ja, puur en alleen omdat het een goedkope tent is.
Let wel, ik ben niet eerst bij allerlei goed aangeschreven fietsenmakers langsgegaan voor advies en passen/meten want dat vind ik niet netjes. Wel goed laten adviseren en dan vervolgens bij een stunter kopen daar hou ik niet van.

Maargoed, aangezien ik een andere groep wilde werd deze in sneltreinvaart, maar kundig, en terwijl ik wachtte omgebouwd. Was notabene op een zaterdag! Afstellen was een wassen neus maar daar had ik al op gerekend, bovendien je uiteindelijke zit bepalen is toch een kwestie van zelf fijnslijpen. Kortom, als je weet dat je naar een dozenschuiver gaat dan kan je verwachten dat de service (en de koffie trouwens ook :-) ) belabberd is. Ik heb me er in ieder geval niet aan gestoord en zou er waarschijnlijk zo weer een fiets kopen. Of ik het iedereen zou aanraden is een tweede...... :|

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 07 feb 2013 20:33
door elefantino
Volgens mij is het probleem van Vos niet dat hun service slecht is en de koffie niet te zuipen (daar is de prijs ook naar), maar dat ze mensen oplichten. Verkeerde maten verkopen, bewust onjuist voorlichten, verkeerde onderdelen in fietsen monteren etc. Dat is iets heel anders dat slechte service.

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 07 feb 2013 20:49
door Supergrover
elefantino schreef:Volgens mij is het probleem van Vos niet dat hun service slecht is en de koffie niet te zuipen (daar is de prijs ook naar), maar dat ze mensen oplichten. Verkeerde maten verkopen, bewust onjuist voorlichten, verkeerde onderdelen in fietsen monteren etc. Dat is iets heel anders dat slechte service.
+1