Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Gran Canaria (Spanje)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 24 aug 2016 11:18

Waar zitten die dorpjes dan? Ik meen me te herinneren dat je vanuit San Nicolas echt niks tegenkomt als je de Valley of the Tears doet.

klimman
Forum-lid

klimman 24 aug 2016 12:04

havana schreef:Waar zitten die dorpjes dan? Ik meen me te herinneren dat je vanuit San Nicolas echt niks tegenkomt als je de Valley of the Tears doet.
https://www.google.nl/maps/@28.0006169, ... ,14z?hl=nl

Carrizal zie je na ongeveer 4km na het steile wand klimmen aan de linkerkant ligt.

Artenara is het eerste dorp dat je tegenkomt via de noordelijke beklimming. Het ligt aan het einde aan de beklimming, voordat je afdaalt naar Tejeda. Acusa (Verde) is ongeveer halverwegei de noordelijke beklimming en is niet meer dan een verzameling huizen. Ik weet niet of daar een mini-supermarkt of barretje is.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 24 aug 2016 13:47

Wist niet dat er in Carrizal een barretje zat. Niet gezien maar ik zag dan ook schéél van het afzien destijds :D

Hoe het ook zij, als je in Maspalomas begint ben je dan al lang leeg en zul je toch echt in San Nicolas moeten bijvullen. Overigens zit er ook een restaurant na een paar km van de Degollada de la Aldea (klim naar San Nicolas). En natuurlijk in Mogan zelf zit ook genoeg.

klimman
Forum-lid

klimman 24 aug 2016 21:55

Je moet de bidons in San Nicolas maximaal bijvullen. Restaurant Las Canadas - ook wel bekend als the juiceman - net voor de afslag naar Veneguera is een absolute aanrader. Die heeft een heerlijke vruchtensap die niet te versmaden is.

xml
Forum-lid

Gebruikersavatar xml 25 aug 2016 09:06

gouden tips... ik was te blind om mijn halfvolle bidons bij te vullen in San Nicolas, dan wordt Valley Of The Tears nog een hardere kraker dan ie al is. ook al had ik genoeg bij tot de volgende bar, het maakt je paniekerig als je niet weet hoe lang je nog bezig bent en of er ergens een bijvul punt komt.

met hoeveel bidons (standaard of extra grote?) deden jullie de tocht?

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 25 aug 2016 09:12

Ik ga altijd 2x 800 ml bidons op pad en soms bij half vol/leeg en zie een plekkie om een liter water te scoren dan doe ik dat ook. In ieder geval nooit te kort gekomen, maar ben misschien niet zo'n grote drinker (na afloop wel, maar dat is weer een ander verhaal)
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Snoepdogg
Forum-lid

Snoepdogg 25 aug 2016 21:40

Bedankt voor de extra tips ;) Bidons bijtanken waar mogelijk dus :) Bij het weer deze week in Belgie en Nederland is het al schrikken hoeveel water je verbruikt...

Ik had al gedacht dat om 10h vertrekken vrij laat is, maar de vriendin is erbij en die wil wel samen ontbijten maar niet heel vroeg opstaan :roll: Zal daar wel zien hoe het loopt

mkriens
Forum-lid

mkriens 26 aug 2016 07:51

Snoepdogg schreef:Ik had al gedacht dat om 10h vertrekken vrij laat is, maar de vriendin is erbij en die wil wel samen ontbijten maar niet heel vroeg opstaan :roll: Zal daar wel zien hoe het loopt
Kwestie van opvoeden. ;-)

Verder rij ik in warme omstandigheden op langere tochten met 2x1liter bidons.

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 26 aug 2016 11:14

Ik zit daar altijd voor 09:00u op de fiets. Meestal om 08:00u ontbijt in hotel, dat is al bijna 2 uur later dan thuis. Dus ongekende luxe, dat uitslapen daar.......

thraex
Forum-lid

thraex 22 sep 2016 18:14

Weet iemand of er op Gran Canaria ergens een tandem gehuurd kan worden (liefst in de buurt van Maspalomas)?
Ik wil er volgend jaar weer een weekje naartoe om te trainen. Het plan is om met de hele familie te gaan en mijn vader is tegenwoordig zo goed als blind, maar wel altijd gefietst.
Het zou leuk zijn om een keertje op pad te gaan.

Ik heb al contact gehad met Freemotion, maar zij konden mij niet verder helpen.

xml
Forum-lid

Gebruikersavatar xml 22 sep 2016 23:54

geen flauw idee, sorry!

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 24 sep 2016 20:41

Ik heb in alle jaren dat op ik de Canarische eilanden hebt gefietst (pakweg 12.000km) nog nooit een tandem gezien. Ik ben bang dat deze niet ergens in de verhuur zijn, hoe jammer het is.

Plaats reactie