Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

roeieber
Forum-lid

roeieber 08 jan 2009 19:08

Heb hem gevonden, idd in het koers display, dan weer omzetten naar nederlands en er staat Vert. tot punt.
I Am SpeCiAliZed

hm2694
Forum-lid

hm2694 08 jan 2009 19:58

Avond,

mensen Edge is binnen. 31-12 besteld en vandaag ontvangen.

Super

ik moet nog veel instellen en uitproberen en op mijn fiets zetten. mrgen of weekend eerste ritje

Laters
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

ludwig
Forum-lid

ludwig 10 jan 2009 16:03

Weet iemand of je de edge 705 probleemloos kan bevestigen op de stuurpen van een pro evo stealth stuur ? Is ergonomisch carbonstuur van Pro met stuurpen en stuur uit 1 stuk. Op het stuur zelf zal je hem niet kunnen bevestigen, ik zou hem dan ook willen bevestigen op de stuurpen, kan dat probleemloos ?

demonsternaar
Forum-lid

demonsternaar 10 jan 2009 16:13

Even een vraag , misschien weet iemand het wel ,

als ik routes binnen haal op de edge 705 dan wordt de andere route er af gehaald (overschreven)
ik krijg er niet meer dan twee stuks op
waar ligt dit nu aan, is de geheugen te klein? of doe ik iets niet goed.
wie kan mij dit uit leggen?
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

demonsternaar
Forum-lid

demonsternaar 10 jan 2009 16:16

[quote="Ludwig"]Weet iemand of je de edge 705 probleemloos kan bevestigen op de stuurpen van een pro evo stealth stuur ? Is ergonomisch carbonstuur van Pro met stuurpen en stuur uit 1 stuk. Op het stuur zelf zal je hem niet kunnen bevestigen, ik zou hem dan ook willen bevestigen op de stuurpen, kan dat probleemloos ?[/quote]

geen probleem ik heb ook de evo shealth stuurpen daar past hij gewoon op
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

lowermate
Forum-lid

lowermate 10 jan 2009 19:30

Ligt het nu aan mij of geeft edge 705 geen ODO stand weer, dus totaal met de edge gerede kilometers. Wil de edge ook gebruiken voor registratie van fietskilometers bij de toervereniging.
Cannondale Synapse Ultegra

yugor
Forum-lid

yugor 10 jan 2009 20:46

hai Lowermate - hoe bevalt de Edge?
Totalen (van de ritten die in de Edge zitten opgeslagen vermoed ik) kun je zien bij menu->geschiedenis->totalen.
Odometer zit bij menu->settings->profielen->fiets. En is naar wens aan te passen. :)

@monsternaar: je moet gewoon met de explorer/verkenner handmatig de routes erin zetten.
(in de map \garmin\courses ofwel \garmin\gpx) en je kunt er zoveel kwijt als er plek is op de Edge en/of SD

whocares
Forum-lid

whocares 10 jan 2009 20:47

[quote="Lowermate"]Ligt het nu aan mij of geeft edge 705 geen ODO stand weer, dus totaal met de edge gerede kilometers. Wil de edge ook gebruiken voor registratie van fietskilometers bij de toervereniging.[/quote]

Ligt aan jou , hij houdt bij wat je met de Edge gereden hebt. Onder fietsprofiel vind je de gegevens per fiets . Als je 3 verschillende fietsen gebruikt kun je dat ook nog eens gescheiden registreren.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

hm2694
Forum-lid

hm2694 11 jan 2009 12:58

Mogge mede fietsers

gisteren de Egde op mijn races gemonteerd. Vandaag lekker rondje gemaakt (gevallen op een gladstuk/bevroren weg). Verder ging het best, moest wel weer even wennen na 3 maanden.

Edge werkt perfect, goede zicht op de computer en snel gemonteerd. Thuis gekomen aan de pc gehangen en overhalen van de gegevens. Geweldig alles lukte

Schrok wel van zeer hoge hartslag met fietsen, gemiddeld van 156 en regelmatig tegen maximale aan.

Ik heb alleen een vraag, gebruiken julie garmincenter of trainingscenter.
Tips voor fietsen met lagere hartslag zijn welkom.

Kan nu wel de vooruitgang meten de komende maanden.

Groetjes en prettig zondag
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 11 jan 2009 14:28

Ik heb geen ervaring met garmincentrum en gebruik zelf trainingscentrum.
Trainingcentrum werkt simpel en geeft de belangrijkste gegevens van een gereden rit weer.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

whocares
Forum-lid

whocares 11 jan 2009 15:05

Nieuwe Firmware update beschikbaar:

Changes from version 2.50 to version 2.60:

Fixed occasional issue with Edge shutting down when scrolling through Saved Rides.
Fixed occasional issue with Edge shutting down when Mode button was pressed while following a Course.
Fixed issue where user could not change vertical zoom scale for a Course profile.
Fixed a problem where indoor rides in History could slow down access to Where To? menu.
Fixed issue with Advanced Workouts not showing up under Today when the workout is scheduled for the current day.
Fixed issue where sometimes the most recent History would not be written out to XML until disconnecting and reconnecting USB.
Corrected the Average Power value shown for Entire Ride in History.
Removed filtering from power data stored in History files.
Made some corrections to the Polish and Portuguese languages.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 11 jan 2009 17:14

[quote="de monsternaar"]Even een vraag , misschien weet iemand het wel ,

als ik routes binnen haal op de edge 705 dan wordt de andere route er af gehaald (overschreven)
ik krijg er niet meer dan twee stuks op
waar ligt dit nu aan, is de geheugen te klein? of doe ik iets niet goed.
wie kan mij dit uit leggen? [/quote]

Ik kan me niet voorstellen dat het geheugen het probleem is, ik heb sinds ik de 705 heb nog nooit iets eraf moeten halen en dat geld voor alle trainingen ook history

Je zult wel iets niet goed doen maar dan moet je eerst vertellen wat je nu precies met welk programma doet?
Afbeelding

Plaats reactie