Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sensa

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 30 jun 2014 20:01

logic855 schreef:Er zijn wel wat aspecten die mee spelen. jullie rijden misschien al jaren op carbon, maar dit is mijn eerste. Gewicht speelt zeker wel een rol als mede ook de houding. Ik fiets op dit moment vooral veel in flevoland, dat is vlak, rechtdoor, en geen stoplichten. Met een lichte fiets is het verschil al snel gemaakt.

Op de Trek zaten standaard bontrager banden, nu heb ik schwalbe one's. Wat ik daar vooral aan merk is dat het veel beter rolt. Ik vraag me alleen af hoe dat gaat als het regent? De bontrager's hadden nog iets van groeven, deze zijn net slicks.

ok ok 8km is misschien wat hoog, laten we het op de "oranje" gekte houden :)
Gewicht speelt op het vlakke juist een minime rol, omdat het juist prettig is met het behouden van de snelheid. Enkel bij wenden/keren en optrekken is het trager dan een lichte fiets. Wellicht is de fiets wel meer aero en daar kan het hard gaan. Als je soms al leest dat prof zomaar 5 à 10 procent winnen met een betere houding dan kan dit bij een amateur nog veel meer zijn.

Banden kunnen iets helpen, maar het merendeel komt door de hogere velg. Band heeft voldoende grip in de regen.

Als het door de oranje gekte komt dan vergeef ik je. Zelf ook last van. :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 jun 2014 20:09

Op het vlakke, rechtdoor, maakt het gewicht van de fiets geen klap uit. De banden zullen van veel grotere invloed zijn, maar als je een keer 1 km/h harder gaat door de fiets dan houdt 't wel helemaal op, de houding kan ook wel wat winst geven, maar bij deze snelheden echt geen 6 km/h.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 30 jun 2014 20:31

Hier op het vlakke rij ik met mijn stalen Gios van meer als 10 kg. dezelfde gemiddeldes als met mijn SS EVO. Nou, vooruit met de geit, laat het een halve km. schelen..

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 01 jul 2014 09:44

Zelfs tijdritfietsen van de profs zijn aanzienlijk zwaarder dan de gewone wegfieten. Dus op het vlakke rijd je op een lichtere fiets niet ineens 6 tot 8km gemiddeld! harder. Heb je een ander computertje misschien die nog afgesteld moet worden?
Ik heb onlangs een PR gereden op mijn zwaarste fiets, is +/- 1,5 kg zwaarder dan mijn reguliere fiets waar ik op rijd. In mijn ervaring maakt het op het vlakke geen r**t uit, hooguit inderdaad bij het optrekken.

Gebruikersavatar
sensa1970
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 mar 2014 20:11
Locatie: Culemborg

Gebruikersavatar sensa1970 03 jul 2014 16:51

Weer even een update: Ik ben wat ontstemd om het voorzichtig uit te drukken :evil: :x en verbaasd :shock: :o .
M'n Trentino staat nu bijna 3 weken bij de FM en Sensa Nederland was daarvoor al op de hoogte van het probleem met het Frame (veel te korte wielbasis). Er zou dus een nieuw frame onderweg zijn, maar...........niet dus. Vergeten zegt men (?).
Frame uitverkocht en het kan nog wel even duren. Vandaar dat ik dus wat ontstemd ben.
Volgende week reis ik af naar de Stelvio, als het goed is om te fietsen...............
Wordt weer vervolgd.
Zo'n Sensa Giulia is mooi, maar je benen moeten het doen.................

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 03 jul 2014 17:40

sensa1970 schreef:Weer even een update: Ik ben wat ontstemd om het voorzichtig uit te drukken :evil: :x en verbaasd :shock: :o .
M'n Trentino staat nu bijna 3 weken bij de FM en Sensa Nederland was daarvoor al op de hoogte van het probleem met het Frame (veel te korte wielbasis). Er zou dus een nieuw frame onderweg zijn, maar...........niet dus. Vergeten zegt men (?).
Frame uitverkocht en het kan nog wel even duren. Vandaar dat ik dus wat ontstemd ben.
Volgende week reis ik af naar de Stelvio, als het goed is om te fietsen...............
Wordt weer vervolgd.
Dat frame zal wel uit china moeten komen als hij hier is uitverkocht.

Theo D.
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 jul 2014 16:22

Theo D. 09 jul 2014 21:15

+1 Sensa ,

Na (te) veel op het forum te hebben geneuzeld en diverse FM's, webshop's en zelfs 4x teleurgesteld uit een megastore te zijn gelopen de knoop doorgehakt, ik heb me de Toscane 60 aan laten meten !

1-2 daagjes wachten en dan hopelijk veel plezierige kilometers!

Gebruikersavatar
sensa1970
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 mar 2014 20:11
Locatie: Culemborg

Gebruikersavatar sensa1970 10 jul 2014 11:12

Nog geen fiets, Stelvio afgezegd. FM doet wel erg z'n best....................
Zo'n Sensa Giulia is mooi, maar je benen moeten het doen.................

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2266
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 10 jul 2014 11:20

sensa1970 schreef:Nog geen fiets, Stelvio afgezegd. FM doet wel erg z'n best....................
Als die z'n best had gedaan had hij je wel een leen fiets mee mogen gegeven zodat jij je Stelvio trip gewoon had kunnen door laten gaan.
Met zo'n fietsenmaker was ik al wel klaar geweest. "Sorry, ik doe erg mijn best..... :evil:" Hij moet gewoon met een oplossing komen zodat jij kunt fietsen is mijn mening.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
JoostLen
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 mei 2014 13:21
Locatie: Weert

Gebruikersavatar JoostLen 10 jul 2014 15:38

Onlangd de gelukkige eigenaar geworden van 'n Sensa Rapido!

Specificaties:
Sensa Rapido framemaat 54
Volledig Ultegra (compact) afgemonteerd
Sensa Supra RC58 matt zwarte wielen

Foto's:
Genomen met 'n iPhone, vandaar de 'slechte' kwaliteit
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Onze kat vond het maar wat spannend!

specializedmerida
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49

specializedmerida 11 jul 2014 17:16

Nog even een foto van mijn guilia,heb er nu ongeveer 2000km opzitten met deze fiets.
Bevalt me nog steeds heel goed, wel ander zadel geplaatst en sinds vorige week nieuwe wielen. ook supra maar dan de RA-Elite, wielen uit de 2015 collectie en nog 50 gram lichter en ook niet zo druk beplakt als de RA30
Gisteren de eerste rit gemaakt met deze wielen en bevallen na 100 km nog uitstekend.


Afbeelding

Afbeelding
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 11 jul 2014 17:19

specializedmerida schreef:Nog even een foto van mijn guilia,heb er nu ongeveer 2000km opzitten met deze fiets.
Bevalt me nog steeds heel goed, wel ander zadel geplaatst en sinds vorige week nieuwe wielen. ook supra maar dan de RA-Elite, wielen uit de 2015 collectie en nog 50 gram lichter en ook niet zo druk beplakt als de RA30
Gisteren de eerste rit gemaakt met deze wielen en bevallen na 100 km nog uitstekend.
Fraai hoor, nu je nickname nog aanpassen.... ;)
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Plaats reactie