Look
Ondertussen staat de teller van 765 op 500km. En wat rijdt die fiets toch verdomd lekker. Ik zou bijna zeggen nog beter dan de 795. Nu is die 795 met zijn 26mm bandjes ook wel wat minder comfortabel dan de 765 met 28mm. Dus ik weet wel dat de 795 ook 28mm banden krijgt als de huidige versleten zijn. Die 795 is natuurlijk wel een laagvlieger. Daarnaast vraag ik mij af of het electronisch schakelen op de 765 ook meehelpt in het gevoel. Dus zit ik al een beetje te dubben of er ook maar een electronische schakelgroep op de 795 moet komen. Voor de hand liggend een SR EPS groep. Dan kan ik de remmen gewoon laten zitten en de crank heb ik al liggen. Maar die Ultegra groep is zo goed dat ik voor de 795 misschien ook wel kijk naar een DA groep. Moet ik wel afstand doen van met afstand de mooiste crank in fietsland..... En dan heb ik Campagnolo wielen met een Shimano groep (vind ik eigenlijk 'not done'). En er is een nieuwe SR groep onderweg. De levertijd daarvan is natuurlijk onbekend maar doet er ook niet toe want ik heb geen haast. De prijs van de nieuwe groep zal als ik de geruchten mag geloven wel astronomisch zijn. Voor zover de huidige SR EPS groep dat ook al niet is....
Luxeproblemen gelukkig. Maar als het eenmaal kriebelt...
Luxeproblemen gelukkig. Maar als het eenmaal kriebelt...
Ride bikes, not tanks!
Nog maar eens een mooi plaatje delen.
Ik hoorde de laatste dagen ineens wat bijgeluiden. Altijd vervelend natuurlijk. Dus gisteren maar eens op onderzoek uit. Wat bleek, de steekassen hadden zich al een beetje losgewerkt. Voor zelfs al zover dat deze nog maar handvast zat. Beide assen moeten op 11nm worden aangetrokken. Vrij fiks naar mijn mening. Maar zo gedaan en vanmorgen was alles weer stil. De Look heeft nu net geen 1000km gereden. Even in de gaten houden voor de komende 1000km dus.
Ik hoorde de laatste dagen ineens wat bijgeluiden. Altijd vervelend natuurlijk. Dus gisteren maar eens op onderzoek uit. Wat bleek, de steekassen hadden zich al een beetje losgewerkt. Voor zelfs al zover dat deze nog maar handvast zat. Beide assen moeten op 11nm worden aangetrokken. Vrij fiks naar mijn mening. Maar zo gedaan en vanmorgen was alles weer stil. De Look heeft nu net geen 1000km gereden. Even in de gaten houden voor de komende 1000km dus.
Ride bikes, not tanks!
De nieuwe 795 Blade RS zoals die al wordt gebruikt door Cofidis is afgelopen week geïntroduceerd voor iedereen:
https://795bladers.lookcycle.com/en
Prijzen voor de frameset zijn aardig gestegen vergeleken met het vorige model! Vooral die paarse vind ik persoonlijk wel mooi al heeft dit model niet echt de eigenzinnigheid van de voorgaande model. Dit is toch meer 13 in een dozijn ontwerp (waar ik het persoonlijk niet heel warm van krijg). Dat is wel gunstig voor de portemonnee![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
https://795bladers.lookcycle.com/en
Prijzen voor de frameset zijn aardig gestegen vergeleken met het vorige model! Vooral die paarse vind ik persoonlijk wel mooi al heeft dit model niet echt de eigenzinnigheid van de voorgaande model. Dit is toch meer 13 in een dozijn ontwerp (waar ik het persoonlijk niet heel warm van krijg). Dat is wel gunstig voor de portemonnee
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Ride bikes, not tanks!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40959
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Blijft fraai!!
Less is bore
Zijn baanfietsen ook welkom in dit topic? Ze hebben in ieder geval wel een krom stuur
! Ik heb het idee dat baanwielrennen aan populariteit inlevert, terwijl het echt een toffe sport is! Afgelopen winter een dicht achterwiel gekocht, maar die bleek niet in m'n vorige frame te passen. 'Uiteraard' moest er daarom maar een ander frame komen.
Vlak voor m'n vakantie een nieuw baanframe ontvangen, een Look 875 Madison RS. De onderdelen druppelen langzaam binnen, vandaag de bezorger met zadelpen, zadel, ketting en wat klein spul op 6 minuten gemist
! Wielen en stuur komen van m'n vorige frame. Stuurpen voorlopig ook, maar dat is even kijken hoe dat uitkomt qua maten.
Voor de foto even snel de 'poser-wielen' erin gezet: Behalve een crank en wat kleine dingen is alles onderweg of binnen. Ik twijfel nog enorm welke crank ik erin wil zetten. Powermeter, ja of nee? En zo ja, welke dan? Oooit zou er een IQ2-set binnen moeten komen, maar daar geloof ik niet echt (echt niet) meer in. Het liefst wil ik de fiets zo 'zwart' mogelijk houden, het frame vind ik al druk genoeg. Ik zou nu voor een gewone crank kunnen gaan, en dan later een set pedalen met powermeter kunnen kopen. Kanshebbers zijn momenteel de Miche Air, Rotor Track, Sram Omnium of Power2Max 'eigen' crank. Meer experimenteel zou bijvoorbeeld een powermeter van XCadey zijn, maar daar lees je ook behoorlijk veel minder goede verhalen over.. ik weet dus niet of ik dat aandurf.
Ik maak snel betere foto's!
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Vlak voor m'n vakantie een nieuw baanframe ontvangen, een Look 875 Madison RS. De onderdelen druppelen langzaam binnen, vandaag de bezorger met zadelpen, zadel, ketting en wat klein spul op 6 minuten gemist
![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Voor de foto even snel de 'poser-wielen' erin gezet: Behalve een crank en wat kleine dingen is alles onderweg of binnen. Ik twijfel nog enorm welke crank ik erin wil zetten. Powermeter, ja of nee? En zo ja, welke dan? Oooit zou er een IQ2-set binnen moeten komen, maar daar geloof ik niet echt (echt niet) meer in. Het liefst wil ik de fiets zo 'zwart' mogelijk houden, het frame vind ik al druk genoeg. Ik zou nu voor een gewone crank kunnen gaan, en dan later een set pedalen met powermeter kunnen kopen. Kanshebbers zijn momenteel de Miche Air, Rotor Track, Sram Omnium of Power2Max 'eigen' crank. Meer experimenteel zou bijvoorbeeld een powermeter van XCadey zijn, maar daar lees je ook behoorlijk veel minder goede verhalen over.. ik weet dus niet of ik dat aandurf.
Ik maak snel betere foto's!