Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Kuiper Trading

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 10 aug 2011 18:20

peterj schreef:
kuiper schreef:Daarnaast kom ik ook graag van de klant specifieke wensen tegemoet, door voor Drummie71 speciaal velglint te gaan halen en te plaatsen in het wielset.
Over velglint gesproken, ik ben in het bezit van de ACC50 wielen en heb in volle afdaling van de Mont Ventoux een lekke voorband gekregen. Gelukkig heb ik nog op tijd kunnen stoppen om een fikse schuiver op het asfalt te voorkomen.
Bij het vervangen van de binnenband bleek dat het velglint in het midden naar elkaar toe was geschoven wat een scherpe vouw in het velglint tot gevolg had, hierdoor is de binnenband lek gegaan.
Komt dit vaker voor of heeft iemand hier ook wel eens ervaring mee gehad?
@Kuiper Trading: zit er bij mijn velgen verkeerd velglint in of wat kan hier de oorzaak van zijn?
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39650
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 aug 2011 20:17

pdegenaar schreef:Ik betwijfel of andere sites het gewicht met body vermelden.. Kijk maar in de verschillende topics en je ziet dat gewichten bijna altijd iets afwijken van het gestelde op de sites.
Absoluut wel!! Bij mijn mountainbike zaten de DT Swiss wielen er slechts enkele grammen naast en tot mijn grote verbazing mijn Campa Shamals vrijwel perfect de fabrieksopgave.
Less is bore

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 10 aug 2011 23:06

peterj schreef:
peterj schreef:
kuiper schreef:Daarnaast kom ik ook graag van de klant specifieke wensen tegemoet, door voor Drummie71 speciaal velglint te gaan halen en te plaatsen in het wielset.
Over velglint gesproken, ik ben in het bezit van de ACC50 wielen en heb in volle afdaling van de Mont Ventoux een lekke voorband gekregen. Gelukkig heb ik nog op tijd kunnen stoppen om een fikse schuiver op het asfalt te voorkomen.
Bij het vervangen van de binnenband bleek dat het velglint in het midden naar elkaar toe was geschoven wat een scherpe vouw in het velglint tot gevolg had, hierdoor is de binnenband lek gegaan.
Komt dit vaker voor of heeft iemand hier ook wel eens ervaring mee gehad?
@Kuiper Trading: zit er bij mijn velgen verkeerd velglint in of wat kan hier de oorzaak van zijn?
Velox velglint is best dik, en heeft een plakrand, dat kan bijna nooit dubbelvouwen. Als je van die elastiekjes hebt gebeurt dat veel makkelijker.

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 11 aug 2011 00:15

Beste Peter,

Oorzaak is lastig vast te stellen waardoor het naar binnen kan zijn gegaan.
Indien het een plaklint is, lijkt mij dat de volgende reden het dichts erbij komen A. het lint kan uitgedroogd zijn of B. het lint kan niet goed bevestigd zijn / herbruikt.

Bij sommige plastic velglinten maakt voor de duidelijkheid niet uit welk wielset het is.
Kan het lint de gaten van het velgbed door de banden-druk komen, gevolg daarvan zijn na een tijdje dat je een lekke band krijgt doordat het lint knapt.

Adviseer Velox of Continental velglint met een breedte van 16mm.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 17 aug 2011 19:30

Kan iemand trouwens wat duidelijke foto's posten van de naven? Ze lijken mij straight pull maar echt duidelijk is het op de site allemaal niet. En hoe zien die logo's op de naven eruit?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 17 aug 2011 20:20

Bij deze:
AfbeeldingAfbeelding

De naaf is voor Straight pull spaken, tevens is er twee jaar garantie op spaakbreuk en zijn reserve spaken in voldoende aantallen voorradig.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 17 aug 2011 20:23

Thanks!
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

marchisiocorsa
Forum-lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 15 feb 2009 12:51

marchisiocorsa 17 aug 2011 23:11

pdegenaar schreef:Ik betwijfel of andere sites het gewicht met body vermelden.. Kijk maar in de verschillende topics en je ziet dat gewichten bijna altijd iets afwijken van het gestelde op de sites.
Afwijkingen zijn vrijwel nooit zo groot dat het verschil in gewicht excl. body is.
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look

noah
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 05 mar 2010 21:40
Locatie: Parkstad Heerlerbaan

noah 02 sep 2011 16:49

Foto van de ACC50 Kuiper wielen zoals ik ze ontvangen heb met Kuiper reclame erop.

Afbeelding


Helaas Chris, maar vond de uitstraling van de Kuiper stickers niet bij mijn bike passen.
Foto van de wielen zonder stickers.

Afbeelding


Bij Jeroen (Frame-stickers.nl) nieuwe wielstickers laten maken.
Foto met de nieuwe stickers op de Kuipertjes.

Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 sep 2011 16:59

Wil je die grote letters en alles in bold de volgende keer achterwegen laten.

Nieuwe stickers staan wel netjes.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dimitrid
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jul 2010 11:36

dimitrid 07 sep 2011 09:29

Wie heeft er ervaring met de FCC38's? Ik overweeg deze eventueel aan te schaffen in het voorjaar.
Is het aangegeven gewicht op de website (1440gr) reeël? Want de marges van Reynolds zijn namelijk niet altijd zo strikt :-)
Ik zou deze vooral willen gebruiker bij (heuvel/klim) toertochten,en niet voor koers...

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 07 sep 2011 10:31

Zoals hierboven al is aangegeven: je moet het gewicht van de body er nog bij optellen dus je komt sowieso zo'n 80 gram zwaarder uit.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie