@Kuiper Trading: zit er bij mijn velgen verkeerd velglint in of wat kan hier de oorzaak van zijn?peterj schreef:Over velglint gesproken, ik ben in het bezit van de ACC50 wielen en heb in volle afdaling van de Mont Ventoux een lekke voorband gekregen. Gelukkig heb ik nog op tijd kunnen stoppen om een fikse schuiver op het asfalt te voorkomen.kuiper schreef:Daarnaast kom ik ook graag van de klant specifieke wensen tegemoet, door voor Drummie71 speciaal velglint te gaan halen en te plaatsen in het wielset.
Bij het vervangen van de binnenband bleek dat het velglint in het midden naar elkaar toe was geschoven wat een scherpe vouw in het velglint tot gevolg had, hierdoor is de binnenband lek gegaan.
Komt dit vaker voor of heeft iemand hier ook wel eens ervaring mee gehad?
Kuiper Trading
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40245
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Absoluut wel!! Bij mijn mountainbike zaten de DT Swiss wielen er slechts enkele grammen naast en tot mijn grote verbazing mijn Campa Shamals vrijwel perfect de fabrieksopgave.pdegenaar schreef:Ik betwijfel of andere sites het gewicht met body vermelden.. Kijk maar in de verschillende topics en je ziet dat gewichten bijna altijd iets afwijken van het gestelde op de sites.
Less is bore
Velox velglint is best dik, en heeft een plakrand, dat kan bijna nooit dubbelvouwen. Als je van die elastiekjes hebt gebeurt dat veel makkelijker.peterj schreef:@Kuiper Trading: zit er bij mijn velgen verkeerd velglint in of wat kan hier de oorzaak van zijn?peterj schreef:Over velglint gesproken, ik ben in het bezit van de ACC50 wielen en heb in volle afdaling van de Mont Ventoux een lekke voorband gekregen. Gelukkig heb ik nog op tijd kunnen stoppen om een fikse schuiver op het asfalt te voorkomen.kuiper schreef:Daarnaast kom ik ook graag van de klant specifieke wensen tegemoet, door voor Drummie71 speciaal velglint te gaan halen en te plaatsen in het wielset.
Bij het vervangen van de binnenband bleek dat het velglint in het midden naar elkaar toe was geschoven wat een scherpe vouw in het velglint tot gevolg had, hierdoor is de binnenband lek gegaan.
Komt dit vaker voor of heeft iemand hier ook wel eens ervaring mee gehad?
Beste Peter,
Oorzaak is lastig vast te stellen waardoor het naar binnen kan zijn gegaan.
Indien het een plaklint is, lijkt mij dat de volgende reden het dichts erbij komen A. het lint kan uitgedroogd zijn of B. het lint kan niet goed bevestigd zijn / herbruikt.
Bij sommige plastic velglinten maakt voor de duidelijkheid niet uit welk wielset het is.
Kan het lint de gaten van het velgbed door de banden-druk komen, gevolg daarvan zijn na een tijdje dat je een lekke band krijgt doordat het lint knapt.
Adviseer Velox of Continental velglint met een breedte van 16mm.
Oorzaak is lastig vast te stellen waardoor het naar binnen kan zijn gegaan.
Indien het een plaklint is, lijkt mij dat de volgende reden het dichts erbij komen A. het lint kan uitgedroogd zijn of B. het lint kan niet goed bevestigd zijn / herbruikt.
Bij sommige plastic velglinten maakt voor de duidelijkheid niet uit welk wielset het is.
Kan het lint de gaten van het velgbed door de banden-druk komen, gevolg daarvan zijn na een tijdje dat je een lekke band krijgt doordat het lint knapt.
Adviseer Velox of Continental velglint met een breedte van 16mm.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Kan iemand trouwens wat duidelijke foto's posten van de naven? Ze lijken mij straight pull maar echt duidelijk is het op de site allemaal niet. En hoe zien die logo's op de naven eruit?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Bij deze:
De naaf is voor Straight pull spaken, tevens is er twee jaar garantie op spaakbreuk en zijn reserve spaken in voldoende aantallen voorradig.
De naaf is voor Straight pull spaken, tevens is er twee jaar garantie op spaakbreuk en zijn reserve spaken in voldoende aantallen voorradig.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
-
- Forum-lid
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 15 feb 2009 12:51
Afwijkingen zijn vrijwel nooit zo groot dat het verschil in gewicht excl. body is.pdegenaar schreef:Ik betwijfel of andere sites het gewicht met body vermelden.. Kijk maar in de verschillende topics en je ziet dat gewichten bijna altijd iets afwijken van het gestelde op de sites.
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look
Foto van de ACC50 Kuiper wielen zoals ik ze ontvangen heb met Kuiper reclame erop.
Helaas Chris, maar vond de uitstraling van de Kuiper stickers niet bij mijn bike passen.
Foto van de wielen zonder stickers.
Bij Jeroen (Frame-stickers.nl) nieuwe wielstickers laten maken.
Foto met de nieuwe stickers op de Kuipertjes.
Helaas Chris, maar vond de uitstraling van de Kuiper stickers niet bij mijn bike passen.
Foto van de wielen zonder stickers.
Bij Jeroen (Frame-stickers.nl) nieuwe wielstickers laten maken.
Foto met de nieuwe stickers op de Kuipertjes.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Wie heeft er ervaring met de FCC38's? Ik overweeg deze eventueel aan te schaffen in het voorjaar.
Is het aangegeven gewicht op de website (1440gr) reeël? Want de marges van Reynolds zijn namelijk niet altijd zo strikt
Ik zou deze vooral willen gebruiker bij (heuvel/klim) toertochten,en niet voor koers...
Is het aangegeven gewicht op de website (1440gr) reeël? Want de marges van Reynolds zijn namelijk niet altijd zo strikt
Ik zou deze vooral willen gebruiker bij (heuvel/klim) toertochten,en niet voor koers...
Zoals hierboven al is aangegeven: je moet het gewicht van de body er nog bij optellen dus je komt sowieso zo'n 80 gram zwaarder uit.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof