Pagina 56 van 78

Re: Kuiper Trading

Geplaatst: 10 aug 2011 18:20
door peterj
peterj schreef:
kuiper schreef:Daarnaast kom ik ook graag van de klant specifieke wensen tegemoet, door voor Drummie71 speciaal velglint te gaan halen en te plaatsen in het wielset.
Over velglint gesproken, ik ben in het bezit van de ACC50 wielen en heb in volle afdaling van de Mont Ventoux een lekke voorband gekregen. Gelukkig heb ik nog op tijd kunnen stoppen om een fikse schuiver op het asfalt te voorkomen.
Bij het vervangen van de binnenband bleek dat het velglint in het midden naar elkaar toe was geschoven wat een scherpe vouw in het velglint tot gevolg had, hierdoor is de binnenband lek gegaan.
Komt dit vaker voor of heeft iemand hier ook wel eens ervaring mee gehad?
@Kuiper Trading: zit er bij mijn velgen verkeerd velglint in of wat kan hier de oorzaak van zijn?

Re: Kuiper Trading

Geplaatst: 10 aug 2011 20:17
door daniel1975
pdegenaar schreef:Ik betwijfel of andere sites het gewicht met body vermelden.. Kijk maar in de verschillende topics en je ziet dat gewichten bijna altijd iets afwijken van het gestelde op de sites.
Absoluut wel!! Bij mijn mountainbike zaten de DT Swiss wielen er slechts enkele grammen naast en tot mijn grote verbazing mijn Campa Shamals vrijwel perfect de fabrieksopgave.

Re: Kuiper Trading

Geplaatst: 10 aug 2011 23:06
door vermeulen
peterj schreef:
peterj schreef:
kuiper schreef:Daarnaast kom ik ook graag van de klant specifieke wensen tegemoet, door voor Drummie71 speciaal velglint te gaan halen en te plaatsen in het wielset.
Over velglint gesproken, ik ben in het bezit van de ACC50 wielen en heb in volle afdaling van de Mont Ventoux een lekke voorband gekregen. Gelukkig heb ik nog op tijd kunnen stoppen om een fikse schuiver op het asfalt te voorkomen.
Bij het vervangen van de binnenband bleek dat het velglint in het midden naar elkaar toe was geschoven wat een scherpe vouw in het velglint tot gevolg had, hierdoor is de binnenband lek gegaan.
Komt dit vaker voor of heeft iemand hier ook wel eens ervaring mee gehad?
@Kuiper Trading: zit er bij mijn velgen verkeerd velglint in of wat kan hier de oorzaak van zijn?
Velox velglint is best dik, en heeft een plakrand, dat kan bijna nooit dubbelvouwen. Als je van die elastiekjes hebt gebeurt dat veel makkelijker.

Re: Kuiper Trading

Geplaatst: 11 aug 2011 00:15
door kuiper
Beste Peter,

Oorzaak is lastig vast te stellen waardoor het naar binnen kan zijn gegaan.
Indien het een plaklint is, lijkt mij dat de volgende reden het dichts erbij komen A. het lint kan uitgedroogd zijn of B. het lint kan niet goed bevestigd zijn / herbruikt.

Bij sommige plastic velglinten maakt voor de duidelijkheid niet uit welk wielset het is.
Kan het lint de gaten van het velgbed door de banden-druk komen, gevolg daarvan zijn na een tijdje dat je een lekke band krijgt doordat het lint knapt.

Adviseer Velox of Continental velglint met een breedte van 16mm.

Re: Kuiper Trading

Geplaatst: 17 aug 2011 19:30
door timo2.0
Kan iemand trouwens wat duidelijke foto's posten van de naven? Ze lijken mij straight pull maar echt duidelijk is het op de site allemaal niet. En hoe zien die logo's op de naven eruit?

Re: Kuiper Trading

Geplaatst: 17 aug 2011 20:20
door kuiper
Bij deze:
AfbeeldingAfbeelding

De naaf is voor Straight pull spaken, tevens is er twee jaar garantie op spaakbreuk en zijn reserve spaken in voldoende aantallen voorradig.

Re: Kuiper Trading

Geplaatst: 17 aug 2011 20:23
door timo2.0
Thanks!

Re: Kuiper Trading

Geplaatst: 17 aug 2011 23:11
door marchisiocorsa
pdegenaar schreef:Ik betwijfel of andere sites het gewicht met body vermelden.. Kijk maar in de verschillende topics en je ziet dat gewichten bijna altijd iets afwijken van het gestelde op de sites.
Afwijkingen zijn vrijwel nooit zo groot dat het verschil in gewicht excl. body is.

Re: Kuiper Trading

Geplaatst: 02 sep 2011 16:49
door noah
Foto van de ACC50 Kuiper wielen zoals ik ze ontvangen heb met Kuiper reclame erop.

Afbeelding


Helaas Chris, maar vond de uitstraling van de Kuiper stickers niet bij mijn bike passen.
Foto van de wielen zonder stickers.

Afbeelding


Bij Jeroen (Frame-stickers.nl) nieuwe wielstickers laten maken.
Foto met de nieuwe stickers op de Kuipertjes.

Afbeelding

Re: Kuiper Trading

Geplaatst: 02 sep 2011 16:59
door amclassic-fan
Wil je die grote letters en alles in bold de volgende keer achterwegen laten.

Nieuwe stickers staan wel netjes.

Re: Kuiper Trading

Geplaatst: 07 sep 2011 09:29
door dimitrid
Wie heeft er ervaring met de FCC38's? Ik overweeg deze eventueel aan te schaffen in het voorjaar.
Is het aangegeven gewicht op de website (1440gr) reeƫl? Want de marges van Reynolds zijn namelijk niet altijd zo strikt :-)
Ik zou deze vooral willen gebruiker bij (heuvel/klim) toertochten,en niet voor koers...

Re: Kuiper Trading

Geplaatst: 07 sep 2011 10:31
door timo2.0
Zoals hierboven al is aangegeven: je moet het gewicht van de body er nog bij optellen dus je komt sowieso zo'n 80 gram zwaarder uit.