Stevens
Om nog even terug te komen op de SLR zadelpen en klem: De zadelklem heb ik met een combinatie van gelamineerd hout versterkt met composiet een stukje verlengd. Hierdoor is de speling opgeheven. De zadelklem zit niet vast aan het frame, als ik pen monteer, dan kan ik er op fietsen, maar til ik de fiets op aan het zadel, dan trek ik zo de zadelpen er weer uit. Aan het frame te zien lijkt het erop dat de klem verlijmd heeft gezeten aan het frame. Dat lijkt me de enig logische oplossing , want de klem grijpt alleen aan op de zadelbuis..
Het laatste wat ik zou willen is de zadelpen borgen aan het frame, maar veel andere opties kan ik niet meer bedenken (behalve wellicht om schuurpapier om de pen te gebruiken) Graag reacties van andere SLR bezitters.
Het laatste wat ik zou willen is de zadelpen borgen aan het frame, maar veel andere opties kan ik niet meer bedenken (behalve wellicht om schuurpapier om de pen te gebruiken) Graag reacties van andere SLR bezitters.
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Inderdaad , ook qua compositie!drako955 schreef:...(wel een ruk foto)...
Dat dan weer wel, want je nieuwe wielen passen IMHO wel mooi bij het design van je fiets...drako955 schreef:...Zeer geslaagd al zeg ik het zelf..
60 x Ventoux
Thanks!legrimpeur schreef:Inderdaad , ook qua compositie!drako955 schreef:...(wel een ruk foto)...
Dat dan weer wel, want je nieuwe wielen passen IMHO wel mooi bij het design van je fiets...drako955 schreef:...Zeer geslaagd al zeg ik het zelf..
Ik heb mijn Stevens Stelvio (2011) nu 3 jaar, en het standaard Easton achterwiel wordt nu al voor de tweede keer teruggestuurd naar de fabriek (na 3x een slag eruit halen door de FM en één keer vervanging). Wat een matige wielen zijn dat. Nu komt de afweging: een tweedehands topfiets scoren op Marktplaats, of Fulcrum 3 wielen onder mijn huidige Stevens zetten...?
Keuzes, keuzes...
Keuzes, keuzes...
Vind ik nogal een verschil, Fulcrum 3 wielen €339,- of een 2e hands topfiets €1500,- (minimaal).Jos85 schreef:Ik heb mijn Stevens Stelvio (2011) nu 3 jaar, en het standaard Easton achterwiel wordt nu al voor de tweede keer teruggestuurd naar de fabriek (na 3x een slag eruit halen door de FM en één keer vervanging). Wat een matige wielen zijn dat. Nu komt de afweging: een tweedehands topfiets scoren op Marktplaats, of Fulcrum 3 wielen onder mijn huidige Stevens zetten...?
Keuzes, keuzes...
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.
Ben je verder wel te spreken over de fiets? Als je binnen korte tijd sowieso een nieuwe fiets wil kopen zou ik dat doen. Maar zijn die standaardwerken wel goed of wil je die dan bij aankoop upgraden? Op de wielen wordt meestal toch bezuinigd bij een nieuwe fiets. Als je deze fiets nog een paar jaar wilt houden zou ik nu een leuke set wielen aanschaffen. Ik ben voor 36 Spaaks gegaan aangezien ik ong 100 kg weeg. Anders had ik fulcrum racing 5 gekozen gezien de prijs/kwaliteit. Ik wil nog wel een aantal jaren op mijn Stevens fietse en voor de tochten die ik maak voldoet hij prima.
Dus advies: wil je een betere fiets of voldoet dit frame nog prima en zouden nieuwe wielen al voldoende zijn. Wielen kan je natuurlijk altijd weer overzetten.
Dus advies: wil je een betere fiets of voldoet dit frame nog prima en zouden nieuwe wielen al voldoende zijn. Wielen kan je natuurlijk altijd weer overzetten.
Ik maak tegenwoordig zoveel meer kilometers (vergeleken met toen ik deze fiets kocht, in 2011) dat een mooie upgrade wel in de planning zit. Kan ik mijn huidige fiets overdoen aan iemand die ook zijn allereerste meters op supersmalle bandjes maakt.deijn schreef:Vind ik nogal een verschil, Fulcrum 3 wielen €339,- of een 2e hands topfiets €1500,- (minimaal).Jos85 schreef:Ik heb mijn Stevens Stelvio (2011) nu 3 jaar, en het standaard Easton achterwiel wordt nu al voor de tweede keer teruggestuurd naar de fabriek (na 3x een slag eruit halen door de FM en één keer vervanging). Wat een matige wielen zijn dat. Nu komt de afweging: een tweedehands topfiets scoren op Marktplaats, of Fulcrum 3 wielen onder mijn huidige Stevens zetten...?
Keuzes, keuzes...