Cannondale
@GastheerG: lol! Letterlijk genomen zit er trouwens wel wit in de fiets, nl montagepasta Ik vind zwart en wit voor racefietsen meestal wel erg fraai maar dit blauw is inderdaad ook niet verkeerd.
Ziet er niet gek uit!
fizik schreef:slechte plaatjes bedriegen misschien, maar ik vind op de xc-mountainbikes na de 2009 collectie niet echt geweldig.
Op deze site vind je uitgebreide info en betere plaatjes als pdf te downloaden.
http://www.probike.be/article.php3?id_article=426
Wie niet traint in de regen, wie niet wint in de regen...
Gister bij een welbekende fietsenzaak in Voorburg geweest, waar mijn oog op de CAAD9 en Six13 vielen.
Eigenlijk wilde ik voor staal gaan (Duell, vHerwerden), maar deze waren mij toch iets te duur.
Mijn budget is tot ca 2000,- wat voor de six13 zou betekenen dat ik voor de 105 wil gaan en bij de CAAD9 meer ruimte heb.
Ik weeg ca 90kg wat betekent dat ik voor de CAAD9 met de standaard wielen uit kan, voor de six13 zou er bv iets handgespaakt in moeten.
Verder ben ik een sportieve fietser en van plan weer bij een clubje te gaan, houd in het algemeen van gooi, smijt en sprintwerk en heb als doel voor 2009 gesteld iig de marmotte te fietsen.
Wat ik me afvraag:
Zijn deze frames stijf genoeg voor mijn gewicht en rijstijl?
Welke van deze 2 of totaal andere fietsen zouden jullie in mijn geval kiezen?
De six13 is deels carbon, is dit veel kwetsbaarder dan bv een 100% alu CAAD9?
Is een compact (mooier) aan te raden voor veel polderwerk en een paar keer alpen, mijn practische gevoel zegt triple?
Alvast bedankt voor evt advies!!
Eigenlijk wilde ik voor staal gaan (Duell, vHerwerden), maar deze waren mij toch iets te duur.
Mijn budget is tot ca 2000,- wat voor de six13 zou betekenen dat ik voor de 105 wil gaan en bij de CAAD9 meer ruimte heb.
Ik weeg ca 90kg wat betekent dat ik voor de CAAD9 met de standaard wielen uit kan, voor de six13 zou er bv iets handgespaakt in moeten.
Verder ben ik een sportieve fietser en van plan weer bij een clubje te gaan, houd in het algemeen van gooi, smijt en sprintwerk en heb als doel voor 2009 gesteld iig de marmotte te fietsen.
Wat ik me afvraag:
Zijn deze frames stijf genoeg voor mijn gewicht en rijstijl?
Welke van deze 2 of totaal andere fietsen zouden jullie in mijn geval kiezen?
De six13 is deels carbon, is dit veel kwetsbaarder dan bv een 100% alu CAAD9?
Is een compact (mooier) aan te raden voor veel polderwerk en een paar keer alpen, mijn practische gevoel zegt triple?
Alvast bedankt voor evt advies!!
Michiel05 schreef:Gister bij een welbekende fietsenzaak in Voorburg geweest, waar mijn oog op de CAAD9 en Six13 vielen.
Eigenlijk wilde ik voor staal gaan (Duell, vHerwerden), maar deze waren mij toch iets te duur.
Mijn budget is tot ca 2000,- wat voor de six13 zou betekenen dat ik voor de 105 wil gaan en bij de CAAD9 meer ruimte heb.
Ik weeg ca 90kg wat betekent dat ik voor de CAAD9 met de standaard wielen uit kan, voor de six13 zou er bv iets handgespaakt in moeten.
Verder ben ik een sportieve fietser en van plan weer bij een clubje te gaan, houd in het algemeen van gooi, smijt en sprintwerk en heb als doel voor 2009 gesteld iig de marmotte te fietsen.
Wat ik me afvraag:
Zijn deze frames stijf genoeg voor mijn gewicht en rijstijl?
Welke van deze 2 of totaal andere fietsen zouden jullie in mijn geval kiezen?
De six13 is deels carbon, is dit veel kwetsbaarder dan bv een 100% alu CAAD9?
Is een compact (mooier) aan te raden voor veel polderwerk en een paar keer alpen, mijn practische gevoel zegt triple?
Alvast bedankt voor evt advies!!
Ik rij zelf een CAAD9 en die is superstijf. Ik denk dat je beter voor een CAAD9 kunt gaan dan een six13. De CAAD9 is lichter, stijfer en goedkoper en daar komt bij dat de six13 eruit gaat volgend jaar.
Ik denk niet dat de six13 kwetsbaarder is, maar de voordelen van het carbon zijn er niet. De CAAD9 heeft een speciale achtervork wat ook veel comfort geeft. Ik reed hiervoor een CAAD3 met een gewone achtervork en die was veel harder.
De CAAD9 met Ultegra heb je nu al voor 1.749,- dus dan hou je nog geld over!! Let dus goed op dat je niet teveel betaalt, want de "oude" 2008 modellen zijn veel duurder.
Neem geen compact, maar ga voor een triple. In de polder rij je nooit op een 34 dus daar heb je weinig aan.
Wie niet traint in de regen, wie niet wint in de regen...
jammer alleen dat je die CAAD9 met Ultegra alleen als Compact kan krijgen. Volgens de PDFs met daarin de informatie over de 2009 cannondale modellen zou er in de Ultregra uitvoering dezelfde goedkope Shimano wielen zitten als in de 105/Tiagra.
Maar ik heb die fiets nu bij een dealer gezien met Easton 50SL (Oude Vista SL) en dan is de meerprijs van 400 euro tov de 105 uitvoering nog enigszins te verklaren, en dan ook geschikt voor een gewicht tot 110 kg meen ik.
Maar ik heb die fiets nu bij een dealer gezien met Easton 50SL (Oude Vista SL) en dan is de meerprijs van 400 euro tov de 105 uitvoering nog enigszins te verklaren, en dan ook geschikt voor een gewicht tot 110 kg meen ik.
Harry gelooft me niet, maar de frames van de "oude" modellen werden in Amerika geproduceerd en de nieuwe tegenwoordig in Taiwan. En we weten allemaal tegen welk tarief men daar produceert: een fractie van wat een arbeider in Europa of Amerika kost. Vandaar de dat nieuwe modellen een stukje goedkoper zijn.
Niets is wat het lijkt..
-
- Forum-lid
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 01 nov 2006 11:46
Bij de tekst in de nieuwe brochure van de synapse wordt er aangegeven dat ze in 7 maten zijn 60 en 63 ook, maar bij de fietsen en in de prijslijsten staat 58 en 61 als grootste voor de 2009 modellen, wat wordt het nou voor 2009 ?
Vindt ze overigens erg geslaagd.
Vindt ze overigens erg geslaagd.
Op MP staat een heel mooie Synapse al een tijdje te koop. Erg mooi enn exclusief exemplaar:
http://link.marktplaats.nl/187866591
http://link.marktplaats.nl/187866591
Niets is wat het lijkt..