Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 06 aug 2014 12:56

Ik leer fietsers kennen via Instagram en Strava die ik dan later ontmoet als we elkaar tegenkomen op de fiets.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 06 aug 2014 15:53

Het kopieren van Garmin Connect naar Strava gaat technisch al veel beter dan bij Copy My Sports. Het gaat erg snel en de hoogte meters worden correct doorgegeven. (Bij Copy my sports kwam er altijd zo een 20% bij)
Afbeelding

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 11 aug 2014 17:16

nijkie schreef:Kijk wie je onderweg tegen bent gekomen met strava.
Kennen jullie Strava Fly By? Dat is een leuke optie van Strava die volgens mij nog in ontwikkeling is. Het werkt wel goed. Als je een ritje hebt gereden en je hebt je data op Strava gezet kun je nu checken wie je onderweg en waar bent tegen gekomen. Dus wil je weten wie die renner was die in volledig Belkin tenue je met 45 km/u voorbij kwam of waar dat groepje dat je tegemoet kwam vandaan kwam kun je dat nu makkelijk terug zien (mits ze ook Strava gebruiken natuurlijk). Het werkt zo: Kopieer de link van je eigen activiteit en plak die in het venstertje bovenaan in deze pagina: http://labs.strava.com/flyby/ Klik op "view". Je krijgt nu je route op de kaart te zien en links in je scherm verschijnt een tabel met alle Strava-atleten die je bent tegengekomen. Er staan verschillende parameters bij die uitgelegd worden als je je muis over de betreffende letters wiebelt en onderaan kun je een vakje aankruisen waarmee de fly-by plek wordt aangegeven. Als je dan ook nog de slider (bovenaan) gebruikt en de atleten aanvinkt heb je alle opties gehad. Grappig om te zien vind
http://labs.strava.com/flyby/
haha, leuke feature dit!

Echo
Forum-lid

Echo 11 aug 2014 17:36

monsieurpinot schreef:
Kennen jullie Strava Fly By? Dat is een leuke optie van Strava die volgens mij nog in ontwikkeling is. Het werkt wel goed. Als je een ritje hebt gereden en je hebt je data op Strava gezet kun je nu checken wie je onderweg en waar bent tegen gekomen. Dus wil je weten wie die renner was die in volledig Belkin tenue je met 45 km/u voorbij kwam of waar dat groepje dat je tegemoet kwam vandaan kwam kun je dat nu makkelijk terug zien (mits ze ook Strava gebruiken natuurlijk). Het werkt zo: Kopieer de link van je eigen activiteit en plak die in het venstertje bovenaan in deze pagina: http://labs.strava.com/flyby/ Klik op "view". Je krijgt nu je route op de kaart te zien en links in je scherm verschijnt een tabel met alle Strava-atleten die je bent tegengekomen. Er staan verschillende parameters bij die uitgelegd worden als je je muis over de betreffende letters wiebelt en onderaan kun je een vakje aankruisen waarmee de fly-by plek wordt aangegeven. Als je dan ook nog de slider (bovenaan) gebruikt en de atleten aanvinkt heb je alle opties gehad. Grappig om te zien vind
haha, leuke feature dit!
Heel erg leuk! :D
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo(3) user :like:

JM_H
Forum-lid

Gebruikersavatar JM_H 11 aug 2014 18:46

ericpeters schreef:Het kopieren van Garmin Connect naar Strava gaat technisch al veel beter dan bij Copy My Sports. Het gaat erg snel en de hoogte meters worden correct doorgegeven. (Bij Copy my sports kwam er altijd zo een 20% bij)
Ik gebruik pas sinds kort een Garmin. Synchroniseren met Strava werkt perfect. Alleen zowel op Strava als op Garmin teveel hoogtemeters. Deze worden na een handmatige correctie op Strava tot nul bijgesteld. Wat doe ik verkeerd?
Afbeelding

ted038
Forum-lid

ted038 11 aug 2014 22:24

JM_H schreef:
ericpeters schreef:Het kopieren van Garmin Connect naar Strava gaat technisch al veel beter dan bij Copy My Sports. Het gaat erg snel en de hoogte meters worden correct doorgegeven. (Bij Copy my sports kwam er altijd zo een 20% bij)
Ik gebruik pas sinds kort een Garmin. Synchroniseren met Strava werkt perfect. Alleen zowel op Strava als op Garmin teveel hoogtemeters. Deze worden na een handmatige correctie op Strava tot nul bijgesteld. Wat doe ik verkeerd?
Dat bijstellen , dat laat je wel strava zelf doen via " elevation" in het hoofdscherm van jouw gereden rit ?

Dus in " overview" , daar staat onder je hoogtemeters ook " elevation?" :
Daarmee kan je Strtava de opdracht geven de hoogtemeters te herbereken op strava's eigen hoogtekaart ipv de hoogtemeters uit de gps-track ( want deze kloppen dus vaak niet, oa door barometrische invloeden , afhankelijk van gps model )

Mijn edge705 is barometrisch nogal overgevoelig, dus vrijwel standaard laat ik strava herberekenen, maar heb niet de indruk dat strava dat verkeerd doet ?? (iig beter dan mijn egde705 ;) )

JM_H
Forum-lid

Gebruikersavatar JM_H 11 aug 2014 23:05

Ja, dat doe ik in Strava zelf en geloof ook wel dat dat klopt. Mijn vraag is meer, wat ik kan doen om ervoor te zorgen dat de hoogtemeters in Garmin Connect al kloppen?
Afbeelding

ted038
Forum-lid

ted038 12 aug 2014 00:36

JM_H schreef:Ja, dat doe ik in Strava zelf en geloof ook wel dat dat klopt. Mijn vraag is meer, wat ik kan doen om ervoor te zorgen dat de hoogtemeters in Garmin Connect al kloppen?
Garmin connect zegt die functie wel te hebben, maar is niet handmatig te activeren, de software lijkt op basis van algoritmes te beslissen om wel/niet hoogtemeters te berekenen (je kan dit alleen aan/uit zetten) ....
Maar een rit die begint op -60 meter, en weer eindigt op startpunt maar dan op +2 meter, en dan geen correctie laten toepassen ???? (even eigen rit geupload naar connect, normaal ga ik vanuit garmin training center gelijk exporteren en importeren in Strava. )

OK, nieuwe gps kopen kan, maar dat is uiteraard niet de bedoeling ...

Je kan niet leven met alleen de hoogtecorrectie in Strava ? Of misschien van strava weer importeren in connect ?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 aug 2014 09:38

Die hoogtemeter correctie van Strava is leuk in Nederland, omdat je hier toch eigenlijk geen hoogtemeters maakt. Als je in een gebied als de Vercors laat doen klopt er nog veel minder van je hoogtemeters dan met die van de barometer van de Garmin.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

JM_H
Forum-lid

Gebruikersavatar JM_H 12 aug 2014 09:53

Ik kan er prima mee leven, maar wil graag een zo reëel mogelijk beeld. Voorheen gebruikte ik Strava op mijn Android. Toen bevatte een vlakke rit 0 hoogtemeters. Nu als ik de rit automatisch doorzet vanaf Garmin Connect 70-100 hm.
Afbeelding

ted038
Forum-lid

ted038 12 aug 2014 11:25

JM_H schreef:Ik kan er prima mee leven, maar wil graag een zo reëel mogelijk beeld. Voorheen gebruikte ik Strava op mijn Android. Toen bevatte een vlakke rit 0 hoogtemeters. Nu als ik de rit automatisch doorzet vanaf Garmin Connect 70-100 hm.

Exact 0 hoogtemeters lijkt mij inderdaad niet juist bij een redelijke rit, dus herberekend in connect kan je op dergelijke HM's komen. Jammer dat strava dat niet bij jou doet .... (want je geeft er wel opdracht toe ?)

In Zwolle en omstreken wordt zelfs een dijk van 2 a 3 meter hoger al in strava opgemerkt, op een rit van 75 km zonder een echte klim maak ik al 81 hoogtemeters volgens strava. (edge705 was veelvoud daarvan, door alle regenbuien etc ;) )
http://www.strava.com/activities/175481358

Misschien omdat jij garmin connect er tussen hebt zitten, en connect de hoogtemeters op 0 zet en strava dat als waarheid accepteert en dus niet gaat herberekenen ?

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 12 aug 2014 21:24

Echo schreef:
monsieurpinot schreef:
haha, leuke feature dit!
Heel erg leuk! :D
Het geinige is klik aan de namen onder je en dan op de play knop kun je zien naar wie je toe fiets of wie jou inhaalt.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Plaats reactie