Een klootzak is niet perse een winner. Een winner is vaak een klootzak. Gaat mijn voorkeur uit naar winners. Niet perse. Ik ben in sport meestal voor de underdog. Anderzijds kan je niet ontkennen dat het clichematige beeld dat de samenleving creëert over winners en losers vaak klopt. De normen die hiervoor gebruikt worden zijn de normen van onze (hedendaagse) samenleving, ze zijn niet de mijne.Sieper schreef:lugosi, oprechte vraag (geen sarcasme) staat voor jouw het zijn van een klootzak gelijk aan het zijn van een winnaar?
Overigens kan ik ondanks als zijn (toch wel erg smerige) misdragingen Armstrong nog niet eens zien als een pure klootzaak, misschien heeft hij het juist daarom wel zo lang vol kunnen houden, hij lijkt (leek) wel "one of the good guys" of daar iig wel aspecten van te tonen.
Wat LA betreft, klootzak of niet? Niemand is 100% klootzak of 100% engel. Iedereen zit er ergens tussen. De een zal natuurlijk meer klootzak zijn dan een ander. En de perceptie hiervan zal dan weer verschillen afhankelijk van....
Ik wil op geen enkel moment de acties verdedigen die hier genoemd worden. Maar je hebt recht en je hebt moraliteit. Gelukkig leven we in een samenleving waar recht en moraliteit niet hetzelfde zijn. De overtredingen van het recht kunnen makkelijk via de rechtbank beoordeeld en gesanctioneerd worden. Moraliteit is zo moeilijk universeel beoordeelbaar dat ik daar zeer voorzichtig mee omga en zelden oordeel. (Als Belg sluit ik me hiermee aan bij, de bij jullie vast veel bekendere, Herman Philipse, die aantoont dat nuancering en voorzichtigheid hierin erg belangrijk zijn)
Ik kon bij LA genieten van zijn rijstijl; prachtig hoe hij de bergen op reed, en van zijn professionalisme. Dat hij dat laatste gebruikte voor illegale zaken kan ik alleen maar betreuren.