Tour 2015
Lang moeten wachten, maar dan toch is er een etape zegen voor Giant Alpecin.
En Simon is een terechte winnaar, heeft de laatste dagen veel van zich laten zien.
Top prestatie
En Simon is een terechte winnaar, heeft de laatste dagen veel van zich laten zien.
Top prestatie
Mvg Martijn
=========
GIANT TCR 0
Colnago E1
=========
GIANT TCR 0
Colnago E1
Mollema kon echt niet harder, hij gaf na floop ook al aan dat zijn hartslag behoorlijk hoger lag. Ik had een beetje medelijden met Trek, paar man op kop zetten om Mollema in de top 10 te houden en dan nog niet veel dicht rijden. Mollema die er even later zelf nog eerder af gaat dan z'n ploegmaten... Jammer, maar ik denk dat hij nu wel meer gemotiveerd is om voor een dagzege te gaan. Ben wel bang dat het beste er vanaf is eigenlijk deze tour, we zullen het zien
Ik verwacht de komende dagen meer van Gesink, die zie ik niet aanklampen en 6e worden.
Ik verwacht de komende dagen meer van Gesink, die zie ik niet aanklampen en 6e worden.
Mee eens, eentje van het oude stempel! Dat is inderdaad wel jammer van SKY (en andere grote ploegen ook trouwens) dat ze zulke goede renners als knechten gebruiken. Maargoed, dat hoort een beetje bij het wielrennen, eerst knechten voor je kopman om `het vak te leren` en dan voor jezelf beginnen. Froome heeft het zelf trouwens ook moeten doen...Ernie C. schreef:Ik vind het vooral jammer dat Thomas in het keurslijf van de Sky train zit. Een kasseienklassieker winnen en zo goed presteren in de Tour is echt wel old school wielrennen.el_loco schreef:Gesink moest lossen toen Nibali vol aanging, dat vind ik op zich geen schande. Daarna houdt ie netjes de schade beperkt, wel jammer dat die Thomas zo hardnekkig goed blijft rijden Mollema wel een echt slechte dag, hopelijk kan ie wat herstellen want in de vorm van vandaag heeft ie in een kopgroep ook niks te zoeken.
Geschke wel geweldig trouwens, prachtige solo had nooit gedacht dat ie het ging halen. Nog even gehoopt op Kruijswijk maar die komt gewoon even tekort momenteel.
Als hij een vrije rol had gehad konden we daar ook nog eens echt van genieten.
Mollema laten ze niet rijden ( en Gesink al helemaal niet), dan moet hij echt nog wel meer tijd verliezen. "Froomey" zal zich er niet zo druk om maken, maar een aantal anderen wel ( net zoals Trek nu ging rijden voor een plek achter in de 10)
Als het besef er was dat hij niet hoger gaat komen tenzij echte pech EN dan de bewuste keus voor nog mooie etappe de komende dagen, had hij zich verder uit moeten laten zakken, en ergens nog bakje koffie doen ofzo
Als het besef er was dat hij niet hoger gaat komen tenzij echte pech EN dan de bewuste keus voor nog mooie etappe de komende dagen, had hij zich verder uit moeten laten zakken, en ergens nog bakje koffie doen ofzo
Trek is natuurlijk veel te laat gaan rijden. Dat hadden ze moeten doen doen de voorsprong opliep van 4 naar 11 minuten. Er werd toen ook niet vol doorgereden in de kopgroep. Dat geluk moet je hebben als je een keer mee springt.
Maar je zult zien dat al Mollema nu meezit in de kopgroep, Gesink zijn mannen op kop gaat zetten .
Maar je zult zien dat al Mollema nu meezit in de kopgroep, Gesink zijn mannen op kop gaat zetten .
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
Ik vraag me af welke mannen dat dan zijn?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Deze theorie lijkt mij volledig uitgesloten. Je laat niet je ploeggenoten eerst werken, om daarna zelf te laten lossen om je te sparen. Als je jezelf op tijd wil laten rijden dan laat je aan het begin van de etappe direct lopen. Maar Mollema z'n vorige rondes kennende zal het de komende dagen veel harken worden.vincent75 schreef:Ik denk dat Mollema heeft laten lopen vandaag en tijd heeft "gekocht' om kans te maken om komende dagen mee in een ontsnapping te zitten. Anoniem 10-12e worden lijkt me ook niet echt bevredigend.
- opperhoofd
- Forum-lid
Hoe zit dat eigenlijk met zo'n gast die mee sprint voor groene trui punten en er "niets te zoeken heeft". Na Degenkolb en voor Sagan. Wordt zo iemand nou gecorrigeerd in het peloton? Aangesproken of op andere manieren (toevallig de bocht uitgesneden oid)
Niet dat het niet mag ofzo maar ergens zijn er ongeschreven regels en een soort van natuurlijke rangorde...
Niet dat het niet mag ofzo maar ergens zijn er ongeschreven regels en een soort van natuurlijke rangorde...
Trieste actie inderdaad.....zal vast wel tikjes hebben gekregen van John en Peteropperhoofd schreef:Hoe zit dat eigenlijk met zo'n gast die mee sprint voor groene trui punten en er "niets te zoeken heeft". Na Degenkolb en voor Sagan. Wordt zo iemand nou gecorrigeerd in het peloton? Aangesproken of op andere manieren (toevallig de bocht uitgesneden oid)
- de zwarten
- Forum-lid HC
Wellicht valt er een paar honderd tot misschien wel 1000 euro te rapen in zo een sprint. Eigenlijk vind ik het wel kunnen dat iedereen daarvoor gaat. Vaak is het wel slecht voor de vlucht als de sprints niet mooi verdeeld worden, maar in dit geval waren er zoveel renners in de groep dat er toch niet echt goed te verdelen viel.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
-
- Forum-lid
Wat een onzin, iedereen met een rugnummer op mag sprinten voor die punten.
Waarom je er energie aan zou verspillen als je de groene trui toch niet gaat winnen is wat anders...
Waarom je er energie aan zou verspillen als je de groene trui toch niet gaat winnen is wat anders...
- opperhoofd
- Forum-lid
Dit vind ik ook, alleen is dat de vraag niet...ThijsvdnBerg schreef:Wat een onzin, iedereen met een rugnummer op mag sprinten voor die punten.