Tubeless
Dat zal dan voor Fulcrums 4,5,7 gelden. De 3,1,0 hebben al luchtdichte velgen (op 1 klein gaatje na dat je dicht kunt lijmen, alleen als je geen 2wayfit hebt)
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
Welke velg bedoel je trouwens en heb je het ook al met een VAR bandenknecht geprobeerd.?wm schreef:Hoe lang rekken jullie een band op een andere velg op? Ik krijg de Schwalbe One helaas (nog) niet op de hiervoor bedoelde velgen
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Oprekken op een andere velg? Heb je die set up tubeless gemaakt? In dat geval hard oppompen en een aantal wegzetten, of nog beter een aantal ritjes gaan maken. Niet tubeless, dan binnenband gebruiken en wegzetten of er mee gaan rijden.
Daarna krijg je de One wel op je gewenste velgen.
Daarna krijg je de One wel op je gewenste velgen.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Vandaag ook Schwalbe One's (28mm) op mijn Domane Disc gelegd.
En dat ging zeer vlot, geen gereedschap nodig gehad.
Tot zover ben ik dus tevreden.
Nu nog kijken of
1) Ik met een lekke band aan de kant ga staan,
2) hoeveel km ik ga kunnen rijden met die banden,
3) hoe de wegligging zal zijn (vooral bij een nat wegdek)......
En dat ging zeer vlot, geen gereedschap nodig gehad.
Tot zover ben ik dus tevreden.
Nu nog kijken of
1) Ik met een lekke band aan de kant ga staan,
2) hoeveel km ik ga kunnen rijden met die banden,
3) hoe de wegligging zal zijn (vooral bij een nat wegdek)......
Zojuist de Schwalbe Ones Tubeless 25mm gemonteerd op mijn Hope Pro 3/Kinlin XR270 set.... Velgen voorzien van 21mm Yellow tape en oude Shimano tubeless ventielen.
Dat ging makkelijker dan ik dacht... Kostte even wat kracht het laatste stukje van de band op het wiel te krijgen, maar het ging uiteindelijk best makkelijk. 40ml sealant in de band gegooid en opgepompt met mijn SKS Rennkompressor voetpomp. 1e slag was al raak dat de band werd opgepompt...
Heb mijn compressor niet eens hoeven gebruiken, dus komend weekend de Ones maar eens even uittesten... Heb er wel vertrouwen in...
Overigens heb ik mijn banden tijdens het avondeten even in een bak warm water met afwas middel gegooid. Misschien heeft dit geholpen dat het monteren zo makkelijk ging na het avondeten... Zeepsop kan overigens geen kwaad, want bij mijn mountainbike gebruik ik ook veel zeepsop om het glijden te vergemakkelijken. (en band sneller plopt in de velgrand). Zeepsop houdt soms net dat ene beetje lucht tegen dat wil ontsnappen is mijn ervaring bij mountainbikebanden...
Dat ging makkelijker dan ik dacht... Kostte even wat kracht het laatste stukje van de band op het wiel te krijgen, maar het ging uiteindelijk best makkelijk. 40ml sealant in de band gegooid en opgepompt met mijn SKS Rennkompressor voetpomp. 1e slag was al raak dat de band werd opgepompt...
Heb mijn compressor niet eens hoeven gebruiken, dus komend weekend de Ones maar eens even uittesten... Heb er wel vertrouwen in...
Overigens heb ik mijn banden tijdens het avondeten even in een bak warm water met afwas middel gegooid. Misschien heeft dit geholpen dat het monteren zo makkelijk ging na het avondeten... Zeepsop kan overigens geen kwaad, want bij mijn mountainbike gebruik ik ook veel zeepsop om het glijden te vergemakkelijken. (en band sneller plopt in de velgrand). Zeepsop houdt soms net dat ene beetje lucht tegen dat wil ontsnappen is mijn ervaring bij mountainbikebanden...
Dat ligt er aan hoe geduldig je bent
Waarschijnlijk zal de band in 1 avondje net ze opgerekt zijn als na 2 weken. Ik zou alleen nog wel even wachten tot je de bandenknecht binnen hebt. Dat kan een groot verschil maken.
Waarschijnlijk zal de band in 1 avondje net ze opgerekt zijn als na 2 weken. Ik zou alleen nog wel even wachten tot je de bandenknecht binnen hebt. Dat kan een groot verschil maken.
insta #gravelgremmen
Zo de eerste 60km zitten er op tubeless met de 25mm Ones... Ik durfde het zelfs aan om zonder binnenband mee mijn rondje te doen. Morgen een ritje van 150km, maar voor de zekerheid neem ik dan toch maar een binnenband mee... Al denk ik die met verse sealant niet echt nodig te hebben... . Maar ik ben de enige van mijn groepje die tubeless rijd en dan ook nog eens met "gewone" smalle velgen die ik geconverteerd heb...
Maar ik moet zeggen dat het best fijn rijd. Comfortabeler ook, maar of dat komt door de lagere bandendruk of iets anders dat weet ik niet. Verder voelen de banden/wielen ook gewoon strak en stabiel aan...
Nu ik dit weet heb ik er alle vertrouwen in dat tubeless op veel wielen gewoon werkt...
Maar ik moet zeggen dat het best fijn rijd. Comfortabeler ook, maar of dat komt door de lagere bandendruk of iets anders dat weet ik niet. Verder voelen de banden/wielen ook gewoon strak en stabiel aan...
Nu ik dit weet heb ik er alle vertrouwen in dat tubeless op veel wielen gewoon werkt...
Wat een ellende... . Zelfs met de bandenknecht is het haast ondoenlijk om de Schwalbe One's te monteren. Dit weekend de keuze gemaakt om weer met de ouderwetse binnenband te gaan rijden. Ik wil het risico niet lopen om onderweg de band niet te kunnen (de)monteren bij een serieus lek. Binnenkort komen er dus twee ongebruikte banden in het te koop topic....
Als het ons lukt, moet het jouw dus ook lukken of niet soms?:wm schreef:Wat een ellende... . Zelfs met de bandenknecht is het haast ondoenlijk om de Schwalbe One's te monteren. Dit weekend de keuze gemaakt om weer met de ouderwetse binnenband te gaan rijden. Ik wil het risico niet lopen om onderweg de band niet te kunnen (de)monteren bij een serieus lek. Binnenkort komen er dus twee ongebruikte banden in het te koop topic....
Campa Eurus 2-way-fit Schwalbe Ultremo ZX 23mm makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit Schwalbe One's 23mm makkelijk
Campa Eurus 2-way-fit WTB CrossWolf makkelijk (met hulp van bandenknecht)
Campa Zonda standaard Schwalbe Ultremo ZX 23mm makkelijk
Campa Zonda standaard Schwalbe One's 23mm makkelijk
Campa Zonda 2-way fit Hutchinson Fusion 3 moeilijk (m.b.v. kunststof bandenlichter)
Carbonspeed C38-20 Schwalbe Ultremo ZX 23mm extreem moeilijk (bandenknecht)
DT Swiss R1700 Tricon Schwalbe Ultremo ZX 23 mm moeilijk (als bij 'krappe' clinchers)
Easton EA70 XCT 29 / Schwalbe One (28 mm) / makkelijk
Farsports FCC 50-23 Schwalbe Ultremo ZX 23mm extreem moeilijk (bandenknecht, oprekken op campa wielen)
Farsports FCC 50-23 Schwalbe One's 23mm moeilijk (bandenknecht)
Fulcrum R1 2wayfit, Schwalbe Ultremo ZX 23mm, makkelijk (icm Schwalbe montagevloeistof)
Mavic Aksium Schwalbe Ultremo ZX 23mm makkelijk
Mavic Aksium Schwalbe One 23mm makkelijk
Mavic Aksium Hutchinson Fusion 3 makkelijk / kon geen druk opbouwen met vloerpomp
Pacenti SL23 / tacx trainingsband 23mm / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe Ultremo ZX (23mm) / makkelijk (VAR tyre lever)
Pacenti SL23 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / Hutchinson Sector 28 (28 mm) / moeilijk
Pacenti SL23 / WTB Crosswolf (32 mm) / gemiddeld (VAR, en 400km ingereden op andere velg)
Shimano Ultegra 6800 / Schwalbe One (23 en 28 mm) / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 23 / makkelijk
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Hutchinson fusion 23 / moeilijk maar te doen
Stan's notubes ZTR alpha 340&400 / Schwalbe one 25mm / makkelijk
Kom op, even een beetje doorzetten.
Btw: Als ze eenmaal zijn gemonteerd zijn ze dus ook opgerekt en gaat het de volgende keer makkelijker en als je gaat rijden vergeet dan niet je bandenknecht mee te nemen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless