Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 1000

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 22 jul 2015 14:02

Als dit via Express is om de interne Garmin kaart bij te werken, dan heb je hetzelfde probleem als mij. Dit ligt waarschijnlijk aan de Garmin servers of aan Express, de foutmelding wordt veroorzaakt doordat er een bestand niet volledig is en correct volgen Express. Ik heb de download folders etc. al eens leeg gemaakt en opnieuw begonnen, maar dat maakt niet uit.

Of te wel de download mislukt.

Je zou Garmin zelf eens kunnen bellen hoe dat op te lossen.
Marco :)

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 22 jul 2015 15:35

scheurneus schreef:Als dit via Express is om de interne Garmin kaart bij te werken, dan heb je hetzelfde probleem als mij. Dit ligt waarschijnlijk aan de Garmin servers of aan Express, de foutmelding wordt veroorzaakt doordat er een bestand niet volledig is en correct volgen Express. Ik heb de download folders etc. al eens leeg gemaakt en opnieuw begonnen, maar dat maakt niet uit.

Of te wel de download mislukt.

Je zou Garmin zelf eens kunnen bellen hoe dat op te lossen.
Was dit ook met een Mac?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 22 jul 2015 16:50

Ja. Windows nog niet geprobeerd.
Marco :)

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 22 jul 2015 18:02

scheurneus schreef:Ja. Windows nog niet geprobeerd.
Ik heb de updater Garmin webupdater gebruikt, http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=3699

En gekozen voor "Garmin apparaat bevat de nieuwste software". Deze opnieuw installeren!
Daarna weer Garmin Express gegaan en toen kreeg ik de melding dat de kaart was bijgewerkt.

Dus opgelost. :)
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

jeroenkr
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2015 21:19

jeroenkr 22 jul 2015 21:25

Beste Fietsliefhebbers,

Mijn eerste bericht op dit forum. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met onderstaande vraag.

Sinds gisteren ben ik de eigenaar van een nieuwe Garmin Edge 1000 (bundel). Ik heb via Garmin Express het toestel direct een software update gegeven. Dit betrof versie 3.1 welke op 22 juni 2015 door Garmin officieel gereleased is. Deze update verliep prima.

Na het toestel opnieuw te hebben opgestart ben ik via het toestelmenu naar de softwareinstellingen gegaan. Hier werd ook weergegeven dat het toestel was voor zien van v3.1. Ik had op dat moment echter ook de mogelijkheid om via het toetstel zelf te updaten naar v4.1. Dit heb ik vervolgens gedaan wat ook weer prima verlopen is. Nu geeft het toetsel zelf en Garmin Express aan dat er v4.1 software opstaat! Dit terwijl v4.1 volgens mij officieel niet eens bestaat.

Via Google heb ik het eea proberen op te zoeken maar zonder resultaat. Nergens wordt geschreven over software versie 4.1.
Welke ervaringen hebben jullie? De vraag heb ik inmiddels ook gesteld aan Garmin zelf.

Bedankt, Groet Jeroen

Gebruikersavatar
Koos
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 jan 2014 09:22

Gebruikersavatar Koos 22 jul 2015 21:32

Zie het Garmin forum:



If your device did not automatically prompt you for this update (downloaded via Wi-Fi connection) this software update can be downloaded by using Garmin Express. Please note that once a software update is released it can take up to 24 hours before Garmin Express provides this update to all users.

Please note!:If you have a Vector power system running 2.90 SW or older this update will disable Cycling Dynamics and Torque Effectiveness/Pedal Smoothness. You can re-enable these under the new "Vector Features" option found under the Sensor Details screen while paired to your Vector system.


Changes made from 3.10 to 4.10

Added support for Strava Live Segments. To start the Strava Live Segments experience, go to connect.garmin.com and link your Garmin Connect account with your Strava premium account through the segments widget, then sync with your Edge 1000 through WiFi, Garmin Connect Mobile, or Garmin Express.
Increased the amount of segments that can be stored from 50 to 100.
Fixed Edge Remote connection issues.
Fixed an issue with route replacement.
Fixed missed calls not displaying the phone number when connected to an Android phone.
Improved Bluetooth file download notifications.
Fixed Distance Ahead/Behind data field when riding a segment with the Virtual Partner training page disabled.
Fixed Course Point Distance data field.
Fixed Pedal Smoothness and Torque Effectiveness ride summary fields with left-side-only power meters.



Entire change history log can be found here

jeroenkr
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2015 21:19

jeroenkr 22 jul 2015 21:50

Dank je Koos voor je snelle reactie. Dit zal het eea moeten verklaren.

Begrijp ik goed dat na v3.1 in juni vervolgens in juli v4.1 volgde?

Heb je een link van het garmin forum waar deze info staat?

Groet Jeroen

Gebruikersavatar
Koos
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 jan 2014 09:22

Gebruikersavatar Koos 22 jul 2015 22:00

Ik heb geen tussenliggende versies gezien.
Hier is de link: https://forums.garmin.com/showthread.ph ... -Available!

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 23 jul 2015 07:33

Meestal na een paar dagen loopt het synchroon de updates. Veel servers om bij te werken.
Marco :)

Christof1983
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2015 17:17

Christof1983 23 jul 2015 09:52

Hallo beste forummers,

Dit is mijn eerste post en ik heb meteen al een vraag. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Gisteren had ik een koers samengesteld en ik wou deze gaan rijden. Wel wou ik niet eerst naar het begin van de koers navigeren maar rechtstreeks ergens anders op de koers inpikken. Dus wanneer de Edge vroeg om naar het begin te navigeren heb ik dat niet gedaan en op een ander punt op de koers gegaan. Het gevolg was dat ik de koers nog wel zag op het scherm maar het pijltje bevond zich er nooit echt op en ook kreeg ik geen afslagbegeleiding. Is hier een oplossing voor of ben je verplicht telkens eerst naar het startpunt te navigeren?

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
GJEvK
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2013 22:04
Locatie: Duiven

Gebruikersavatar GJEvK 23 jul 2015 15:42

Afslagbegeleiding krijg je niet zomaar bij alle koersen, daar moet je nog iets voor doen. Geen idee trouwens wat, ik vind een lijntje rijden prima.... Maar als je op de route zit, hoort ie gewoon het pijltje erop te houden. En waarschijnlijk heb je in het begin continue de melding gehad dat ie de koers niet konden vinden. Zodra je zo goed als bij het lijntje bent, zegt ie bij mij lig altijd Koers gevonden.

Ronald2015
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2015 08:45

Ronald2015 28 jul 2015 08:53

Ik heb een vraag heb Garmin 1000 gekocht.zag ik dat ik de hoogte zelf ook in kan stellen, heb ik dat gedaan bij ons is de hoogte 1 mtr. ben gaan fietsen na km of 10 zag ik dat ik op 16 mtr zat nou en das alleen op een viaduct kan ik daar wat aan doen tips zijn welkom tis geen must hoogte te weten vind percentage wel handiger en de totaal aantal hoogte mtr die geeft hij wel normaal weer mvg ronald

Plaats reactie