Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2015

Weer_begonnen
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 mar 2015 09:20

Weer_begonnen 23 apr 2015 16:24

timo2.0 schreef:
Het huidige wielrennen is gewoon niet meer geschikt voor renners die "slim koersen" in de klassieke zin, daarvoor zijn de knechten van de machtsblokken gecombineerd met hun SRM en oortjes te sterk en zorgen ervoor dat ieder die voor de laatste klim een kans waagt zijn kruit verschiet en op voorhand kansloos is. De rest is alsnog kansloos, op drie of vier echte toppers na. Waar had Mollema het gisteren moeten proberen voor winst? En of hij dan dertigste wordt of vijfde zal mij echt een rotzorg zijn. Dan wordt hij vijfde in de Waalse Pijl en pakt wat UCI punten en morgen is iedereen het weer vergeten. De pest is juist dat de ploegen, vanwege die oh zo belangrijke UCI punten, bereid zijn om als een dolle en bloc naar de voet van de muur te rijden om hun kopman, die de hele dag energie heeft zitten sparen, de kans te geven top 10 te rijden, ook als op voorhand vaststaat dat de betreffende kopman nooit en te nimmer van de Valverdes van deze wereld kunnen winnen. Geen alternatief plan, geen meerdere paarden waarop gewed wordt omdat plan B, een ontsnapping voor de laatste klim, toch geneutraliseerd zal worden door de rest. Wellens deed een moedige poging maar bewees vervolgens meteen het bovenstaande. Als al eens iemand naar voren wordt geschoven, zoals onder meer Astana en Movistar gisteren deden, dan heet het "tactisch" te zijn en gaat het niet om de winst. Op die manier zijn alle Waalse klassiekers plus de Amstel-Gold-Race van te voren uit te tekenen.
Helemaal mee eens, geen woord aan toe te voegen.
The mind is like a parachute; it only works when it is open.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3205
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 23 apr 2015 19:31

Volgens mij is Mollema relatief laat serieus gaan fietsen in zijn leven. Door de wazige begeleiding van de Rabobank/Belkin-leiding heeft hij zich ook niet wezenlijk ontwikkeld en rijdt hij nog veel op z'n talent. Helaas maakt hij daardoor nog allerlei beginnersfouten en met talent alleen redt je het niet Hopelijk krijgt hij bij Trek wel de nodige begeleiding en leert hij van onder meer Cancellera en Schleck.

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 23 apr 2015 20:30

EmPeHa schreef:Volgens mij is Mollema relatief laat serieus gaan fietsen in zijn leven. Door de wazige begeleiding van de Rabobank/Belkin-leiding heeft hij zich ook niet wezenlijk ontwikkeld en rijdt hij nog veel op z'n talent. Helaas maakt hij daardoor nog allerlei beginnersfouten en met talent alleen redt je het niet Hopelijk krijgt hij bij Trek wel de nodige begeleiding en leert hij van onder meer Cancellera en Schleck.
Ik vind het dan gewoon wel cool dat hij het ook openlijk toegeeft, geen bs er om heen zoals velen doen, "ik maakte een fout en heb de ploeg voor kak laten werken."
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 23 apr 2015 20:53

Hè ja, laten we de Raboploeg zelfs de schuld geven als renners fouten maken bij hun huidige ploeg
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13486
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 23 apr 2015 20:57

timo2.0 schreef: En ik snap ook wel dat hij dat niet alleen kan, maar dan moeten de kopmannen die kansloos zijn tegen de Valverdes de handen eens ineen gaan slaan, pas dan komt de sluwheid oude stijl weer terug.
Dat snap ik dus ook niet. Je weet dat je naar de slachtbank gaat. Werk een keer samen en de volgende wedstrijd voor de ander. In de Amstel bv Mollema, Dumolin en Kelderman. verzin eens iets mannen!

Terpstra gokte ook veel maar heeft uiteindelijk toch wat leuke wedstrijden bij elkaar gereden,

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 23 apr 2015 22:59

Terpstra zit natuurlijk in het sterkste blok voor de vlaamse koersen en had de mazzel dat Tom uitviel. Uiteraard is hij gewoon een topper, maar de vergelijking is wel een beetje mank, ook al omdat dit het seizoen is voor Terpstra, daar waar de andere drie pas in de grote rondes er moeten staan.

Dumoulin: Ploeg is volkomen gebouwd om de spurters. Dus gewoon geen echte ploeg voor de waalse klassiekers. Ik weet ook niet hoe zijn vormopbouw is, zou best kunnen dat hij al gepiekt heeft (met 2 klassieke winsten als resultaat) en nu moet herstellen voor de grote rondes. Dumoulin is wel goed, maar om hem nou een klassieker winnaar in spe te noemen lijkt me nog wat prematuur.
Kelderman: Ronderenner met navenante seizoensopbouw. Ploeg onthoofd door wegvallen Gesink en meesterknecht Ten Dam.
Mollema; Ronderenner met navenante seizoensopbouw. Ploeg is op zich wel geschikt voor de vlaamse klassiekers.

Ik denk gewoon dat je van deze jongens niet mag verwachten dat ze wel ff een klassiekertje mee gaan vechten om de overwinning. Daar zijn ze ook niet voor ingehuurd.

vroemenr
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 jun 2014 10:20
Locatie: Heerlen

vroemenr 23 apr 2015 23:01

Weet iemand hoe laat zondag de ploegenpresentatie is in Luik?

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 24 apr 2015 01:00

Als je dan de vrouwenkoers van afgelopen woensdag ziet dan had je wel een wedstrijd naar ouderwets recept, met aanvallen, een verbrokkeld peloton op de voorlaatste klim, een groepje dat wegrijdt en een solorijdster op de muur. Waarschijnlijk komt dit doordat in het vrouwenpeloton de onderlinge krachtsverschillen nog veel groter zijn dan tussen de mannen onderling, maar als kijksport biedt het de liefhebber van het oude wielrennen veel meer

https://youtu.be/049sjZDVLcM
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 24 apr 2015 01:24

Als je als renner denkt een kans te maken op de overwinning of een dikke ereplaats, dan moet je bij de aanvang van de klim binnen de 15/20 eersten opdraaien. Of je daar slim moet voor zijn, neen, want dat weet elke renner. Wat Wellens betreft noem ik het een zeer verdienstelijke poging dit was zijn enige mogelijke winstkans aangezien hij de nodige explosiviteit mist om het tegen de andere vedetten te halen aan de meet. En lees ik hier nu tussen de lijnen dat het geen slimme daad was dan wil ik er op wijzen dat als er niets gebeurd dat iedereen zit te janken over de saaie koers(verloop) :idea:

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 24 apr 2015 10:41

timo2.0 schreef:Als je dan de vrouwenkoers van afgelopen woensdag ziet dan had je wel een wedstrijd naar ouderwets recept, met aanvallen, een verbrokkeld peloton op de voorlaatste klim, een groepje dat wegrijdt en een solorijdster op de muur. Waarschijnlijk komt dit doordat in het vrouwenpeloton de onderlinge krachtsverschillen nog veel groter zijn dan tussen de mannen onderling, maar als kijksport biedt het de liefhebber van het oude wielrennen veel meer

https://youtu.be/049sjZDVLcM
Hier heb ik ook met meer plezier naar gekeken, daarna zat ik me ook af te vragen of ze daar bij de mannen iets van kunnen leren, maar ik kwam tot dezelfde conclusie als jij.

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 26 apr 2015 16:37

Op tijd thuis voor de ontknoping van LBL, rest het terugkijken waard?
Afbeelding

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6019
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 26 apr 2015 16:40

Mwah
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie