Vandaag gefietst in 2016
Planning omgegooid i.v.m. de weersvoorspelling. Zaterdag fietsen i.p.v. zondag. Kan prima aangezien de winkels hier in Groningen gelukkig ook op zondag open zijn tegenwoordig. Dus morgen boodschappen doen.
Werd een rondje Lauwersmeer. Paar keer bijna van m'n fiets gewaaid.... Stond zo'n 5-7 beaufort. Stevig dus. Terugweg lekker blaffen op het buitenblad.... Had me qua buien voorbereid op het ergste maar behalve een kleine hagelbui helemaal droog gebleven. Wonder boven wonder.
97 km.
Werd een rondje Lauwersmeer. Paar keer bijna van m'n fiets gewaaid.... Stond zo'n 5-7 beaufort. Stevig dus. Terugweg lekker blaffen op het buitenblad.... Had me qua buien voorbereid op het ergste maar behalve een kleine hagelbui helemaal droog gebleven. Wonder boven wonder.
97 km.
Ik was van plan om in Oudenaarde te rijden vandaag (Safety Joger Classic). Een blik uit het venster deze morgen zei genoeg ... regen ... De webcam van Oudenaarde zag er eigenlijk goed uit, maar hoe zou het zijn op een parkoers van 150km? Neen, dan maar rustig afgewacht tot de zwaarste buien voorbij waren. Omstreeks 11u30 op de fiets gesprongen voor een rit die me gans de tijd in de buurt zou houden. Mocht het te erg gaan regenen, dan kon ik nog snel huiswaarts rijden.
Op een bepaald moment leek het dat ik dat scenario zou moeten volgen, maar het was van héél korte duur, dus kon ik mijn rit verderzetten. Het bleef droog, maar na de middag waaide de wind nog wat sterker dan deze morgen. Tegen de wind in was het echt beuken om er de snelheid in te houden. Maar de beloning van al dat harde labeur is dan rijden met de wind mee.
Na net geen 4 uur rijden stond er 106km op de teller, waarmee de kaap van 3800 op een haartje na is bereikt. Deze week zal het blijkbaar geen al te best weer worden. Nu maar hopen dat het aanstaande zaterdag wel goed weer wordt, want dan staat er een rit van 150km op de agenda.
Op een bepaald moment leek het dat ik dat scenario zou moeten volgen, maar het was van héél korte duur, dus kon ik mijn rit verderzetten. Het bleef droog, maar na de middag waaide de wind nog wat sterker dan deze morgen. Tegen de wind in was het echt beuken om er de snelheid in te houden. Maar de beloning van al dat harde labeur is dan rijden met de wind mee.
Na net geen 4 uur rijden stond er 106km op de teller, waarmee de kaap van 3800 op een haartje na is bereikt. Deze week zal het blijkbaar geen al te best weer worden. Nu maar hopen dat het aanstaande zaterdag wel goed weer wordt, want dan staat er een rit van 150km op de agenda.
Vandaag had ik afgesproken om eens met twee oude vrienden een rondje te gaan rijden.
Vertrekpunt was de camping waar wij zomers opgegroeid zijn.
Na twee uurtjes in de auto was ik daar aangekomen en na een lekker bakkie vertrokken we.
Helaas was het net begonnen met regenen, dus heel snel een windjackie aan gedaan.
Het ging eerst richting de Maasvlakte en vanaf daar rond het Oostvoornse meer.
Dat kon vroeger niet dus dit was een weggetje wat nieuw voor mij was.
Daarna achterlangs Oostvoorne naar Rockanje.
Vanaf daar richting Hellevoetsluis en langs het Haringvliet verder naar Spijkenisse.
Via het Schapendammetje weer terug naar het vertrekpunt.
Daar aangekomen kwamen we nog een oude maat tegen dus het werd nog een hele leuke middag.
Vertrekpunt was de camping waar wij zomers opgegroeid zijn.
Na twee uurtjes in de auto was ik daar aangekomen en na een lekker bakkie vertrokken we.
Helaas was het net begonnen met regenen, dus heel snel een windjackie aan gedaan.
Het ging eerst richting de Maasvlakte en vanaf daar rond het Oostvoornse meer.
Dat kon vroeger niet dus dit was een weggetje wat nieuw voor mij was.
Daarna achterlangs Oostvoorne naar Rockanje.
Vanaf daar richting Hellevoetsluis en langs het Haringvliet verder naar Spijkenisse.
Via het Schapendammetje weer terug naar het vertrekpunt.
Daar aangekomen kwamen we nog een oude maat tegen dus het werd nog een hele leuke middag.
Tijdens een plensbui tussen Maarn en Doorn zeiknat geregend. Neerslag, lage temperatuur en harde wind zijn samen een prima manier om onderkoeld te raken. Met bevroren vingers thuisgekomen. Kon de sleutel niet meer omdraaien met de kouwe fikken. Gelukkig kwam de Directrice er net aan. Eerst koffie en daarna met tintelende vingers onder de does. Waar blijft de lente?
Steeds als ik me dat afvraag krijg ik forumleden over me heen die doodleuk beweren dat dit soort weer "normaal is voor de tijd van het jaar"
Hier ook goed nat, rondje van 55 km via Lochem vanuit Holten en driekwart van de tijd in de regen/natte sneeuw en soms zelfs hagel. Maar ja met twee kleintjes moet je iedere gelegenheid pakken en beetje badass wheather is goed voor de moraal natuurlijk
Erg blij met mijn Assos fugu winterhandschoenen en de Velotoze shoecovers. Verder vooral windstopper kleding en dat is best prettig merk ik, helemaal droog blijven lukt toch niet en dan scheelt het een hoop kou als je niet te veel last van de wind hebt.
Erg blij met mijn Assos fugu winterhandschoenen en de Velotoze shoecovers. Verder vooral windstopper kleding en dat is best prettig merk ik, helemaal droog blijven lukt toch niet en dan scheelt het een hoop kou als je niet te veel last van de wind hebt.
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Ik vraag het me niet af, zeker nadat ik al in Tenerife 10 dagen in het kort/kort gereden heb.havana schreef:Steeds als ik me dat afvraag krijg ik forumleden over me heen die doodleuk beweren dat dit soort weer "normaal is voor de tijd van het jaar"
Gelukkig kon ik vrijdag helemaal "los" gaan met dik 5:30u en redelijk normale omstandigheden.
Gisterenmorgen dacht ik even 3 uur relaxed op de Flash te doen en dat in het beschutte bos. Helaas begon het weer te zeiken en temperatuur daalde tot 4,2 graden en teken om heel snel naar huis te gaan. Nog net 41 km en 1:44u op pad.
(https://www.strava.com/activities/553982560)
Daarna maar lekker wezen "winkelen" ipv fietsen en beviel stuk beter.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
-
- Forum-lid
Ik ga lekker fietsen,LUIK kijken
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Net terug van de Gran Fonda Rosa: alle seizoenen kwamen voorbij. Desondanks de nodige korte broeken . Zelden een zo slecht uitgepijlde tocht meegemaakt! En ik was bepaald niet alleen in mijn observatie...
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton
Nee inderdaad, dat was een partij slecht! En de GPS was ook niet voorgereden maar op waypoints dus regelmatig was dat geen alternatief...bluv107 schreef:Net terug van de Gran Fonda Rosa: alle seizoenen kwamen voorbij. Desondanks de nodige korte broeken . Zelden een zo slecht uitgepijlde tocht meegemaakt! En ik was bepaald niet alleen in mijn observatie...
Overigens vond ik het weer alleszins meevallen, verwachtingen waren natuurlijk niet ideaal.... Maar uiteindelijk 8 uur vertrokken voor de 160km en de eerste 75 alleen in de zon gereden. Daarna een kleine bui, wel een hele koude dus was blij dat we snel droog hadden! Vervolgens door de route te volgen een bui die op dat moment boven de posbank hing ontweken. Dat was echt mazzel! Daarna pas weer een bui toen ik net de auto in aan het stappen was!
https://www.strava.com/activities/555457903
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...
Vandaag, ondanks het slechte weer, de Arno Wallaard Memorial gereden. Althans, dat was de bedoeling. Afgelopen vrijdag een klein slagje uit mijn achterwiel (eerste wielsetje nog, Mavic Aksium Race) laten halen bij de LBS. Zaten ook 2 slappe spaken bij. Bij het aandraaien/spannen knapte er een spaak. Die is vervangen en het wiel was weer recht. De pret duurde echter maar 12 km vandaag, toen knapte er een andere spaak (naast degene die vervangen was, ook NDS) Klaar met de pret dus want het wiel liep vast op de achterbrug.
Gelukkig op die eerste paar km's al wel mijn portie hagel, regen en harde wind gehad, mijn maatjes moesten nog 88 km verder
Gelukkig op die eerste paar km's al wel mijn portie hagel, regen en harde wind gehad, mijn maatjes moesten nog 88 km verder
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo(3) user
Happy Karoo(3) user
Rustig rondje vanmorgen, goed voor anderhalf uur fietsen. Op de heenweg kwam mij door de berm aan de andere kant een haasje tegemoet rennen. Van diezelfde reden kwam er een auto. Ik gebaarde vaart te minderen, helaas niet gedaan. Uiteraard moest het haasje op het moment dat de auto naast hem was de weg oversteken en "werd hij het haasje"
Niet leuk om zo te zien gebeuren!
Even verderop een fraaie buizerd die netjes op een paal bleef zitten terwijl ik langsfietste. Het mooiste was echter toen ik op de terugweg ineens een blauw/oranje flits naast mij zag; een ijsvogel! Deze bleef even naast mij vliegen om vervolgens over te steken en aan de andere kant boven het water te verdwijnen.
Gaaf om te zien!
Het was overigens wel fris; temperaturen tussen de 3-6 graden heb ik zien langskomen. Wel lekker om in ieder geval alvast 1 droge rit in 't boek te hebben staan deze week .
Strava: https://www.strava.com/activities/556181403
Niet leuk om zo te zien gebeuren!
Even verderop een fraaie buizerd die netjes op een paal bleef zitten terwijl ik langsfietste. Het mooiste was echter toen ik op de terugweg ineens een blauw/oranje flits naast mij zag; een ijsvogel! Deze bleef even naast mij vliegen om vervolgens over te steken en aan de andere kant boven het water te verdwijnen.
Gaaf om te zien!
Het was overigens wel fris; temperaturen tussen de 3-6 graden heb ik zien langskomen. Wel lekker om in ieder geval alvast 1 droge rit in 't boek te hebben staan deze week .
Strava: https://www.strava.com/activities/556181403