Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2017

Eddy Spaghetti
Forum-lid

Gebruikersavatar Eddy Spaghetti 22 mar 2017 13:09

Gisteren einde middag een (enigszins fris) ritje gemaakt door mijn achtertuin, de Utrechtse Heuvelrug (Ruiterberg/Hoogstraat/Donderberg/Leersumse Berg/Amerongse Berg/Elst - Defensieweg). Mooie rit, met als toegift een huppelend hertje op de Defensieweg. Dat vind ik nou mooi!

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 22 mar 2017 13:33

Ja, gisteren een nog behoorlijk vriese wind, maar vanaf vandaag beginnen Betere Tijden.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 22 mar 2017 13:38

Ik moest vanochtend voor controle naar het ziekenhuis.
En omdat het schitterend weer is ben ik lekker op de fiets gegaan.
Bijna 81 km en vanmiddag nog 16 terug naar huis, een mooi totaal vandaag.
https://www.strava.com/activities/909893273

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 22 mar 2017 18:53

Kreeg gister in de namiddag een telefoontje van mijn FM dat mijn achterwiel terug is van Edco,hij is opnieuw gespaakt.Dus vanmorgen maar meteen opgehaald,wiel zag er weer goed uit en kreeg er een paar mooie sokken van Edco bij,ach toch leuk niet.
Vanmiddag een lekker rondje richting Bodegraven en langs de Meije om weer terug.
Heerlijk in korte broek gereden,wel straf windje.
Bij Woerdese Verlaat kwam ik net langs een motorongeval toen de hulpdiensten net arriveerde,ben maar snel doorgereden.
http://www.mediatv.nl/nieuws/19399/Moto ... rlaat.html

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/910079869
Laatst gewijzigd door Heppiebianchi op 22 mar 2017 20:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 22 mar 2017 19:32

Een middag verlof genomen om zo een 100km door het land van Herve te rijden, maar ik vond het maar een erg koude ZO wind. Ik dacht dat mijn gezicht gekleurd was door de zon maar het was toch de kou.
Afbeelding

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 22 mar 2017 20:26

Ik heb vandaag mijn eerste 150+ rit gedaan in Nederland.

Prachtig voorjaarsweer, nog niet goed genoeg voor een korte broek maar wel lekker zonnig. En wind, heel veel wind. Halverwege de route over de Waalbandijk zat ik alleen maar tegen de wind in te harken. Dat was niet grappig. Daar heb ik maar een foto gemaakt en heb even staan appen met het thuisfront.

Afbeelding
Live fast; die young. mijn blog

i-mac

i-mac 22 mar 2017 21:04

Vandaag stond Dwars door Vlaanderen op de wielerkalender. Voor een 9-tal collega's is dat traditioneel een "mannen" dag. Ze gaan op de boemel dus ... Of in het mooie West-Vlaams : ze gaan "pintelieren".

Ik heb, net als vorig jaar, gekozen om die dag zelf een rit te rijden in de regio van de Vlaamse Ardennen en Pays des Collines. Tot op gisteren leek het dat ik de tocht van 106km alleen ging moeten rijden. Maar dan kreeg ik een berichtjes dat er een vriend van me de rit opnieuw wou mee fietsen.

Omstreeks 10u30 gestart aan het Centrum van de Ronde van Vlaanderen. Behoorlijk veel Nederlandse nummerplaten te zien trouwens. Van in het begin deed de (koude) wind pijn. We mochten ons aan een behoorlijke zware rit verwachten. Ik had een rit ineen gestoken zonder kassei hellingen. Ook een paar die niet echt een naam hebben, maar die de bovenbenen behoorlijk zuur laten komen.

De 1ste klim tegen de wind in bracht ons aan de top van de Paterberg. En deze klim gaat verder tot aan de top van de Nieuwe Kwaremont. Vandaar in een rotvaart naar beneden om wat verder links af te slaan naar de Kluisberg. Die hakte er direct in (piek van 16%). Vandaar naar de Knokteberg, ofte de Cote de Trieu (12%).

Op de grote weg richting Ronse, om er net voor rechts af te draaien. Via een paar stillen wegen op weg naar l'Arabie. Met een piek van 17% op een verschrikkelijk slecht stuk weg.
Via de Rue Hoguenne, naar de "Dieu des Monts" (tot 9%).

Via de klim van Ellezelles, toepasselijke naam van de weg "Monts" verder naar de N48. Even een opmerking : als je ooit door Ellezelles wil rijden met een groep wielertoeristen, weet dan dat de burgemeester het niet heeft begrepen op hen. De politie houdt er regelmatig controles, en is onverbiddelijk.

Dan geraakten we even de weg kwijt. Het was de bedoeling om naar de top van d'Hoppe te fietsen, maar we maakten een omweg. Ik had op dat moment de route al uitgeschakeld op mijn Edge, want de batterij werd in een rotvaart leeg gezogen. Hoog tijd dat deze wordt afgehaald door Garmin.

Volgende beklimming : de Kanarieberg. Je gaat er in ieder geval niet al fluitend naar boven.
Na een afdaling op de Donderij (op kasseien) het stuur richting N60 gedraaid, alwaar de renners zouden zien passeren. En dat haalden we net op tijd.
Via Zulzeke naar de Hotond gefietst. De wind zorgde ervoor dat deze klim zeer lastig was. Maar eenmaal boven kwam het einde van de rit in zicht. Na een stop op de Ronde van Vlaanderenstraat om mijn collega's even te begroeten én de dames te zien passeren die hun wedstrijd reden, aan een sneltreinvaart de Nieuwe Kwaremont afgereden. Gezien de grote drukte op het fietspad van koersliefhebbers, dat maar gedaan op de grote baan. Te Berchem dan de oude spoorwegbedding genomen om de resterende 12km af te haspelen.

In het Centrum van de RVV nog een uurtje koers gezien met een mooie winnaar.

105.3km en 1485 hoogtemeters. Meer moet dat niet zijn :-)

https://ridewithgps.com/trips/13520145

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 22 mar 2017 21:14

iMac -> ik kan helaas je ritje niet zien op je link... Jammer ik had het graag ook eens gereden binnenkort.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

i-mac

i-mac 22 mar 2017 21:51

rene schreef:iMac -> ik kan helaas je ritje niet zien op je link... Jammer ik had het graag ook eens gereden binnenkort.
Ik heb de aangepaste versie hier geplaatst. In de rit die wij vandaag reden zat immers een fout. We kwamen uit op een bosweg. En toen we het bos iets verder in keken, zou het zelfs met een MTB een hele klus worden.

http://dynamic.watch/shared/c06f412fae0 ... ce08f9ea76

Deze is een rit zonder lussen. En er zitten een paar extra kuitenbijters bij in en rond Ellezelles.
Hellingen die in diverse georganiseerde ritten zitten.

https://ridewithgps.com/routes/19737128

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 22 mar 2017 23:58

Was eigenlijk gisteren, maar eindelijk de Teide opgegaan vanaf Playa (zeeniveau) tot het hoogst fietsbare punt wat op zo'n 2.300 meter hoogte ligt. Klusjes van iets meer dan 50 km onder iedere omstandigheden. Om boven te komen zo'n 3:30u nodig (helaas klein kwartiertje langer dan mijn p.r.). Maar de jaren gaan tellen :mrgreen:
Vanaf daar nog stukje door en na 10 km weer terug.
Afdaling gedeeltelijk via andere weg om na 6:22u totaal 135 km / 3.300 hm af te tikken.
Paar plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/908902225
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

DarklyDreaming
Forum-lid

DarklyDreaming 23 mar 2017 12:22

fredmtb-sport schreef:Was eigenlijk gisteren, maar eindelijk de Teide opgegaan vanaf Playa (zeeniveau) tot het hoogst fietsbare punt wat op zo'n 2.300 meter hoogte ligt.
Dat ziet er qua weer beter uit!

Ik ben van 14 - 21 Maart geweest, maar zodra je het binnenland inging, was het bewolkt en koud. Zaterdag 18 maart een verschrikkelijke regen- en hagel-bui gehad tussen Granadilla en Vilaflor.

kevin32
Forum-lid

kevin32 23 mar 2017 17:08

vandaag voor het eerst dit jaar weer boven de100plus gefiest was super weer alleen stond toch aardig wat wind op sominge stukken totaal 132 km
bijna heel de rit last gehad van achterkant boven linkse been bij km of 80 a 85 werdt het minder gelukig
maar iemand tips voor de volgende keer wat ik eraan kan doen

https://www.strava.com/activities/911358704

Plaats reactie