Vandaag 80 km ( gem 34 ) en 1 espresso
Vandaag gefietst 2020
Den Treek..?! Mooie plaatjes!
Het zal aan de fiets liggen!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Als het in je eentje is, is dat al flink gereden voor een wielertoerist. Twee weken terug heb ik in m'n eentje op 90 km 33,5 gemiddeld gehaald met toch redelijk wat bochten en oversteken. Met deze hitte houd ik het op zo'n 31 gemiddeld (afstanden tussen 80 en 100 km).
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mooie plaatjes Fred!
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik zeg niks over die zadelpen.
Wat ik hierboven lees over hoeveelheden vocht die je tijdens fietsen tot je neemt: bij mij per rit wel verschillend. Vanavond op 32 km nauwelijks gedronken tijdens het fietsen maar bij thuiskomst wel gelijk 2 blikken Radler. Na een uur ook nog maar een fors glas cola. Ik heb regelmatig stevige nadorst...
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton
De hoeveelheid drank die iemand nodig heeft tijdens een sportprestatie is zuiver persoonlijk en hangt van heel veel factoren af. Mij interesseert het geen hol hoeveel iemand drinkt. Net omdat het geen exacte wetenschap is.bluv107 schreef: ↑13 aug 2020 23:36 Ik zeg niks over die zadelpen.Wat ik hierboven lees over hoeveelheden vocht die je tijdens fietsen tot je neemt: bij mij per rit wel verschillend. Vanavond op 32 km nauwelijks gedronken tijdens het fietsen maar bij thuiskomst wel gelijk 2 blikken Radler. Na een uur ook nog maar een fors glas cola. Ik heb regelmatig stevige nadorst...
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
@kxlight: Goed gezien
@Daniel1975: Dank je, overigens blauwe bike tegen die achtergrond mag er ook zijn.
Mbt drinken wat ik lees: Zelf redelijk zuinig (lees te weinig) met drinken onderweg. Komt vaak zat voor dat ik pas na 1:30u pas begin met drinken. Vaak wel dat ik vlak vooraf wel vrij veel water pak om alvast een "buffer" te hebben.
Maar laatste 2 ritten in de vroege ochtend van 100km lengte hield ik van de 1,5 liter drank toch nog over.
@Daniel1975: Dank je, overigens blauwe bike tegen die achtergrond mag er ook zijn.
Mbt drinken wat ik lees: Zelf redelijk zuinig (lees te weinig) met drinken onderweg. Komt vaak zat voor dat ik pas na 1:30u pas begin met drinken. Vaak wel dat ik vlak vooraf wel vrij veel water pak om alvast een "buffer" te hebben.
Maar laatste 2 ritten in de vroege ochtend van 100km lengte hield ik van de 1,5 liter drank toch nog over.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dattie blauw is denk ik. Dergelijks frivoliteiten vind ik eigenlijk niet passen bij je Daniel. What's next? Skinwall banden? ![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Ik kwam er maandag achter dat 2x 0.5 liter ook niet voldoende is voor 105 km bij 30+ graden. Gelukkig stond er een halve liter hersteldrank in de koelkast bij thuiskomst.
(irritant kwaaltje trouwens: super pijnlijke drukpunten onder de voeten bij fietsen in de hitte)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Ik kwam er maandag achter dat 2x 0.5 liter ook niet voldoende is voor 105 km bij 30+ graden. Gelukkig stond er een halve liter hersteldrank in de koelkast bij thuiskomst.
(irritant kwaaltje trouwens: super pijnlijke drukpunten onder de voeten bij fietsen in de hitte)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?