Het grote woon-werk topic
-
- Forum-lid
ik vertrek toevallig nu naar werk 15km Leiden-Den Haag. Spring daar onder de douche en trek schone buis (ben kok) aan en ga aan het werk. Kom helemaal fris aan op de werkvloer terwijl collegas nog aan het steunen en kreunen zijn ben ik al fris en wakker.
Succes gewoon doen!
Succes gewoon doen!
Ik doe ook Den Haag - Leiden, 17 km ongeveer, Ik ben begonnen op een oude damesfiets maar toen snel overgestapt naar een racefiets.
Ik heb voor de winter (nu nog) alleen een spatbordje achter geplaatst ( + wat regenbestendige kleding) en dat bevalt prima. Ik moet alleen wel nog een manier vinden om te voorkomen dat mijn schoenen drijfnat worden als het wegdek nat is, iemand tips?
Ik heb voor de winter (nu nog) alleen een spatbordje achter geplaatst ( + wat regenbestendige kleding) en dat bevalt prima. Ik moet alleen wel nog een manier vinden om te voorkomen dat mijn schoenen drijfnat worden als het wegdek nat is, iemand tips?
DoubleJ schreef:Ik doe ook Den Haag - Leiden, 17 km ongeveer, Ik ben begonnen op een oude damesfiets maar toen snel overgestapt naar een racefiets.
Bevalt het om op de racefiets naar je werk te fietsen? Ook in herst en winter?
Ik vind het lastig om met een rugtas op te fietsen.
Eventueel kan je overschoenen aandoen tegen de kou en regen..
Ik moet inderdaad maar aan de overschoenen denk ik
Het bevalt goed, ik wissel een beetje af qua routes om het niet te saai te maken, de ene keer ga ik door de duinen en de keer daarna fiets ik langs de snelweg o.i.d. Ik fiets ook niet elke dag hoor, maar probeer toch zeker drie keer per week te gaan. Een rugzak is inderdaad niet ideaal, het vervelendste is het zweten op de rug. Maar ik moet wel zeggen dat goede kleding en een goede rugzak dit probleem minder erg maken.
Koud weer en wind is natuurlijk niet ideaal maar het went snel en als je eenmaal aan het fietsen bent merk je vaak niet veel meer van de druppels. Vooral goed voorbereiden qua kleding is het devies
Het bevalt goed, ik wissel een beetje af qua routes om het niet te saai te maken, de ene keer ga ik door de duinen en de keer daarna fiets ik langs de snelweg o.i.d. Ik fiets ook niet elke dag hoor, maar probeer toch zeker drie keer per week te gaan. Een rugzak is inderdaad niet ideaal, het vervelendste is het zweten op de rug. Maar ik moet wel zeggen dat goede kleding en een goede rugzak dit probleem minder erg maken.
Koud weer en wind is natuurlijk niet ideaal maar het went snel en als je eenmaal aan het fietsen bent merk je vaak niet veel meer van de druppels. Vooral goed voorbereiden qua kleding is het devies
Ik doe het ook met de racefiets, door weer en wind. Zomer/winter maakt niet uit.
In het begin is het even wennen omdat de garderobe nog niet perfect is maar dat is door de jaren heen opgelost.
Ik rij wel met een rugzakje, voor dat half uurtje heb ik daar geen probleem mee.
Ik heb wel een rugzak die goed past en niet zo'n standaard 'Eastpack'.
In het begin is het even wennen omdat de garderobe nog niet perfect is maar dat is door de jaren heen opgelost.
Ik rij wel met een rugzakje, voor dat half uurtje heb ik daar geen probleem mee.
-
- Forum-lid
+1theov schreef:Ik doe het ook met de racefiets, door weer en wind. Zomer/winter maakt niet uit.
Ik had het zelfs letterlijk zo kunnen zeggen, behalve 'half uur', da's voor mij 40 minuten
H.T.F.U.
Ik heb een rugtas met zo'n gebogen rugpand met luchtdoorlatend mesh. Dat ventileert best aardig. Ook een goeie pasvorm, zodat ik er nauwelijks last van heb.
Ik neem vaak aan het begin van de week een aantal setjes kleding mee, en aan het eind van de week mee terug, dan kan ik daartussen zonder tas fietsen.
Vanochtend weer eens heerlijk rustig op t fietspad.. rijdt een stuk relaxter zonder al die slingerende scholieren
Ik neem vaak aan het begin van de week een aantal setjes kleding mee, en aan het eind van de week mee terug, dan kan ik daartussen zonder tas fietsen.
Vanochtend weer eens heerlijk rustig op t fietspad.. rijdt een stuk relaxter zonder al die slingerende scholieren
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
ik heb een prima rugzak maar mijn rug was toch nat toen ik vanavond thuiskwam.
.... mijn schoenen, sokken en eigenlijk de rest ook
Wat een weer joh.
.... mijn schoenen, sokken en eigenlijk de rest ook
Wat een weer joh.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Idd, in het begin ben je nog aan het stoeien met beenstukken, extra shirtjes en een regenjack. Maar met een jaar of 2/3 is je garderobe volledig aangepast. Ik heb zo langzamerhand alles wel dubbel zodat er zelfs tussendoor gewassen kan worden. Ook hier een flinke rugzak (met een regenhoes!) die elke dag meegaat. Soms zit er bijna niets in, maar dan neem ik aan het eind van de middag weer kleding mee terug. Meerdere kledingsetjes aan het begin van de week meenemen past bij mij niet in de tas, dat komt voornamelijk door de schoenen die op maandag meegaan.theov schreef:Ik doe het ook met de racefiets, door weer en wind. Zomer/winter maakt niet uit.
Mijn laatste ww aanwinst is overigens wel de beste geweest en had ik veel en veel eerder moeten doen. Een setje spatborden van sks. Nu er ook een spatbord bij het voorwiel zit merk ik pas hoe makkelijk het is om de fiets acceptabel schoon te houden.