Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 01 sep 2023 17:01

Jans schreef: 01 sep 2023 14:04 Jammer dat ik nog steeds geen voorstel zie hoe het dan wel moet. Ik zie alleen maar hoe het niet moet.
?

Dus dan maar niets doen en het zo houden. Dit werkt iig niet meer.
Het is best een tijd prima geweest, maar nu wordt zoals al gezegd het gezwel gewoon te groot.

Daarnaast worden er hier meedere zaken genoemd waarmee je alvast kan beginnen.

Je krijgt de komende decenia werklozen waar je eng van wordt, bepaalde branches gaan het hoofd niet boven water houden met de bizarre eisen van de bonden.

En neem bv ter Apel, waarom hebben we daar schoonmaakpersoneel nodig?
Het is gewoon een vies en walgelijk verdienmodel vluchtelingen.

Binnen de overheid durven de topmanagers geen besluiten te nemen, nee we huren deloitte wel in........
Kunnen we zeggen dat we een onderzoek hebben laten uitvoeren, gaat het goed dubbel goed, gaat het fout is het enkel goed

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 01 sep 2023 17:04

@wasbeer, nog steeds, je weet alleen te vertellen hoe het niet moet. Wat ga jij al vast doen? De politiek in? Voor welke partij?
Je hebt een glazen bol wat betreft die werklozen?
Wat dat schoonmaken ben ik het wel helemaal met je eens.
Laatst gewijzigd door Jans op 01 sep 2023 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 01 sep 2023 17:08

Ja Wasbeer2006, typ eens effe een compleet concept regeerakkoord, anders is het niet geloofwaardig dat je zeurt:mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 01 sep 2023 18:32

@Ernie,
Als je mijn post goed leest, dan zie je dat ik daar ook mee eens ben. De nuance zit in de mate waarop. Het probleem van een uitkering waar je niet mee rond kunt komen, is dat je mensen de criminaliteit injaagt of een extra toeslag in het leven moet roepen.

Je hoeft echt niet in de criminaliteit te gaan,
Er zijn legio alternatieven om bij te verdienen, honden uitlaat, schilderen, huishouding, klusjes, oppassen enz enz…..

Het is zelfs zo er erg dat onze plaatselijke tennis vereniging niemand kan vinden die voor €75,- savonds ( van 1900 tot 2300 ) de bar dienst wil doen….
Veel leden willen geen dienst draaien, dat kan je afkopen voor €75, niemand voor te vinden.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 01 sep 2023 18:43

Heeeeel kort door de bocht.
Werken aantrekkelijker maken door de belasting op arbeid te verminderen.
Stoppen met toelagen/subsidies/aftrekposten allerhande.
Uitkeringen beperken in de tijd.

Hoe sociaal we zogezegd wel zijn. Het is toch hemeltergend dat in een asielcentrum/gevangenis/ waar de bewoners zich de ganse dag zouden vervelen poetshulpen en keukenpersoneel wordt ingeschakeld.
In België waar de huidige regering record tekorten laat optekenen, beslist deze zelfde regering om gratis tandzorg voor alle min 19 jarigen lineair in te voeren, waar dit voorheen tot 18 jaar was.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 01 sep 2023 18:52

Jans schreef: 01 sep 2023 17:04 @wasbeer, nog steeds, je weet alleen te vertellen hoe het niet moet. Wat ga jij al vast doen? De politiek in? Voor welke partij?
En wanneer kom jij dan met een concreet plan Jans? Lekker makkelijk om anderen hiermee impliciet op te zadelen terwijl je zelf alleen maar reageert en op geen enkele wijze anticipeert en initieert.

Om even een voorbeeld te geven, je schreef eerder in dit topic:
Nee hoor, de energieprijzen zijn niet omhoog gegaan. De kosten worden naar de volgende generaties doorgeschoven. De EDF (electriciteit)
heeft ongelooflijke schulden. EDF is een staatsbedrijf.

Hier sla je de plank echt gruwelijk mis. In Frankrijk is er geen algeheel netwerk van gas zoals in Nederland dus er wordt op veel verschillende wijzen verwarmd. Hout, gas, pellets, stookolie en/of elektriciteit.
De Franse overheid heeft vrijwel meteen aan het begin van de energiecrisis de prijzen voor consumenten bevroren.
Maar de prijzen voor stookolie, gas en pellets of commercieel te kopen hout zijn verdrievoudigd vorig jaar!!!
Gelukkig nu weer terug naar twee maal de prijs tov 2019 maar het hakt er nogsteeds hard in voor velen!!

Daar komt nog bij dat de brandstofprijzen ondanks subsidies van de overheid echt de pan uit rijzen!! En iedereen is op het platteland toch echt afhankelijk van zijn auto om te gaan werken, boodschappen te doen of kinderen naar school te brengen.

Ik begrijp echt niet dat jou blik zo beperkt is op dit vlak terwijl je toch al heel lang in Frankrijk woont!

En dan vragen aan andere forumleden om een oplossing te geven voor de Nederlandse problematiek? Kom op zeg!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 01 sep 2023 19:21

mao schreef: 01 sep 2023 18:32 @Ernie,
Als je mijn post goed leest, dan zie je dat ik daar ook mee eens ben. De nuance zit in de mate waarop. Het probleem van een uitkering waar je niet mee rond kunt komen, is dat je mensen de criminaliteit injaagt of een extra toeslag in het leven moet roepen.

Je hoeft echt niet in de criminaliteit te gaan,
Er zijn legio alternatieven om bij te verdienen, honden uitlaat, schilderen, huishouding, klusjes, oppassen enz enz…..

Het is zelfs zo er erg dat onze plaatselijke tennis vereniging niemand kan vinden die voor €75,- savonds ( van 1900 tot 2300 ) de bar dienst wil doen….
Veel leden willen geen dienst draaien, dat kan je afkopen voor €75, niemand voor te vinden.
Als je een uitkering hebt, worden die 75€ weer gekort. Daar schiet je niks mee op. En je hoeft de criminaliteit niet in maar velen zullen die keuze wel maken en dan is het maar de vraag wat onder de streep minder kost voor de maatschappij.
Dat er zoveel mensen zijn die 75€ neerleggen om hun plicht bij de vereniging af te kopen, zegt genoeg over de tweedeling in de maatschappij. Velen kunnen het lidmaatschap niet eens betalen.
Campagnolo Ultra Dork

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 01 sep 2023 19:25

Hahha inderdaad… degene die die 75e wel zien zitten komen niet door de ballotage…! ;-)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 sep 2023 19:29

Ernie C. schreef: 01 sep 2023 19:21 Dat er zoveel mensen zijn die 75€ neerleggen om hun plicht bij de vereniging af te kopen, zegt genoeg over de tweedeling in de maatschappij. Velen kunnen het lidmaatschap niet eens betalen.
Zegt vooral wat over het egoïsme van mensen. Ik verwacht dat alles voor mij wordt geregeld……..
Less is bore

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 01 sep 2023 19:32

Dat is ook onderdeel van (de oorzaak van) die tweedeling ;) .
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 sep 2023 20:28

Yep…. :-(
Less is bore

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 01 sep 2023 20:38

Enzzo schreef: 01 sep 2023 18:52
Jans schreef: 01 sep 2023 17:04 @wasbeer, nog steeds, je weet alleen te vertellen hoe het niet moet. Wat ga jij al vast doen? De politiek in? Voor welke partij?
En wanneer kom jij dan met een concreet plan Jans? Lekker makkelijk om anderen hiermee impliciet op te zadelen terwijl je zelf alleen maar reageert en op geen enkele wijze anticipeert en initieert.

Om even een voorbeeld te geven, je schreef eerder in dit topic:
Nee hoor, de energieprijzen zijn niet omhoog gegaan. De kosten worden naar de volgende generaties doorgeschoven. De EDF (electriciteit)
heeft ongelooflijke schulden. EDF is een staatsbedrijf.

Hier sla je de plank echt gruwelijk mis. In Frankrijk is er geen algeheel netwerk van gas zoals in Nederland dus er wordt op veel verschillende wijzen verwarmd. Hout, gas, pellets, stookolie en/of elektriciteit.
De Franse overheid heeft vrijwel meteen aan het begin van de energiecrisis de prijzen voor consumenten bevroren.
Maar de prijzen voor stookolie, gas en pellets of commercieel te kopen hout zijn verdrievoudigd vorig jaar!!!
Gelukkig nu weer terug naar twee maal de prijs tov 2019 maar het hakt er nogsteeds hard in voor velen!!

Daar komt nog bij dat de brandstofprijzen ondanks subsidies van de overheid echt de pan uit rijzen!! En iedereen is op het platteland toch echt afhankelijk van zijn auto om te gaan werken, boodschappen te doen of kinderen naar school te brengen.

Ik begrijp echt niet dat jou blik zo beperkt is op dit vlak terwijl je toch al heel lang in Frankrijk woont!

En dan vragen aan andere forumleden om een oplossing te geven voor de Nederlandse problematiek? Kom op zeg!!
Jammer @Enzzo, ik hoef geen niet plannen in te dienen, ik loop hier niet te mopperen.
Ik heb trouwens zelf geschreven dat de brandstofprijzen hoger zijn dan we hier ooit meegemaakt hebben. Het valt wel mee met mijn kortzichtigheid.
Ik heb nergens geschreven over dat gas, de pellets en de olie. Ik heb alleen geschreven dat elektrisch goedkoop is.
Edit: ik zie dat ik het "energieprijzen" genoemd heb. Dat had natuurlijk elektriciteit moeten zijn.Voor de liefhebbers we betalen 22 ct per KWh. En wij doen alles elektrisch.

En wat is heel lang in Frankrijk wonen? Ons werkzame leven was geheel in Nederland.

Gesloten