Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 21 jan 2013 11:59

Ik denk dat het voor iedereen die een "duistere periode" in zijn leven heeft gehad, het moeilijk is om daar volledig open over te zijn. ik ga er dan ook van uit dat we nooit de hele waarheid te horen krijgen over het epo tijdperk.
Kijk alleen maar eens naar de bekentenissen van de voormalige Rabo-renners, allemaal (te) zeer verschillend.

Dat Armstrong niet de hele waarheid ging vertellen was mij vooraf al wel duidelijk. Met het erbij lappen van Verbruggen/de UCI en het toegeven dat hij andere renners onder druk heeft gezet om doping te gebruiken zou hij namelijk criminele activiteiten bekennen.
Campagnolo Ultra Dork

Karl66
Forum-lid

Karl66 21 jan 2013 12:23

scepticus schreef:De voetballers en tennissers zeker niet.
Maar tennissers gebruiken dan ook geen doping:
Volgens Djokovic is het tennis 'schoon'. ''In mijn ogen zijn de antidopingregels in het tennis goed. Ik geloof dat wij een van de schoonste sporters in de wereld zijn.''
http://www.nusport.nl/wielrennen/300695 ... ugens.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Nou is het natuurlijk ook niet zo moeilijk om een "schone" sport te zijn als je a je spelers niet test en b die speler die dan toch nog positief getest wordt niet geschorst wordt, maar spontaan voor de schorsingsperiode een blessure krijgt.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 21 jan 2013 12:25

Precies, een tennis is ook vooral een technisch spelletje, dan heb je toch niks aan doping. :lol:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 jan 2013 12:32

scepticus schreef:Precies, een tennis is ook vooral een technisch spelletje, dan heb je toch niks aan doping. :lol:
LOL, gisteren die marathonpartij van meer dan 4 uur gezien? En of je dan iets aan doping hebt....
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 21 jan 2013 12:35

Karl66 schreef:
Volgens Djokovic is het tennis 'schoon'. ''In mijn ogen zijn de antidopingregels in het tennis goed. Ik geloof dat wij een van de schoonste sporters in de wereld zijn.''
http://www.nusport.nl/wielrennen/300695 ... ugens.html" onclick="window.open(this.href);return false;

quote]

Ik snap dat soort opmerkingen niet, of je verbergt wat of het is gewoon een domme uitspraak.

Vorige jaar een F1 dokter van renault, Coureurs hebben niet aan doping, de auto gaat er niet harder door, goh........
Maar je moet je wel helemaal suf trainen om uberhaupt in de conditie te zijn om die auto te kunnen besturen, dus hebben prestatie verhogende middelen altijd zin bij elke echte sport of inspanning.
Kijk eens ff hoe die jongens in dakar van die motoren afkomen zeg. nou zeggen ze dat de tour het zwaarste evenement is.... ik twijfel.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 21 jan 2013 12:38

daniel1975 schreef: LOL, gisteren die marathonpartij van meer dan 4 uur gezien? En of je dan iets aan doping hebt....
Afbeelding
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 21 jan 2013 13:28

wasbeer2006 schreef:
Karl66 schreef:

quote]

Ik snap dat soort opmerkingen niet, of je verbergt wat of het is gewoon een domme uitspraak.
Opvallend is bijvoorbeeld de doofpot in het tennis rond Rafael Nadal en zijn connectie met Fuentes in de Operacion Puerto. Nee, ik denk dat meneer Djkovic boter op zijn hoofd heeft:
http://tennishasasteroidproblem.blogspo ... nadal.html

Maar ook niet te vergeten de natuurlijk de zeer strenge controles in het tennis :) Voor meer leesplezier :
http://tennishasasteroidproblem.blogspo ... ennis.html
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Karl66
Forum-lid

Karl66 21 jan 2013 14:08

Ik zat me even af te vragen wat tennis en asteroïden met elkaar te maken hebben :D
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 21 jan 2013 14:30

Karl66 schreef:Ik zat me even af te vragen wat tennis en asteroïden met elkaar te maken hebben :D
De snelheid waarmee Raphael Nadal serveert?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 21 jan 2013 14:57

mrcoffee schreef:
Karl66 schreef:Ik zat me even af te vragen wat tennis en asteroïden met elkaar te maken hebben :D
De snelheid waarmee Raphael Nadal serveert?
Nee, dat heeft met steroïde te maken. :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 21 jan 2013 15:08

Hee,.....
Daar is de aloude dooddoener weer. Het maar-bij-andere-sporten-gebruiken-ze-ook-doping-en-daar-controleren-ze-niet-zo-fanatiek aurgument.
Zolang er nog mensen zijn die 150 rijden op de snelweg, dan mag ik het ook. Ik vind dit nog steeds een kul argument. Het bij-de-buren-is-het-ook-een-zooitje argument. Zorg als wielersport nu eerst maar dat je eigen straatje schoon is en ga dan pas zeuren dat het ergens anders niet deugt.
Live fast; die young. mijn blog

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 21 jan 2013 15:22

rob74 schreef:Hee,.....
Daar is de aloude dooddoener weer. Het maar-bij-andere-sporten-gebruiken-ze-ook-doping-en-daar-controleren-ze-niet-zo-fanatiek aurgument.
Zolang er nog mensen zijn die 150 rijden op de snelweg, dan mag ik het ook. Ik vind dit nog steeds een kul argument. Het bij-de-buren-is-het-ook-een-zooitje argument. Zorg als wielersport nu eerst maar dat je eigen straatje schoon is en ga dan pas zeuren dat het ergens anders niet deugt.
In zoverre met je eens: als je het argument gebruikt kijk daar doen ze het ookm dus is het niet erg. Maar ik bedoel het juist andersom: Djokovic beweert dat tennis een schone sport is en zegt impliet dat wielrennen het grote dopingkanker is onder de sporten. No doping in our backyard terwijl dat helemaal niet zo is.

Dopinggebruik binnen het wielrennen ligt m.i. terecht onder het vergrootglas maar ga nou niet beweren dat in andere sporten zoals tennis en voetbal er niks gebeurd, kom nou!
Laatst gewijzigd door mrcoffee op 21 jan 2013 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie