Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

ruudbosch
Forum-lid

ruudbosch 11 jun 2016 16:30

Sieper schreef:Wat zit daar achter je cassette?
Dit is een fototje van dezelfde uitvoering (kleur) van het internet... Die spaakbeschermer gaat er uiteraard meteen af mocht ie erop zitten!

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 11 jun 2016 19:12

Ah, ok, ik ben niet zo,n fan van de synapse maar bij deze is wel alles heel mooi op elkaar afgestemd.
Afbeelding

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 11 jun 2016 20:32

Vandaag eindelijk stuurlint gedaan en vervolgens de rode end caps die ik van Sieper heb gekregen gemonteerd.

Ook nog maar eens de handleiding erbij gepakt voor de spacers want volgens de spacerpolizei heb ik er teveel. Misschien dan toch een groter frame moeten kopen?

Bovenste foto, de upgrade met Ultegra, Mavic Ksyriums met rode naven en rode spaaknippels,en een SLK cranck met rood logo en de kers op de taart, rode end caps ipv zwarte.
Foto eronder zoals ik de fiets heb gekocht.

Afbeelding
Afbeelding

Net even zitten meten
Mijn andere Synapse, 2011 model heeft een balhoofd dat 1 cm lager is.
Betekent dat als ik straks de zaag in de vorkbuis zet er niet veel spacers meer tussen hoeven.
Jammer van de mooie spacertoren. :twisted:

Bredalp
Forum-lid

Bredalp 11 jun 2016 23:56

Mooi hoor Ruud, ik heb een beetje de eco versie van deze fiets. (Alu 501)

Fietst inderdaad heerlijk, veel plezier er mee.

Avvocato
Forum-lid

Gebruikersavatar Avvocato 12 jun 2016 06:41

Mooi. Wat zijn dat voor wielen?

lupo
Forum-lid

lupo 12 jun 2016 09:01

Ik vind die zilveren crank niet zo mooi. Verder erg mooie fiets!

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 12 jun 2016 10:24

Avvocato schreef:Mooi. Wat zijn dat voor wielen?
Als je mijn fiets bedoelt, Mavic Kysrium Elite.
En dan dus de variant met rode spaaknippels en rode naven.
Op de foto komt het niet zo naar voren maar het frame heeft ook diverse rode accenten.

Mbt die zilveren kettingbladen.
Ik heb het andere cranckstel nog met de zwarte bladen, misschien voor het idee die eens overzetten om te zien hoe dat smoelt.

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 12 jun 2016 12:17

Mooie fietsen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Maak joe woar

Avvocato
Forum-lid

Gebruikersavatar Avvocato 12 jun 2016 18:47

Thanks NicoNB bedoelde inderdaad jouw fiets. Ik dacht aan handgespaakt wielen, had nog niet eerder Mavics met rode naaf gezien. Past goed bij de fiets.

estorino
Forum-lid

estorino 12 jun 2016 19:28

Mijn woon-werk fiets:
Afbeelding
Maatje groter (56) dan mijn échte racefiets, daardoor wat relaxtere zit en met de 1cm kortere stuurpen is de reach nagenoeg gelijk. Prima fietsje en ziet er geweldig uit vind ik. :) Ben nog niet overtuigd van de discbrakes, ook al zijn ze hydraulisch. Remt behoorlijk schokkerig, ook na een nakijkbeurt door de Cannondale dealer uit het midden vh land. En staand op de pedalen hoor je ze aanlopen...

Martin78
Forum-lid

Gebruikersavatar Martin78 13 jun 2016 20:57

Ok iedereen kent nog wel de discussie omtrent mijn fiets en haar spacertoren van pisa ;)

Nu is mijn vraag voor de kenners hier, als ik mijn stuurpen laat omdraaien en 1 spacer ring laat weghalen moet ik dan ook meteen mijn zadelhoogte aanpassen?
Of is dit een kleine aanpassing die ik lichamelijk makkelijk kan opvangen.

En weet iemand een filmpje waarin ik wat kan zien hoe cannondale haar carbon frames maakt, op YouTube kan ik niks vinden helaas.

sieger
Forum-lid

sieger 13 jun 2016 21:45

Martin78 schreef:Ok iedereen kent nog wel de discussie omtrent mijn fiets en haar spacertoren van pisa ;)

Nu is mijn vraag voor de kenners hier, als ik mijn stuurpen laat omdraaien en 1 spacer ring laat weghalen moet ik dan ook meteen mijn zadelhoogte aanpassen?
Of is dit een kleine aanpassing die ik lichamelijk makkelijk kan opvangen.

En weet iemand een filmpje waarin ik wat kan zien hoe cannondale haar carbon frames maakt, op YouTube kan ik niks vinden helaas.
Je zadelhoogte blijft het zelfde. Deze is alleen afhankelijk van je beenlengte, niet van je stuurhoogte.

Als je nu lekker op de fiets zit zou ik nog niet de stuurpen omdraaien, alleen 1cm aan spacers naar boven de stuurpen zetten. Als dat goed gaat draai je de stuurpen om en zet je de spacer er weer onder (zo zak je weer ongeveer 1cm). Zo kun je in wat kleinere stapjes zakken en er aan wennen.

Plaats reactie