Pagina 553 van 780
Cannondale
Geplaatst: 11 jun 2016 16:30
door ruudbosch
Sieper schreef:Wat zit daar achter je cassette?
Dit is een fototje van dezelfde uitvoering (kleur) van het internet... Die spaakbeschermer gaat er uiteraard meteen af mocht ie erop zitten!
Re: Cannondale
Geplaatst: 11 jun 2016 19:12
door Sieper
Ah, ok, ik ben niet zo,n fan van de synapse maar bij deze is wel alles heel mooi op elkaar afgestemd.
Re: Cannondale
Geplaatst: 11 jun 2016 20:32
door NicoNB
Vandaag eindelijk stuurlint gedaan en vervolgens de rode end caps die ik van Sieper heb gekregen gemonteerd.
Ook nog maar eens de handleiding erbij gepakt voor de spacers want volgens de spacerpolizei heb ik er teveel. Misschien dan toch een groter frame moeten kopen?
Bovenste foto, de upgrade met Ultegra, Mavic Ksyriums met rode naven en rode spaaknippels,en een SLK cranck met rood logo en de kers op de taart, rode end caps ipv zwarte.
Foto eronder zoals ik de fiets heb gekocht.
Net even zitten meten
Mijn andere Synapse, 2011 model heeft een balhoofd dat 1 cm lager is.
Betekent dat als ik straks de zaag in de vorkbuis zet er niet veel spacers meer tussen hoeven.
Jammer van de mooie spacertoren.
Re: Cannondale
Geplaatst: 11 jun 2016 23:56
door Bredalp
Mooi hoor Ruud, ik heb een beetje de eco versie van deze fiets. (Alu 501)
Fietst inderdaad heerlijk, veel plezier er mee.
Re: Cannondale
Geplaatst: 12 jun 2016 06:41
door Avvocato
Mooi. Wat zijn dat voor wielen?
Re: Cannondale
Geplaatst: 12 jun 2016 09:01
door lupo
Ik vind die zilveren crank niet zo mooi. Verder erg mooie fiets!
Re: Cannondale
Geplaatst: 12 jun 2016 10:24
door NicoNB
Avvocato schreef:Mooi. Wat zijn dat voor wielen?
Als je mijn fiets bedoelt,
Mavic Kysrium Elite.
En dan dus de variant met rode spaaknippels en rode naven.
Op de foto komt het niet zo naar voren maar het frame heeft ook diverse rode accenten.
Mbt die zilveren kettingbladen.
Ik heb het andere cranckstel nog met de zwarte bladen, misschien voor het idee die eens overzetten om te zien hoe dat smoelt.
Re: Cannondale
Geplaatst: 12 jun 2016 12:17
door Fietsen?altijd
Mooie fietsen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Cannondale
Geplaatst: 12 jun 2016 18:47
door Avvocato
Thanks NicoNB bedoelde inderdaad jouw fiets. Ik dacht aan handgespaakt wielen, had nog niet eerder Mavics met rode naaf gezien. Past goed bij de fiets.
Re: Cannondale
Geplaatst: 12 jun 2016 19:28
door estorino
Mijn woon-werk fiets:
Maatje groter (56) dan mijn échte racefiets, daardoor wat relaxtere zit en met de 1cm kortere stuurpen is de reach nagenoeg gelijk. Prima fietsje en ziet er geweldig uit vind ik.
Ben nog niet overtuigd van de discbrakes, ook al zijn ze hydraulisch. Remt behoorlijk schokkerig, ook na een nakijkbeurt door de Cannondale dealer uit het midden vh land. En staand op de pedalen hoor je ze aanlopen...
Re: Cannondale
Geplaatst: 13 jun 2016 20:57
door Martin78
Ok iedereen kent nog wel de discussie omtrent mijn fiets en haar spacertoren van pisa
Nu is mijn vraag voor de kenners hier, als ik mijn stuurpen laat omdraaien en 1 spacer ring laat weghalen moet ik dan ook meteen mijn zadelhoogte aanpassen?
Of is dit een kleine aanpassing die ik lichamelijk makkelijk kan opvangen.
En weet iemand een filmpje waarin ik wat kan zien hoe cannondale haar carbon frames maakt, op YouTube kan ik niks vinden helaas.
Re: Cannondale
Geplaatst: 13 jun 2016 21:45
door sieger
Martin78 schreef:Ok iedereen kent nog wel de discussie omtrent mijn fiets en haar spacertoren van pisa
Nu is mijn vraag voor de kenners hier, als ik mijn stuurpen laat omdraaien en 1 spacer ring laat weghalen moet ik dan ook meteen mijn zadelhoogte aanpassen?
Of is dit een kleine aanpassing die ik lichamelijk makkelijk kan opvangen.
En weet iemand een filmpje waarin ik wat kan zien hoe cannondale haar carbon frames maakt, op YouTube kan ik niks vinden helaas.
Je zadelhoogte blijft het zelfde. Deze is alleen afhankelijk van je beenlengte, niet van je stuurhoogte.
Als je nu lekker op de fiets zit zou ik nog niet de stuurpen omdraaien, alleen 1cm aan spacers naar boven de stuurpen zetten. Als dat goed gaat draai je de stuurpen om en zet je de spacer er weer onder (zo zak je weer ongeveer 1cm). Zo kun je in wat kleinere stapjes zakken en er aan wennen.