Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 28 mar 2014 08:47

teissie schreef:Ik heb gisteren een Canyon Ultimate CF SL besteld en ben daarvoor speciaal naar een fietsenmaker gegaan om een fietsmeting te doen (Cyclefit). Als ik die in het PPS systeem invoer dan kom ik op een XL uit. Dat had ik eigenlijk helemaal niet verwacht omdat ik maar iets van 186-188 (binnenbeen 900 ben en me vorige fiets volgens mij een stukje kleiner was. (een merida Race Lite 904 COM in L). Misschien komt het om dat wel redelijk lange armen heb (74).
Ik blijf steeds maar het gevoel houden dat ik straks misschien een te grote fiets krijg. Want ik fietste lekker op me vorige fiets, maar ik moet wel toegeven dat ik daar wel het gevoel had dat ik een nog wel stuk 'dieper' of sportiever kon zitten. (en dat wil ik wel op me nieuwe fiets)
Moet ik me zorgen maken? Of kan ik wel een beetje vertrouwen op het systeem van Canyon?
Ik heb dezelfde lengte als jou, ook de bbl is identiek. Ik heb een Canyon Aeroad in maat L. Jij zit net als ik waarschijnlijk tussen een L en XL in
Als je dieper wilt zitten moet je volgens mij juist de kleinere hebben. Maar houdt wel rekening met de lengte bovenbuis.
Er is maar 1 goede manier, ga naar Koblenz en ga daar passen/rijden heb ik ook gedaan. Maak er gewoon een leuke dag van.
Ik heb destijds de geometrie van mijn vorige fiets in CAD gezet en de Canyon geometrieën daar overheen geplaatst. Hierdoor kon ik precies bepalen met welke maat ik een identieke houding kon garanderen.

Pas nog wel even op: de stuurpen lengte bij een compact uitvoering is 10mm korter als bij een dubbel uitvoering.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

brekson
Forum-lid

brekson 28 mar 2014 08:50

Volledig gelijk vincent .... +1
Sworks Venge

teissie
Forum-lid

Gebruikersavatar teissie 28 mar 2014 10:08

Dat is natuurlijk het beste advies :-) alleen weet ik niet wanneer ik daar tijd voor heb en ik ben een beetje bang dat maat L binnenkort gaat uitverkopen :-( bij sommige versies is ie al niet meer te krijgen.
Ja ik heb een fiets Tumblr

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 28 mar 2014 10:50

tomtom schreef:Vind je? Ik vind ze beide niet erg fraai en eerlijk gezegd ook geen (goede) match met Shimano 7900 of 9000. Wellicht door kaal te schuren en opnieuw (mat) te lakken wel maar dat is ook zowat met het ook op de restwaarde.
`

Was natuurlijk een beetje flauw van mij. Maar die "lelijke" crank is bij mij wel de hoofdoorzaak dat ik geen Shimano wil (naast de remdosering, maar dat hebben ze met de vernieuwde Ultegra en DA wat beter voor elkaar).

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 28 mar 2014 11:04

Deemes schreef:Sommige opmerkingen kan ik wel inkomen, oa de Mio moet idd nog op een 'mount' en over de keuze van 'groep' heb ik gewikt en gewogen tussen de Shim DA en Sram Red. Sram beviel me echter niet en daar ik al jaren een tevreden gebruiker ben van Shim DA is de keuze voor deze laatste eigenlijk logisch. Bovendien bevalt het in werkelijkheid best meer dan zo 'vlak' op foto. Enfin, het is wat het is, ik ben in elk geval een zeeeeer tevreden WT with a Canyonbike! ;-)

Dirk
Zelf ook goede ervaringen met shimano, echter vind ik de red groep er mooie uitzien. Welke groep kwalitatief beter is durf ik niet te zeggen maar denk dat de dura ace groep qua duurzaamheid beter is en de sram lichter.
teissie schreef:Dat is natuurlijk het beste advies :-) alleen weet ik niet wanneer ik daar tijd voor heb en ik ben een beetje bang dat maat L binnenkort gaat uitverkopen :-( bij sommige versies is ie al niet meer te krijgen.
Denk dat je beter voor een L kan gaan met een 12 of 13cm stuurpen.

haaldoor
Forum-lid

haaldoor 28 mar 2014 11:10

gaisdergerman schreef:[
teissie schreef:Dat is natuurlijk het beste advies :-) alleen weet ik niet wanneer ik daar tijd voor heb en ik ben een beetje bang dat maat L binnenkort gaat uitverkopen :-( bij sommige versies is ie al niet meer te krijgen.
Denk dat je beter voor een L kan gaan met een 12 of 13cm stuurpen.
Zit hem vooral in de bovenbuis. Ik kom bijna niet uit de voeten met een L(58) Canyon met 1.89m en een lang bovenlichaam. Ik rij een (XL) 60 met een 135mm stuurpen met lage topcap. Op een L kan ik gewoon weg niet lang genoeg zitten.

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 28 mar 2014 11:19

Op een L zit je maar iets van 15mm korter. Teissie geeft aan 1.88 en een bbl van 90cm te hebben (dan heb je geen extreem lang bovenlichaam).

Als je sportief wil zitten past een L beter/mooier. Als je wat meer comfort wil dan/hoger zitten dan is een xl de betere keus.

teissie
Forum-lid

Gebruikersavatar teissie 28 mar 2014 11:20

Ik heb even met Canyon gebeld, en die adviseerde me om toch een L te bestellen. Waarschijnlijk kom er niet achter welke maat het beste is voor me voordat ik er echt op gereden heb. En naar Koblenz is niet echt een optie helaas, maar gelukkig mag je de fiets binnen 30 dagen ruilen toch?

Wel bedankt voor het meedenken allemaal!!

Ik heb een maat L van de bestelling gemaakt en hoop dan op de sportievere/ mooiere zit zoals gaisdergerman zegt :-)
Ja ik heb een fiets Tumblr

Frankfiets
Forum-lid

Frankfiets 28 mar 2014 11:37

Hmm... Zoals verwacht is de levering uitgesteld naar volgende week.

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 28 mar 2014 11:38

Het wachten is het waard.

Deemes
Forum-lid

Gebruikersavatar Deemes 28 mar 2014 12:22

Absoluut!

Dirk

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 28 mar 2014 12:28

jsprbcn schreef:Het wachten is het waard.
Van het weekend wordt het toch maar 22gr :D
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Plaats reactie