Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 21 jan 2013 15:42

Dope wordt er in elke sport gebruikt, zelfs in het schaken en dammen.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 21 jan 2013 15:49

Sowieso is de overheersing van Spanjaarden de afgelopen jaren in tal van sporten opvallend. Wielrennen, voetbal, basketbal, tennis, hardlopen, etc. De Spaanse overheid heeft er duidelijk belang bij de Fuentes zaak klein te houden anders wordt het een schandaal van nationale omvang. En vergeet het veelgehoorde excuus dat voetballers geen baat hebben bij epo want voetbal is ook een duursport. 90 minuten rennen en dan is het van groot belang wie tot het einde toe kan blijven knallen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 jan 2013 16:08

rob74 schreef:Hee,.....
Daar is de aloude dooddoener weer. Het maar-bij-andere-sporten-gebruiken-ze-ook-doping-en-daar-controleren-ze-niet-zo-fanatiek aurgument.
Zolang er nog mensen zijn die 150 rijden op de snelweg, dan mag ik het ook. Ik vind dit nog steeds een kul argument. Het bij-de-buren-is-het-ook-een-zooitje argument. Zorg als wielersport nu eerst maar dat je eigen straatje schoon is en ga dan pas zeuren dat het ergens anders niet deugt.
Het is geen argument, maar een constatering. In andere sporten wordt praktisch niet gecontroleerd en positieve gevallen worden door bonden stil gehouden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 21 jan 2013 16:13

Overigens ging het daar ruim een jaar geleden ook al over, toen naar aanleiding van de schorsing van Contador...
timo2.0 schreef:Wat mij vooral opvalt is dat het eindelijk een bond gelukt is door het cordon van de Spaanse sportbonden en de Spaanse overheid te breken waarmee dopinggebruik van Spaanse sporters naar mijn mening al jaren ongestraft wordt gelaten. Zie "Operacion Puerto, een lijst met ruim 200 klanten waaronder wielrenners, voetballers, tennissers, hardlopers, autocoureurs, basketballers, enz. Wat is er uiteindelijk naar aanleiding van die lijst aangepakt? Een handvol wielrenners en dan nog voornamelijk (op Mancebo en nog een paar na) geen Spanjaarden. En ondertussen winnen Spaanse voetballers, basketballers, wielrenners, tennissers en hardlopers alles wat los en vast zit: Europese titels, wereldtitels, olympische titels, champions league, grand slams, wielerrondes, enz., enz.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Karl66
Forum-lid

Karl66 21 jan 2013 16:38

Wielrennen wordt door de andere sporten als schaamlapje gebruikt, die wijzen juist naar het wielrennen ipv zelf iets aan hun problemen te gaan doen. Dat is dan nog tot daar aan toe, als die sporten hun probleem niet willen oplossen, dan komen ze daar vanzelf een keer achter. Maar de pers doet er ook schaamteloos aan mee, hoe bestaat het dat afgelopen december Usain Bolt sporter van het jaar wordt en tegelijkertijd LA de bedrieger van het jaar is?
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

tennisser
Forum-lid

tennisser 21 jan 2013 16:50

amclassic-fan schreef:
Daar is de aloude dooddoener weer. Het maar-bij-andere-sporten-gebruiken-ze-ook-doping-en-daar-controleren-ze-niet-zo-fanatiek aurgument.
Zolang er nog mensen zijn die 150 rijden op de snelweg, dan mag ik het ook. Ik vind dit nog steeds een kul argument. Het bij-de-buren-is-het-ook-een-zooitje argument. Zorg als wielersport nu eerst maar dat je eigen straatje schoon is en ga dan pas zeuren dat het ergens anders niet deugt.
Het is geen argument, maar een constatering. In andere sporten wordt praktisch niet gecontroleerd en positieve gevallen worden door bonden stil gehouden.
Wat dat stil houden betreft, dat geldt misschien wel voor een aantal sporten/bonden, maar kijkt bijv. eens naar de atletiek; daar kan de laatste jaren toch een aardig lijstje samengesteld worden van gepakte kogelstoters, -slingeraars, discuswerpers, die bij elkaar heel wat eremetaal verzameld hadden. Het grote verschil is echter, dat dat op de vierde sportpagina in een klein berichtje staat, terwijl een gepakte/bekennende wielrenner voorpagina niets is. Nobody cares t.o.v. iedereen heeft er een mening over.

materialist
Forum-lid

materialist 21 jan 2013 17:00

wat denk je van michael phelps?
Do kin der mar druk mei weze

Arno357
Forum-lid

Gebruikersavatar Arno357 21 jan 2013 17:02

Fietst die ook al ?

materialist
Forum-lid

materialist 21 jan 2013 17:04

Arno357 schreef:Fietst die ook al ?
lees je dan nooit meer een krant?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 21 jan 2013 19:38

Hoe schoon het straatje van het wielrennen ook wordt geveegd, als het probleem bij andere sporten niet wordt aangepakt zal je altijd ernstig rekening met besmettingsgevaar moeten houden.
Zolang het lucratief is om medicijnen als doping aan sporters te verkopen en zolang de dopingartsen zich niet tot een tak van sport beperken (Fuentes, Nikkels) ga je het wielrennen niet schoon krijgen.
Het is een probleem van de gehele topsport, niet van het wielrennen alleen.
Campagnolo Ultra Dork

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 21 jan 2013 19:46

Vanavond Danny N. bij Wildried G. Op de stoel, ze moeten het niet gekker maken!
YFood !!!

materialist
Forum-lid

materialist 21 jan 2013 19:47

Wanneer er echt maar 5 renners waren die geen doping gebruiken zijn we nog wel even bezig met alle toekomstige bekentenissen. Tot zolang zal het boee en bahhh nog wel duren. Laten we hopen dat we dan in de zomer bij de TdF aangeland zijn anders blijft er van de actieve onderwerpen nog maar 1 rubriek over en wordt het forum een tweede marktplaats.

Plaats reactie