Cervélo
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Je koopt een SL omdat het een frame een paar gram lichter is dan de gewone R3 (of vanwege de kleur ) en dan ga je het gewichts voordeel teniet doen door 'm met relatief zware spulle af te monteren. Het is wel iets dat je vrij vaak ziet, veel merken leveren zo ook sommige fietsen. Een Addict met een 105 groep of een Cannondale Caad 9 met Tiagra om maar eens wat te noemen. Velen hebben ook in 't hoofd dat als ze een lichtere fiets willen ze een lichter frame moeten kopen, dan letten ze niet op met afmonteren en weegt 't ding uiteindelijk nog 8 kg
tja, voor die 600 euro meer prijs kan je bijv een R3 met een wat hoogwaardiger groep en wielen.
Maar, er zijn er ook die wat meer betalen voor een zwart frame ... Kan zijn dat de eigenaar wit niet mooi vond.
Heb je dat niet even gevraagd Mike ?
Maar, er zijn er ook die wat meer betalen voor een zwart frame ... Kan zijn dat de eigenaar wit niet mooi vond.
Heb je dat niet even gevraagd Mike ?
Nee, dat heb ik niet gevraagd (dom, hè ), maar ik kreeg wel snel het gevoel dat een wat willekeurige keuze was. Hij kende het gamma aan fietsen van cervélo niet goed: mijn soloist team kende hij niet, ik vroeg 'm of hij een slc(-sl) had overwogen (kende hij ook niet). Hij kwam van een te grote tarmac en wilde gewoon iets anders en dit stond hem wel aan. Hij overwoog nog wel betere wielen.
Hij gaf aan dat hij geen km harder fietst op deze dan op z'n oude fietsen en dat z'n tarmac eigenlijk beter 'aanzette' (voelde stijver aan). Veel besproken maar net niet of hij liever zwart dan wit had.
Hij gaf aan dat hij geen km harder fietst op deze dan op z'n oude fietsen en dat z'n tarmac eigenlijk beter 'aanzette' (voelde stijver aan). Veel besproken maar net niet of hij liever zwart dan wit had.
Groet,
Mike
Mike
Amclassic-fan schreef:Je koopt een SL omdat het een frame een paar gram lichter is dan de gewone R3 (of vanwege de kleur ) en dan ga je het gewichts voordeel teniet doen door 'm met relatief zware spulle af te monteren. Het is wel iets dat je vrij vaak ziet, veel merken leveren zo ook sommige fietsen. Een Addict met een 105 groep of een Cannondale Caad 9 met Tiagra om maar eens wat te noemen. Velen hebben ook in 't hoofd dat als ze een lichtere fiets willen ze een lichter frame moeten kopen, dan letten ze niet op met afmonteren en weegt 't ding uiteindelijk nog 8 kg
Voor mensen die het geld niet meteen hebben, vormt het kopen van een licht frame wel een goede basis. Naar verloop van tijd upgraden met lichte spulletjes is dan altijd mogelijk en bovendien een leuke bezigheid Ik vind een afmontage met ksyriums en centaur trouwens echt niet slecht hoor.....
Ik heb mijn sl trouwens niet gekocht voor het (geringe) gewichtsverschil met een gewone R3. Dat zijn minder dan 100gram! Die win je ook wel ergens anders mee.... Ik heb hem genomen vanwege de 27,2mm zadelpen en idd het tijdloze zwart witte kleurschema.
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
jaspervelzen schreef:Weet iemand hoe strak ik de bout waarmee je de zadelrails vastzet van een Cervélo P2C mag aandraaien? (in Nm)
Ik heb hem voor mijn gevoel strak genoeg gedraaid (ik ben altijd voorzichtig met carbon), maar mijn zadel kantelt soms als ik op slecht wegdek rijd.
10
Ha dat is toevallig.... Afgelopen zondagmiddag stond ik nog te wachten voor de open brug bij Woubrugge. Zie ik daar een jonge meid met een Cervelo S2 en een wit Cervelo outfit.
Ze was nog even een rondje aan het trainen met een jonge man op een Ridley.
We staan daar samen wat te keuvelen en ik complimenteer haar met haar fraaie fiets. Ik dacht nog hoe komt die aan zo'n dure fiets
Zie ik net dat Regina Bruins van CTT het NK tijdrijden voor vrouwen heeft gewonnen en ik zie die foto... ik denk hey .. die ken ik. Daar heb ik mee staan kletsen bij Woubrugge hahaha.
Geinig.
Dus Regina, alsnog gefeliciteerd!
Ze was nog even een rondje aan het trainen met een jonge man op een Ridley.
We staan daar samen wat te keuvelen en ik complimenteer haar met haar fraaie fiets. Ik dacht nog hoe komt die aan zo'n dure fiets
Zie ik net dat Regina Bruins van CTT het NK tijdrijden voor vrouwen heeft gewonnen en ik zie die foto... ik denk hey .. die ken ik. Daar heb ik mee staan kletsen bij Woubrugge hahaha.
Geinig.
Dus Regina, alsnog gefeliciteerd!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Bij Bikepalast leuke aanbiedingen http://www.bikepalast.com/newsletter/august09/
What makes the boat go faster?
Benscafe schreef:Hallo, hier de mijne dan ( Cervelo wel te verstaan )
Heb via Casran een paar dingen zoals wielen enz.. ( Beterkoop ) kunnen kopen, nogmaals bedankt Pieter.
De fiets is op fiets.nl/forum geweest bij het onderwerp Bora Ultra.
Graag had ik jullie reacties gehoord.
Via deze link zijn ze te bezichtigen.
http://homepage.mac.com/thoelenben/PhotoAlbum7.html
Ik hoor het wel
Thanks.
Ps, op de kop 7 kg alles inbegrepen.hij zou nog veel lichter kunnen maar ik heb niks speciaal gedaan omdat ik zelf 80 kg weeg.
Zeer knappe fiets !!!
En in deze fiets horen nu wel zulke prachtige hoge carbon wielen in .
Veel fietsplezier ermee !