Scott
Prachtige fiets geworden zo daniel, veel plezier er van!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14264
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
De reach wordt pas geeffectueerd in de bocht totaan de shifters, daarvoor doet de reach van het stuur niets.daniel1975 schreef: ↑04 mar 2025 18:58Die moet je uitleggen…wasbeer2006 schreef: ↑04 mar 2025 17:15 Ik wil niet weer beginnen
maar er zit echt wel een goede gedachte achter die 60mm reach. Je rijd mogelijk veel meer op het stuur en met een racestuur zit je dan teveel te dichtbij.
Op een racestuur met meer reach zit je juist langer.
En ik wil gewoon 1cm langer zitten dan dat ik nu zit. Huidige 3T gravelstuur is 78mm reach. Dus als ik naar Syncros ga lever is 18mm in ipv dat ik 10mm langer ga zitten. Vandaar dat ik naar een 120 zou moeten.
Het eerste deel zit in je stuurpen. Ik vind het persoonlijk fijn om in verhouding iestje dichterbij te zitten op de grepen en wat verder op het stuur. Maargoed dat is voor iedereen anders.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14264
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
De eerste keer naar buiten in de definitieve configuratie.
Fijne fiets, net weer ff wat beter dan mijn vorige foil, scheelt niet veel, maar als Scott een wat zwakker punt had was het de voorkant, deze is wel wat strakker. Rijd heel rustig en stuurt heel makkelijk en goed.
De wielen zijn ook fijn lijken minder windgevoelig. Maargoed 1 rit, wind was normaal voor hier 20 tot 27km/h. Maar wel heel constant. Moet ik wat meer voor rijden.
De banden. Netto 32mm 34mm, zijn op het randje, uiteraard veel comfort, reed ze nu ongeveer op 3.7 bar. Met een sprintje mag ie wat strakker, maarja heel veel die je dat ook niet. Ik ga ook wel een keer 28/30 proberen netto 30/32.
Achter valt ie ook bijna buiten mijn binnbreedte +5 tot 10mm regel.
De groep is wel echt een heel groot verschil. Veel groter dan een update of de stap van 11 naar 12 speed.
Schakelen gaat veel sneller en vooral ook makkelijk onder belasting. Het is net geen T type, maar met een watt of 4 a 500 kan je gewoon schakelen. Hij is ook veel stiller, dat komt door de nieuwe ketting.
De grepen zijn prima, de oude vond ik ook prima. Grootste verschil is de remmen. Die zijn zo enorm goed te doseren, nog beter dan Hope. Echt een hele fijne modulatie. Ik reed voor met de standaard Sram blokken en achter de galfer standaard blokken, die laatste zijn ook net nog even fijner en ze kosten maar 13 euro.

Fijne fiets, net weer ff wat beter dan mijn vorige foil, scheelt niet veel, maar als Scott een wat zwakker punt had was het de voorkant, deze is wel wat strakker. Rijd heel rustig en stuurt heel makkelijk en goed.
De wielen zijn ook fijn lijken minder windgevoelig. Maargoed 1 rit, wind was normaal voor hier 20 tot 27km/h. Maar wel heel constant. Moet ik wat meer voor rijden.
De banden. Netto 32mm 34mm, zijn op het randje, uiteraard veel comfort, reed ze nu ongeveer op 3.7 bar. Met een sprintje mag ie wat strakker, maarja heel veel die je dat ook niet. Ik ga ook wel een keer 28/30 proberen netto 30/32.
Achter valt ie ook bijna buiten mijn binnbreedte +5 tot 10mm regel.
De groep is wel echt een heel groot verschil. Veel groter dan een update of de stap van 11 naar 12 speed.
Schakelen gaat veel sneller en vooral ook makkelijk onder belasting. Het is net geen T type, maar met een watt of 4 a 500 kan je gewoon schakelen. Hij is ook veel stiller, dat komt door de nieuwe ketting.
De grepen zijn prima, de oude vond ik ook prima. Grootste verschil is de remmen. Die zijn zo enorm goed te doseren, nog beter dan Hope. Echt een hele fijne modulatie. Ik reed voor met de standaard Sram blokken en achter de galfer standaard blokken, die laatste zijn ook net nog even fijner en ze kosten maar 13 euro.

Laatst gewijzigd door wasbeer2006 op 08 mar 2025 07:59, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 783
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Dikke bak wasbeer! 

- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41274
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Die verdient wel een betere foto 

Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14264
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja daar ben ik gewoon heel slecht in, foto,s maken, nu stond er ook wat wind dus durfde hem niet rechter te zetten.
Daarnaast werkte postimages niet heel goed, maar daar wordt de foto niet beter van.
Daarnaast werkte postimages niet heel goed, maar daar wordt de foto niet beter van.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41274
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dat heb ik dus ook, vroeger de CR1 gehad, voor die tijd waanzinnig lichte mooie fiets.
Kan nu bij de gewone Addict echt geen enkel mooi kleurtje vinden. Dat is al een paar jaar de saaiste lijn binnen Scott.
Tranentrekkend saai: https://www.scott-sports.com/nl/en/prod ... nce-addict
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14264
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Bedankt mannen!
Ik vind die wit/zwarte wel mooi. Je moet even doorklikken op de hoofdpagina lijkt het zwart, maar ze hebben ook een hele mooie roze paarse satin voor een vrouw dan
De foil is er nu ook in de mijn livery maar dan in wit zoals jij de addict gravel hebt. Die vind ik nog iets gaver.
@Nijkie, ik wil de bingo kaart niet vol hebben. Maar na het ritje dacht ik niet meteen elke trap is raak haha. Hij rijd gewoon echt goed, net ff weer iets beter dan de oude en met name de voorkant is verbeterd en de super stabiele scott achterkant is gebleven. Hij ligt heel vast. Nu is mijn visie ook voorband 1 maat smaller en velg iets minder hoog, dat vind ik het fijnste rijden. (let wel voor aero kan je beter een zo hoog mogelijk voorwiel nemen, heeft verruit het meeste effect)
Mijn zitpositie is echt veel beter dit is een XL en ik had een L. Nu zit hier ook gewoon 3cm spacers op.
Stuur is echt fijn lekker breedt bovenop, je kan je handen lekker laten leunen, dat doe ik ook meestal ik pak een stuur zelden echt beet.
Constructie steekas achter houd ik wel een beetje mijn hard vast er zit een soort semi UDH op, waarbij je het schoefgedeelte waar de steekas in gaat met een klein inbusje in de hanger vastzet. Die gaan mensen dol draaien en dan krijg je de steekas er niet uit. Hele rare onnodige contructie. Volgens mij wa shet
Ik vind die wit/zwarte wel mooi. Je moet even doorklikken op de hoofdpagina lijkt het zwart, maar ze hebben ook een hele mooie roze paarse satin voor een vrouw dan

De foil is er nu ook in de mijn livery maar dan in wit zoals jij de addict gravel hebt. Die vind ik nog iets gaver.
@Nijkie, ik wil de bingo kaart niet vol hebben. Maar na het ritje dacht ik niet meteen elke trap is raak haha. Hij rijd gewoon echt goed, net ff weer iets beter dan de oude en met name de voorkant is verbeterd en de super stabiele scott achterkant is gebleven. Hij ligt heel vast. Nu is mijn visie ook voorband 1 maat smaller en velg iets minder hoog, dat vind ik het fijnste rijden. (let wel voor aero kan je beter een zo hoog mogelijk voorwiel nemen, heeft verruit het meeste effect)
Mijn zitpositie is echt veel beter dit is een XL en ik had een L. Nu zit hier ook gewoon 3cm spacers op.
Stuur is echt fijn lekker breedt bovenop, je kan je handen lekker laten leunen, dat doe ik ook meestal ik pak een stuur zelden echt beet.
Constructie steekas achter houd ik wel een beetje mijn hard vast er zit een soort semi UDH op, waarbij je het schoefgedeelte waar de steekas in gaat met een klein inbusje in de hanger vastzet. Die gaan mensen dol draaien en dan krijg je de steekas er niet uit. Hele rare onnodige contructie. Volgens mij wa shet