Het grote domme vragen topic
Kan van alles zijn, zoals een ingegroeide haar, een vetbult, irritatie of een lelijke bacteriële ontsteking, een negenoog, furunkel of karbunkel.
Bij twijfel of zorgen eventjes naar de h.a.
Bij twijfel of zorgen eventjes naar de h.a.
hun fietsen.
Plooitje of vouwtje in de stof van de broek in je lies gezeten.Broek moet goed strak zitten

Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
1700 kcal/uur lijkt mij ook wat aan de pittige kant. Dat is meer dan de halve calorie-inname op een dag van de gemiddelde man. Calorieverbruik is als ervaren fietser een stuk lager dan iemand die voor het eerst op de fiets stapt. Een dergelijke parameter is nogal persoonsgebonden en niet heel betrouwbaar.
Dit alles zeg ik zonder heel veel kennis van zaken (lees: vrij weinig).
Dit alles zeg ik zonder heel veel kennis van zaken (lees: vrij weinig).
Mijn clubritje afgelopen weekend was 159 tss en daarbij had ik 1300kcal. Ofwel maximaal 800 kcal per uur in mijn geval.
Twee keer zoveel lijkt me onwaarschijnlijk als je weet dat dit een absolute maximaal inspanning zou zijn die iemand niet eens vol kan houden.
Online vind ik voor HIIT een range van 600-1000 calorien.
Twee keer zoveel lijkt me onwaarschijnlijk als je weet dat dit een absolute maximaal inspanning zou zijn die iemand niet eens vol kan houden.
Online vind ik voor HIIT een range van 600-1000 calorien.
1700 kcal/uur is echt klinkklare onzin of je bent de nieuwe Mathieu
1700 kcal/uur = 7106 kJ/uur ( 1 cal = 4.18 Joule, een calorie is de energie om 1 gram water 1 graad te doen laten stijgen)
Het lichaam produceert dus 7106 kJ in een uur, maar slechts een klein deel ervan verdwijnt in je pedalen. De rest is nutteloze warmte productie. Ongeveer 23% van de geleverd energie gaat daadwerkelijk naar de pedalen. Dit percentage zal uiteraard van mens tot mens verschillen.
7106 * 0.23 = 1634 kJ/uur
1634 / 3600 sec = 453 Watt !!
Stel dat de renner in kwestie 75 kg weegt, dan hebben we het over een vermogen van 6.05 Watt/kg

1700 kcal/uur = 7106 kJ/uur ( 1 cal = 4.18 Joule, een calorie is de energie om 1 gram water 1 graad te doen laten stijgen)
Het lichaam produceert dus 7106 kJ in een uur, maar slechts een klein deel ervan verdwijnt in je pedalen. De rest is nutteloze warmte productie. Ongeveer 23% van de geleverd energie gaat daadwerkelijk naar de pedalen. Dit percentage zal uiteraard van mens tot mens verschillen.
7106 * 0.23 = 1634 kJ/uur
1634 / 3600 sec = 453 Watt !!

Stel dat de renner in kwestie 75 kg weegt, dan hebben we het over een vermogen van 6.05 Watt/kg
Live fast; die young. mijn blog