Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

brutus
Forum-lid
Berichten: 530
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:09

brutus 30 jun 2016 14:37

Net een ritje op m'n verse caad12 gedaan.
Kabels klapperen tegen het frame bij het balhoofd.
Ga er nog mee terug, maar vraag me af of meer dit hebben ?

Rijdt nu met 34/50 voor, maar snel naar 39/50, zit nu continu met een scheve ketting, en blijf van blad wisselen.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9110
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 30 jun 2016 15:36

dickygiovanni schreef:(...) Wel doodzonde dat ze nog steeds dat gare bracketsysteem hanteren..
Ze hebben het zelf verzonnen, dus erg snel zullen ze het niet loslaten.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27882
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 30 jun 2016 16:05

De wereldregering zou de fabrikanten gewoon moeten dwingen terug te gaan naar BSA.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 30 jun 2016 16:14

PFexit
Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 jun 2016 16:39

dickygiovanni schreef:35 mm dark label Bora`s en een setje fatsoenlijke bidonhouders, en mooier gaat een fiets niet worden!

Ben overigens meer als nieuwsgierig naar de 2017 EVO`s in het echt, zal wel niet lang meer duren. Wel doodzonde dat ze nog steeds dat gare bracketsysteem hanteren..
Tegenwoordig toch gewoon PF30? Daar is weinig mis mee wat mij betreft, door de kunstof bus om de lagers heen niet het gekraak wat BB30 oplevert bij een net niet optimale passing.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9110
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 30 jun 2016 16:54

Dat vroeg ik me ook af inderdaad.
Ik ben er wel vrij zeker van dat nu overal PF30 de standaard is voor 30mm trapassen.

Ik ben met de originele BB30 inmiddels ervaringsdeskundige voor wat betreft kraakjes (ondanks hippe cbear lagers en loctite). Ik heb ze maar leren negeren...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 30 jun 2016 17:32

Ook mijn ervaring, ik had een Focus Cayo Evo (BB30) kraakte altijd, ik heb nu een Supersix Evo (PF30) nog nooit een kraakje gehoord.
Afbeelding

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 30 jun 2016 20:39

Dat is eigenlijk wel slecht he. Wat kost het nu omdat helemaal weg te krijgen? Welke onderdelen moet je dan vervangen?

En als je een nieuwe fiets hebt, in mijn geval Cannondale, valt dat niet onder de garantie of zo?

Zou toch niet moeten mogen, dat die bb30 bij heel veel mensen tikt/kraakt ?

Ik heb rond de 700 kilometer gefietst nu pas. Enkel en alleen als het helemaal droog was.

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 01 jul 2016 08:16

Bredalp schreef:
En als je een nieuwe fiets hebt, in mijn geval Cannondale, valt dat niet onder de garantie of zo?
Mijn FM heet de lagers na 1500km inderdaad gewoon onder garantie vervangen. Niks geen gedoe daarover.

Wat betreft die Caad Optimo: volgens Bikerumor heeft ook die nog gewoon een BB30 crank in tegen stelling tot eerdere berichten hier.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Bartholomaus
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 jun 2016 14:48
Locatie: Den Haag

Gebruikersavatar Bartholomaus 01 jul 2016 16:52

Hi guys, ik heb een Cannondale specifieke vraag. Ik heb al een tijdje de CAAD12 op het oog maar zou een paar keer per jaar graag met mijn mtb-vrienden het bos induiken. Nu ik over de (nieuwe) CAADX lees vraag ik me af of deze met racebanden een goede optie is voor iemand die 95% van de tijd op de weg fietst of (misschien beter gezien de weg-bos verdeling) een CAAD12 waar ik dan even cyclobanden op zet een optie is. Iemand enig idee welk formaat banden de CAAD12 aankan, en of kan dit uberhaupt met V-brakes? Een disc uitvoering is ook een optie trouwens.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 01 jul 2016 17:09

Echte cyclo banden passen niet op een CAAD12.
Los van de banden zijn er ook de remmen die veel sneller vuil verzamelen (uitgaande van velgremmen).
Maar ook op andere plaatsen zal vuil makkelijker blijven steken door dat er minder ruimte is tussen band en frame.


De CAAD12 heeft geen V-Brakes maar gewone velgremmen of disk brakes.

De CAADX is er zo te zien uitsluitend nog met disk brakes.


Een alternatief kan zijn dat je de CAADX zomers voorziet van racebanden.
Zelf heb ik een SuperX die ik 's winters gebruik als racer, zomers mag ie binnen blijven.

Let bij de cyclo fietsen wel op dat deze een andere geometrie hebben en vaak langer zijn tov racers van dezelfde maat.
Kan zijn dat de cyclo een maatje kleiner dan je racer mag zijn.

Gebruikersavatar
Bartholomaus
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 jun 2016 14:48
Locatie: Den Haag

Gebruikersavatar Bartholomaus 01 jul 2016 17:41

NicoNB schreef:De CAAD12 heeft geen V-Brakes maar gewone velgremmen of disk brakes.
En ik maar denken dat die eerste twee hetzelfde waren, weer wat geleerd.
NicoNB schreef:Een alternatief kan zijn dat je de CAADX zomers voorziet van racebanden.
Ik heb wel liever een fiets die optimaal is voor de weg, ik weet niet of die paar ritjes per jaar een switch naar CAADX waard zijn. Aan de andere kant weet ik ook niet of de CAADX qua wegperformance veel verschilt van de CAAD12.

Ik heb volgens mij relatief lange benen (87cm) tov mijn lengte (177cm) en daar is een CAAD12 al niet optimaal voor dus misschien is een CAADX dan een brug te ver. Ga ik bekijken, bedankt voor de tips!

Plaats reactie