Cannondale
Net een ritje op m'n verse caad12 gedaan.
Kabels klapperen tegen het frame bij het balhoofd.
Ga er nog mee terug, maar vraag me af of meer dit hebben ?
Rijdt nu met 34/50 voor, maar snel naar 39/50, zit nu continu met een scheve ketting, en blijf van blad wisselen.
Kabels klapperen tegen het frame bij het balhoofd.
Ga er nog mee terug, maar vraag me af of meer dit hebben ?
Rijdt nu met 34/50 voor, maar snel naar 39/50, zit nu continu met een scheve ketting, en blijf van blad wisselen.
Ze hebben het zelf verzonnen, dus erg snel zullen ze het niet loslaten.dickygiovanni schreef:(...) Wel doodzonde dat ze nog steeds dat gare bracketsysteem hanteren..
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
De wereldregering zou de fabrikanten gewoon moeten dwingen terug te gaan naar BSA.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Tegenwoordig toch gewoon PF30? Daar is weinig mis mee wat mij betreft, door de kunstof bus om de lagers heen niet het gekraak wat BB30 oplevert bij een net niet optimale passing.dickygiovanni schreef:35 mm dark label Bora`s en een setje fatsoenlijke bidonhouders, en mooier gaat een fiets niet worden!
Ben overigens meer als nieuwsgierig naar de 2017 EVO`s in het echt, zal wel niet lang meer duren. Wel doodzonde dat ze nog steeds dat gare bracketsysteem hanteren..
Dat vroeg ik me ook af inderdaad.
Ik ben er wel vrij zeker van dat nu overal PF30 de standaard is voor 30mm trapassen.
Ik ben met de originele BB30 inmiddels ervaringsdeskundige voor wat betreft kraakjes (ondanks hippe cbear lagers en loctite). Ik heb ze maar leren negeren...
Ik ben er wel vrij zeker van dat nu overal PF30 de standaard is voor 30mm trapassen.
Ik ben met de originele BB30 inmiddels ervaringsdeskundige voor wat betreft kraakjes (ondanks hippe cbear lagers en loctite). Ik heb ze maar leren negeren...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Dat is eigenlijk wel slecht he. Wat kost het nu omdat helemaal weg te krijgen? Welke onderdelen moet je dan vervangen?
En als je een nieuwe fiets hebt, in mijn geval Cannondale, valt dat niet onder de garantie of zo?
Zou toch niet moeten mogen, dat die bb30 bij heel veel mensen tikt/kraakt ?
Ik heb rond de 700 kilometer gefietst nu pas. Enkel en alleen als het helemaal droog was.
En als je een nieuwe fiets hebt, in mijn geval Cannondale, valt dat niet onder de garantie of zo?
Zou toch niet moeten mogen, dat die bb30 bij heel veel mensen tikt/kraakt ?
Ik heb rond de 700 kilometer gefietst nu pas. Enkel en alleen als het helemaal droog was.
Mijn FM heet de lagers na 1500km inderdaad gewoon onder garantie vervangen. Niks geen gedoe daarover.Bredalp schreef:
En als je een nieuwe fiets hebt, in mijn geval Cannondale, valt dat niet onder de garantie of zo?
Wat betreft die Caad Optimo: volgens Bikerumor heeft ook die nog gewoon een BB30 crank in tegen stelling tot eerdere berichten hier.
- Bartholomaus
- Forum-lid
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 04 jun 2016 14:48
- Locatie: Den Haag
Hi guys, ik heb een Cannondale specifieke vraag. Ik heb al een tijdje de CAAD12 op het oog maar zou een paar keer per jaar graag met mijn mtb-vrienden het bos induiken. Nu ik over de (nieuwe) CAADX lees vraag ik me af of deze met racebanden een goede optie is voor iemand die 95% van de tijd op de weg fietst of (misschien beter gezien de weg-bos verdeling) een CAAD12 waar ik dan even cyclobanden op zet een optie is. Iemand enig idee welk formaat banden de CAAD12 aankan, en of kan dit uberhaupt met V-brakes? Een disc uitvoering is ook een optie trouwens.
Echte cyclo banden passen niet op een CAAD12.
Los van de banden zijn er ook de remmen die veel sneller vuil verzamelen (uitgaande van velgremmen).
Maar ook op andere plaatsen zal vuil makkelijker blijven steken door dat er minder ruimte is tussen band en frame.
De CAAD12 heeft geen V-Brakes maar gewone velgremmen of disk brakes.
De CAADX is er zo te zien uitsluitend nog met disk brakes.
Een alternatief kan zijn dat je de CAADX zomers voorziet van racebanden.
Zelf heb ik een SuperX die ik 's winters gebruik als racer, zomers mag ie binnen blijven.
Let bij de cyclo fietsen wel op dat deze een andere geometrie hebben en vaak langer zijn tov racers van dezelfde maat.
Kan zijn dat de cyclo een maatje kleiner dan je racer mag zijn.
Los van de banden zijn er ook de remmen die veel sneller vuil verzamelen (uitgaande van velgremmen).
Maar ook op andere plaatsen zal vuil makkelijker blijven steken door dat er minder ruimte is tussen band en frame.
De CAAD12 heeft geen V-Brakes maar gewone velgremmen of disk brakes.
De CAADX is er zo te zien uitsluitend nog met disk brakes.
Een alternatief kan zijn dat je de CAADX zomers voorziet van racebanden.
Zelf heb ik een SuperX die ik 's winters gebruik als racer, zomers mag ie binnen blijven.
Let bij de cyclo fietsen wel op dat deze een andere geometrie hebben en vaak langer zijn tov racers van dezelfde maat.
Kan zijn dat de cyclo een maatje kleiner dan je racer mag zijn.
- Bartholomaus
- Forum-lid
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 04 jun 2016 14:48
- Locatie: Den Haag
En ik maar denken dat die eerste twee hetzelfde waren, weer wat geleerd.NicoNB schreef:De CAAD12 heeft geen V-Brakes maar gewone velgremmen of disk brakes.
Ik heb wel liever een fiets die optimaal is voor de weg, ik weet niet of die paar ritjes per jaar een switch naar CAADX waard zijn. Aan de andere kant weet ik ook niet of de CAADX qua wegperformance veel verschilt van de CAAD12.NicoNB schreef:Een alternatief kan zijn dat je de CAADX zomers voorziet van racebanden.
Ik heb volgens mij relatief lange benen (87cm) tov mijn lengte (177cm) en daar is een CAAD12 al niet optimaal voor dus misschien is een CAADX dan een brug te ver. Ga ik bekijken, bedankt voor de tips!