Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

teutoon
Forum-lid

teutoon 01 sep 2009 13:52

De Cervelo fietsen zijn zelfs zo goed dat ze bij het Cervelo Test Team nog oude Shimano shifters gebruiken.

detest
Forum-lid

Gebruikersavatar detest 01 sep 2009 14:50

Ben blij dat ik niet gewacht heb op de 2010 kleuren van de S1.... Voor de rest (m.u.v. de RS) vind ik het er toch niet onaardig uitzien!

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 01 sep 2009 17:02

teutoon schreef:De Cervelo fietsen zijn zelfs zo goed dat ze bij het Cervelo Test Team nog oude Shimano shifters gebruiken.

Shimano moet zich zelf maar eens flink achter de oren krabben....
Niets is wat het lijkt..

mellie
Forum-lid

mellie 01 sep 2009 17:07

maurice schreef:
teutoon schreef:De Cervelo fietsen zijn zelfs zo goed dat ze bij het Cervelo Test Team nog oude Shimano shifters gebruiken.

Cervelo heeft Shimano niet als partner. De Shimano spullen kopen ze zelf.

teutoon
Forum-lid

teutoon 01 sep 2009 18:06

maurice schreef:

Vind je het erg als ik moet lachen? Cervelo is stronteigenwijs en zegt dat het frame de basis van een fiets is. Ja met zo''n mentaliteit krijg je dus gezeik met Zipp wielen en groepen.

Maar goed, lekkere volhouden hoor.

michelvd
Forum-lid

michelvd 01 sep 2009 18:17

Volgens mij gebruikt Cervelo de oude Groep, of in ieder geval de shifters, omdat bij de nieuwe shifters de kabelloop niet goed. De kabels lopen bij de bovenbuis het frame in en dat zou niet helemaal lekker gaan.

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 01 sep 2009 18:43

michelvd schreef:Volgens mij gebruikt Cervelo de oude Groep, of in ieder geval de shifters, omdat bij de nieuwe shifters de kabelloop niet goed. De kabels lopen bij de bovenbuis het frame in en dat zou niet helemaal lekker gaan.

Vind je het erg Teutoon, dat ik Michel gelijk geef?

Michel: precies!
Niets is wat het lijkt..

michelvd
Forum-lid

michelvd 01 sep 2009 20:56

Dank u.
Al ben ik er nog niet uit waar dat nu aan ligt, Shimano of Cervelo. Bij een Campa montage zouden ze dan volgens mij hetzelfde probleem moeten hebben, al heb ik met Campa geen ervaring (zelfs nooit mee gereden). Als je zo zou redeneren kan het zo maar een Cervelo probleem kunnen zijn.

casran
Forum-lid HC

casran 01 sep 2009 21:10

teutoon schreef:Vind je het erg als ik moet lachen? Cervelo is stronteigenwijs en zegt dat het frame de basis van een fiets is. Ja met zo''n mentaliteit krijg je dus gezeik met Zipp wielen en groepen.

Maar goed, lekkere volhouden hoor.

Wat een onzin is dit eigenlijk?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

teutoon
Forum-lid

teutoon 01 sep 2009 21:56

michelvd schreef:Volgens mij gebruikt Cervelo de oude Groep, of in ieder geval de shifters, omdat bij de nieuwe shifters de kabelloop niet goed. De kabels lopen bij de bovenbuis het frame in en dat zou niet helemaal lekker gaan.

Exact en dat bedoelde ik dus. Lekker over nagedacht bij Cervelo.

ldtriatleet
Forum-lid

Gebruikersavatar ldtriatleet 01 sep 2009 22:15

teutoon schreef:

Ik heb de S3 met kabels in de bovenbuis in combinatie met Dura Ace 7900 (incl. shifters). Tot op heden geen enkel probleem. Schakelt soepel.

speric
Forum-lid HC

speric 01 sep 2009 22:40

teutoon schreef:

Het heeft niet zo zeer met de kabelloop te maken, maar met de nieuwe voorderailleur/ shifter combi, met .. de rotorcranks..
Het heeft dus niks met de kabelloop te maken. Daarbij kopen ze het inderdaad zelf en zijn er renners die de oude fijner vinden.

De fietsen zien er in het echt een stuk beter uit dan op de foto's in ieder geval. Na de bikemotion weet iedereen waar die het over heeft..

Er komt voor de S2 en S3 wel een interne kabelgeleiding waardoor het met namen met monteren makkelijk wordt. Dat is eigenlijk de enige technische wijziging die er is.

Plaats reactie