Pagina 560 van 780

Re: Cannondale

Geplaatst: 02 jul 2016 18:23
door fredmtb-sport
Bartholomaus schreef:Hi guys, ik heb een Cannondale specifieke vraag. Ik heb al een tijdje de CAAD12 op het oog maar zou een paar keer per jaar graag met mijn mtb-vrienden het bos induiken. Nu ik over de (nieuwe) CAADX lees vraag ik me af of deze met racebanden een goede optie is voor iemand die 95% van de tijd op de weg fietst of (misschien beter gezien de weg-bos verdeling) een CAAD12 waar ik dan even cyclobanden op zet een optie is. Iemand enig idee welk formaat banden de CAAD12 aankan, en of kan dit uberhaupt met V-brakes? Een disc uitvoering is ook een optie trouwens.
Zelf in bezit van een EVO, maar ook een CAADX. Deze vorig jaar eind oktober aangeschaft als z.g. "pekelbak".
Daarmee doe ik de fiets te kort, want is een overheerlijke all round fiets en die je ook een beetje lomp kan rijden.
Eerste ervaring na een week of 6 via http://www.mtb-sport.nl/caadx-in-gebruik/.
Ik heb later nog een setje "hufterproof" wegbanden aangeschaft en daarmee toch ook aantal ritten op de weg gedaan. Dat zelfs in de Eifel in maart.
Op het vlakke met hard opgepompte bandjes niet al te veel langzamer dan op de EVO.
Zit houding iets meer ontspannen tov de EVO. Verder natuurlijk een stuk(je) zwaarder, maar prijsverschil stuk groter.
CAADX als wegfiets kan prima naar mijn mening al zullen anderen dit wellicht tegenspreken.

Re: Cannondale

Geplaatst: 02 jul 2016 18:51
door Heppiebianchi
Ben het hier helemaal mee eens,ik heb van mijn caadx met 28 wegbranden die ik ook heb aangeschaft als winter,slechtweer fiets nagenoeg op de weg net zo veel plezier als op mijn Olympia ikon wegfiets.

Afbeelding

Re: Cannondale

Geplaatst: 02 jul 2016 19:07
door brutus
Nu blijkt er op de crank van de caad12 105 uitvoering (fsa) geen 39 blad voor te zijn.
Of is die er wel ? Anders 40 misschien ?

Re: Cannondale

Geplaatst: 02 jul 2016 19:20
door NicoNB
brutus schreef:Nu blijkt er op de crank van de caad12 105 uitvoering (fsa) geen 39 blad voor te zijn.
Of is die er wel ? Anders 40 misschien ?
FSA 39 tands binnenblad

Re: Cannondale

Geplaatst: 02 jul 2016 19:27
door brutus
De fietsenzaak had er 1 geprobeerd, en dat ging niet.
Deze is voor 9/10 speed, fiets is 11speed.
Ga er vanuit dat ze die dan geprobeerd hebben.
Het blad moet iets verzinnen gaten hebben begreep ik er uit.

Re: Cannondale

Geplaatst: 02 jul 2016 21:44
door NicoNB
Cannondaler schreef:Die Caad Optimo van mij heeft een FSA Mega Exo BC1.37"x24T BB.
En kijk nou eens wat Bikeradar schrijft:
There is also a disc brake version of the Optimo. Unlike the rim bike’s frame, which gets a standard threaded bottom bracket, the disc frame goes to a BB30, as the wider shell helps the chainline, enabling Cannondale to keep the chainstay length shorter.

Re: Cannondale

Geplaatst: 05 jul 2016 07:30
door Cannondaler
Dat zeg ik. Ik heb inderdaad de velgrem versie.

Re: Cannondale

Geplaatst: 08 jul 2016 23:24
door brutus
Hier ook nog ff posen.
Afbeelding

Re: Cannondale

Geplaatst: 13 jul 2016 21:03
door jo_spr
Hoi. Ik fiets al jaren Cannondale super six evo en system six. Ik ben zo langzamerhand toe aan een nieuwe fiets. Ben echter aan het twijfelen of het een Cannondale wordt. Heb het gevoel dat ze een beetje de boot aan het missen zijn. Cannondale heeft steeds de mond vol over system integration, maar merken als Canyon en Trek passen dat pas echt mooi toe in bijv hun sturen van hun topmodellen. Ook hoor ik de klachten van diverse kanten van BB30 gebruikers.
Over smaak valt niet te twisten, maar de kluerstelling van de laatste jaren is niet zo mijn ding.
Cannondale is natuurlijk een merk dat niet in de grijze massa wil opgaan, maar mij raken ze zo langzamerhand kwijt.
Hoe staan jullie hierin?

Re: Cannondale

Geplaatst: 13 jul 2016 21:24
door martinobongo2
Ik heb sinds 2.000 km een Synapse Hi-mod DuraAce in de bijzondere kleur gifgeel. Moet zeggen dat de fiets zeker lekker rijdt. ik denk wel dat een aantal "Cannondale-specifieke" features niet helemaal tot hun recht komen. Zoals het eigen cranckstel en de BB30 (kraakt alweer, maar ik stoor me er niet te veel aan). Kortom: leuke en goede fietsen, zeker, maar ik wil me geen Cannondale adept noemen. Mijn FM levert het merk, naast Cube (en van Cube heb ik een zeer goede MTB).

Re: Cannondale

Geplaatst: 13 jul 2016 21:42
door fredmtb-sport
jo_spr schreef:Over smaak valt niet te twisten, maar de kluerstelling van de laatste jaren is niet zo mijn ding.
Cannondale is natuurlijk een merk dat niet in de grijze massa wil opgaan, maar mij raken ze zo langzamerhand kwijt.
Hoe staan jullie hierin?
Zelf nogal Cannondale bloed in de aderen, maar begrijp je gevoel wel. Zo heel uniek tov anderen is het niet allemaal.
Dus zelf vandaag mezelf een nieuwe MTB cadeau gedaan (althans besteld) en maak overstap naar Scott Scale (terwijl ik eerder een FSI in gedachten had).
Op de weg blijf ik de EVO en CAADX nog trouw, maar bij vervanging?? (dat liever even nog niet :mrgreen: )

Re: Cannondale

Geplaatst: 13 jul 2016 22:45
door NicoNB
jo_spr schreef:Over smaak valt niet te twisten, maar de kluerstelling van de laatste jaren is niet zo mijn ding.
Tja, de kleuren, ik moet zeggen dat ik mij al jaren verbaas over de kleurstelling van Cannondale en andere niet Europese merken.
Bij vlagen hebben ze fietsen met kleuren die ons Europeanen wel aanspreken maar als ik kijk naar de 2017 collectie dan denk ik, hoe stoned moet deze garnaal zijn geweest?

Als ik in de oude digitale catalogi kijk dan kom ik soms jaar na jaar kleuren tegen dat ik denk, dat koop je toch niet, zeker niet voor zoveel geld? En dan weer perioden dat ik denk, wow dat zijn mooie kleuren.

Ik zou het logischer vinden als men voor verschillende markten verschillende kleurenschema's zouden leveren.
Overigens was er recent een bericht uit Japan waar bij de dealer een configurator stond om zelf je Cannondale samen te stellen. Je kon ook uit een redelijk aantal kleurschema's kiezen.


Wat betreft dat gedoe rondom die BB30. Wat mij opvalt is dat er eigenlijk nergens een fatsoenlijke montagehandleiding te vinden is. Ik vraag mij zelfs af in hoeverre fabrikanten, importeurs en fietsenmakers zelf wel begrijpen hoe die BB30 in elkaar steekt.
Ik heb mijzelf voorgenomen om eens te kijken of ik tot op de bodem kan komen van dit stukje techniek.

Toen in 1994 de Coda Magic crank zijn intrede deed speelde een beetje hetzelfde verhaal mbt montage handleiding. Je kreeg bij de crank een setje vulringen van .05mm en .10 mm en verder moest je het maar uitzoeken. Geen handleiding niks.