Canyon
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
Hele mooie fiets Jaap! Echt af met het mooie vol zwarte crank en natuurlijk de wielset...
Verder zit je er ook mooi op.
Verder zit je er ook mooi op.
Hi all,
Ik ben alweer aan het fietsen na een lange afwezigheid en ben van plan om dit jaar nog een nieuwe fiets te kopen!
Ik ben bij Canyon gaan kijken en zie dat het model CF SLX niet op de website afgemonteerd is met Campagnolo Chorus maar wel het CF SL model..... Wat is daadwerkelijk het verschil tussen de SL en de SLX buiten om de feit dat de SLX lichter is?
Moet Ik het meedoen met wat er op de website staat of kan ik mijn eigen fiets samenstellen?
mvg
Neil.
Ik ben alweer aan het fietsen na een lange afwezigheid en ben van plan om dit jaar nog een nieuwe fiets te kopen!
Ik ben bij Canyon gaan kijken en zie dat het model CF SLX niet op de website afgemonteerd is met Campagnolo Chorus maar wel het CF SL model..... Wat is daadwerkelijk het verschil tussen de SL en de SLX buiten om de feit dat de SLX lichter is?
Moet Ik het meedoen met wat er op de website staat of kan ik mijn eigen fiets samenstellen?
mvg
Neil.
Ik heb de ronde van Vlaanderen gefietst met de slx 9.0 het is een fantastische fiets maar misschien wel de minst geschikte voor kasseien met de mavic ksyriums.
Ik snap dat kasseien een verhaal apart is maar dit was echt niet te doen. Zijn er wielen en banden die samen met de ultimate een betere combi vormen voor dit werk?
Ik snap dat kasseien een verhaal apart is maar dit was echt niet te doen. Zijn er wielen en banden die samen met de ultimate een betere combi vormen voor dit werk?
ik neem aan het zijn de ksyrium slr wielen met de alu spaken; die geven iets 'harder' wiel)iCanjan schreef:Ik heb de ronde van Vlaanderen gefietst met de slx 9.0 het is een fantastische fiets maar misschien wel de minst geschikte voor kasseien met de mavic ksyriums.
Ik snap dat kasseien een verhaal apart is maar dit was echt niet te doen. Zijn er wielen en banden die samen met de ultimate een betere combi vormen voor dit werk?
de voordeligste remedie ligt bij de banden;
de standaard mavic banden Yksion Pro Grip/Powerlink in de maat 23 mm zijn effektief maar iets van 21 mm hoog hetgeen voor slecht wegdek een veel te gering luchtvolume geeft
om te voorkomen dat ze doorslaan moeten ze op zeker 7-8 bar gezet worden
ik heb ze na twee ritten gewisseld tegen een stel Yksion Comp 25 mm en dat heeft meteen een serieuze verbetering gegeven
ik kan ze rijden met 5,5 bar voor en 6,5 bar achter
je kunt nog verder gaan met b.v. voor kasseiwerk een stel ksyrium elite wielen (met stalen spaken te monteren)
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
25mm is wel ongeveer het minimum. 28mm is aanbevolen maar hte moet wel onder je fiets passen
Verder kan je het beste een aanloopje nemen bij elke kasseien strook. Over de toppen heen is makkelijker en zoveel mogelijk naast de strook rijden. Ver vooruit kijken is ook een trucje wat je kunt leren zo ontkom je aan de grootste gaten
Het blijft een brute aanslag maar het bier en de frieten daarna smaken extra goed
Verder kan je het beste een aanloopje nemen bij elke kasseien strook. Over de toppen heen is makkelijker en zoveel mogelijk naast de strook rijden. Ver vooruit kijken is ook een trucje wat je kunt leren zo ontkom je aan de grootste gaten
Het blijft een brute aanslag maar het bier en de frieten daarna smaken extra goed
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
Naast het lagere gewicht is de torsiestijfheid van het frame iets hoger. Aangezien dit maar ca. 7nm is ga je dit absoluut niet merken. Het SL frame is gewoon erg goed...neilr4 schreef:Hi all,
Ik ben alweer aan het fietsen na een lange afwezigheid en ben van plan om dit jaar nog een nieuwe fiets te kopen!
Ik ben bij Canyon gaan kijken en zie dat het model CF SLX niet op de website afgemonteerd is met Campagnolo Chorus maar wel het CF SL model..... Wat is daadwerkelijk het verschil tussen de SL en de SLX buiten om de feit dat de SLX lichter is?
Moet Ik het meedoen met wat er op de website staat of kan ik mijn eigen fiets samenstellen?
mvg
Neil.
Vandaag het eerste rondje met mijn nieuwe CF SLX; WAAAUUUW! Wat een topper zeg. Ik ben al heel wat Canyon's gewend maar zo stijf én comfortabel, dat ik niet verwacht. Ik rijd (reed) de fiets ook nog eens met een Ax lightness zadel(pen) combi maar zelfs dat was geen probleem. Helaas brak de zadelpen onderweg (door Jure Berk 2 jaar geleden verlengd) en deze CF heeft een iets lagere zadelpenbuis waardoor de naad nét erboven uit stak. Bij een $%#@% verkeersheuvel ging dat dus mis. Maar zelfs de (niet voorspelde) regen kon er niet voor zorgen dat ik toch (staand) met een glimlach 15 km naar huis fietste!
Vreemd; mijn Aeroad lijk veel zwarter dan mijn SLX.....ander carbon?
Fijn; mijn THM Clavicula gaat passen met een Rotor 4130 lagerset
Mooi; met externe batterij en Rotor 3D weegt de fiets toch maar 5,85kg dus dat gaat omlaag!
Vreemd; mijn Aeroad lijk veel zwarter dan mijn SLX.....ander carbon?
Fijn; mijn THM Clavicula gaat passen met een Rotor 4130 lagerset
Mooi; met externe batterij en Rotor 3D weegt de fiets toch maar 5,85kg dus dat gaat omlaag!
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
IWC schreef:ik neem aan het zijn de ksyrium slr wielen met de alu spaken; die geven iets 'harder' wiel)iCanjan schreef:Ik heb de ronde van Vlaanderen gefietst met de slx 9.0 het is een fantastische fiets maar misschien wel de minst geschikte voor kasseien met de mavic ksyriums.
Ik snap dat kasseien een verhaal apart is maar dit was echt niet te doen. Zijn er wielen en banden die samen met de ultimate een betere combi vormen voor dit werk?
de voordeligste remedie ligt bij de banden;
de standaard mavic banden Yksion Pro Grip/Powerlink in de maat 23 mm zijn effektief maar iets van 21 mm hoog hetgeen voor slecht wegdek een veel te gering luchtvolume geeft
om te voorkomen dat ze doorslaan moeten ze op zeker 7-8 bar gezet worden
ik heb ze na twee ritten gewisseld tegen een stel Yksion Comp 25 mm en dat heeft meteen een serieuze verbetering gegeven
ik kan ze rijden met 5,5 bar voor en 6,5 bar achter
je kunt nog verder gaan met b.v. voor kasseiwerk een stel ksyrium elite wielen (met stalen spaken te monteren)
Dus banden met meer volume en eventueel wielen met stalen spaken is de remedie snap ik voor de kasseien klassiekers?
Bieden stalen spaken het meeste comfort?
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
Gaaf dat gewicht, post nog maar eens wat foto's als hij op het streefgewicht is.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13647
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Je rijd met een electronische groep en rotor 3d, wat is er dan ruim een 700 a 800 gram lichter dan bij de canyon afmontages?tomtom schreef:Vandaag het eerste rondje met mijn nieuwe CF SLX; WAAAUUUW! Wat een topper zeg. Ik ben al heel wat Canyon's gewend maar zo stijf én comfortabel, dat ik niet verwacht. Ik rijd (reed) de fiets ook nog eens met een Ax lightness zadel(pen) combi maar zelfs dat was geen probleem. Helaas brak de zadelpen onderweg (door Jure Berk 2 jaar geleden verlengd) en deze CF heeft een iets lagere zadelpenbuis waardoor de naad nét erboven uit stak. Bij een $%#@% verkeersheuvel ging dat dus mis. Maar zelfs de (niet voorspelde) regen kon er niet voor zorgen dat ik toch (staand) met een glimlach 15 km naar huis fietste!
Vreemd; mijn Aeroad lijk veel zwarter dan mijn SLX.....ander carbon?
Fijn; mijn THM Clavicula gaat passen met een Rotor 4130 lagerset
Mooi; met externe batterij en Rotor 3D weegt de fiets toch maar 5,85kg dus dat gaat omlaag!
Tot hoeveel bar kan je zakken met 28mm?materialist schreef:25mm is wel ongeveer het minimum. 28mm is aanbevolen maar hte moet wel onder je fiets passen
Verder kan je het beste een aanloopje nemen bij elke kasseien strook. Over de toppen heen is makkelijker en zoveel mogelijk naast de strook rijden. Ver vooruit kijken is ook een trucje wat je kunt leren zo ontkom je aan de grootste gaten
Het blijft een brute aanslag maar het bier en de frieten daarna smaken extra goed