Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 01 sep 2009 23:17

Is niet ook de liggende achterbrug minder dik gemaakt van de S3 zodat er alle wielsets inpassen i.t.t de S3 2009.
I live to ride,I ride Passoni

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 01 sep 2009 23:29

@roger, klopt

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 01 sep 2009 23:43

Ben overigens van mijn Pina kronkel genezen waarschijnlijk toch iets te hard gevallen,het gaat een mooie S3 worden de afmontage dat wordt gewoon SR, LW's en denk stiekum aan een stuurcombi,zadel en bidonhouders van AX.
I live to ride,I ride Passoni

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 01 sep 2009 23:46

@roger, fiew wat een opluchting... ben trots op je :) ik geef je op alle onderdelen 100% gelijk en voor de AX stuff steun ik je ook van harte... jammer dat er geen AX zadelpen is voor de S serie.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 01 sep 2009 23:49

roger schreef:Ben overigens van mijn Pina kronkel genezen waarschijnlijk toch iets te hard gevallen,het gaat een mooie S3 worden de afmontage dat wordt gewoon SR, LW's en denk stiekum aan een stuurcombi,zadel en bidonhouders van AX.


Waar een vakantie niet goed voor is :-) Mooi zo een S3, de 2010 R3SL is een tegenvaller qua kleurstelling vond de 2009 daarintegen een plaatje.
YFood !!!

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 02 sep 2009 08:36

ik vindt dat de P4 nu al een beetje achterhaalt.
als je zoveel geldt uit geeft voor een tijdrit machine en zijn beweren dat het één van de gestroomlijndste fietsen is, nou ik weet het niet.

ze mogen eerst wel de stuurpen gaan integreren in het frame net als andere merken misschien dat ze dan betere tijden gaan rijden :D
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 02 sep 2009 10:51

de monsternaar schreef: ik vindt dat de P4 nu al een beetje achterhaalt.
als je zoveel geldt uit geeft voor een tijdrit machine en zijn beweren dat het één van de gestroomlijndste fietsen is, nou ik weet het niet.

ze mogen eerst wel de stuurpen gaan integreren in het frame net als andere merken misschien dat ze dan betere tijden gaan rijden :D


Achterhaald? of was het zowiezo al nooit wat en hadden ze tot vorig jaar het geluk dat Cancellara zelfs op een bakfiets nog iedereen naar huis zou rijden? ;)

h3
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 aug 2007 01:22

h3 02 sep 2009 13:25

ik vindt dat de P4 nu al een beetje achterhaalt. als je zoveel geldt uit geeft voor een tijdrit machine en zijn beweren dat het één van de gestroomlijndste fietsen is, nou ik weet het niet. ze mogen eerst wel de stuurpen gaan integreren in het frame net als andere merken misschien dat ze dan betere tijden gaan rijden
Je vergeet een paar belangrijke punten omtrent de tijdrit/triathlon modellen van Cervelo.

Ze zijn Cancellara kwijt en dus overwinningen. Toen Cervelo hun fietsen leverden aan CSC/Saxobank hadden ze renners waarmee ze overwinningen haalden. Cancellara was daar een mooi voorbeeld van. Ook Zabriskie scoorde met een P3 (proloog winst en gele trui).

Daarnaast vergeet je dat de tijdritfietsen van Cervelo ook voor triatleten gemaakt worden. Een grotere doelgroep dan wielrenners die er een fiets bij kopen. Triatleten zijn early adopters en kopen dus sneller een nieuwe fiets dan wielrenners. Hun markt is dus niet beperkt tot alleen het wielrennen. De P4 is een fiets die twee markten moet dienen, met die gedachte is hij ontwikkeld. Vraag me af of je 180km comfortabel kunt rijden als amateur op bijvoorbeeld een Specialized Shiv of Giant Trinity.

Daarnaast is het hypermoderne design van de nieuwe trek nog lang niet in seriematige productie te realiseren. Waarom denk je dat alleen Leipheimer, Armstrong en Contador er 1 reden?
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run

http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 02 sep 2009 13:34

Heel goed H3 !

Daarbij moet je op de bike motion maar eens kijken welke fiets nu echt aero is, de cervélo's of al die geintergreerde apparaten ( die ik erg mooi vind hoor)
Iets snel, of aero laten lijken is 1, iets aero laten zijn is iets heel anders...

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 02 sep 2009 14:37

SpEric schreef:Heel goed H3 !

Daarbij moet je op de bike motion maar eens kijken welke fiets nu echt aero is, de cervélo's of al die geintergreerde apparaten ( die ik erg mooi vind hoor)
Iets snel, of aero laten lijken is 1, iets aero laten zijn is iets heel anders...


Als lijken en zijn niet hetzelfde is. Hoe moeten we op Bike motion dan "kijken" welke fiets het meest aero is? Of wat bedoel je hier eigenlijk mee?

sulai
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 feb 2009 10:43

sulai 02 sep 2009 17:05

Beste Cervelo liefhebbers,
Kan ik zeggen dat Cervelo S2 een allround fiets is, zowel in de bergen als op het platteNEDERland?
Is Kuota Kredo Ultra vergelijkbaar met Vervelo S2?minder of beter?

Graag jullie reactie,

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 02 sep 2009 20:58

H3 schreef:
Vraag me af of je 180km comfortabel kunt rijden als amateur op bijvoorbeeld een Specialized Shiv of Giant Trinity.


Waarom niet? Kun je toch dezelfde positie mee berijken als op een p4:S

Plaats reactie