Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 09 jun 2024 02:40

En toch lijkt er wel wat gehoor te worden gegeven aan een tegengeluid in Hongarije: https://nos.nl/l/2523704

Wellicht ook gunstig voor Rutte die afhankelijk is van het oordeel van Orban voor zijn UN kandidatuur
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 09 jun 2024 07:25

Jans schreef: 07 jun 2024 17:46
ColumsbusMJ schreef: 07 jun 2024 17:35 Als je oud/senior bent en vitaal. Ik denk dat dit forum geen bestaansrecht zou hebben zonder de krasse knar. Misschien ben je er zelf ook wel eentje.
Als ik de reactie van Mehekachtohapi zo lees dan ben ik wel een hele erge krasse knarrin, maar ik denk toch niet dat Mehekachtohapi al op zijn 50e in een krasse knarren hofje wil gaan wonen. Voor mij is die term toch meer voor 75 plussers. Maar wel wat je schrijft er zijn hier nogal wat, laten we zeggen, AOW'ers
Ik heb al recht op AOW, alleen moet die luie ambtenaar die over de uitbetaling gaat nog een kleine 20 jaar pennenlikken voordat ik mijn eerste betaling krijg :mrgreen: .

Natuurlijk werken mensen uit de dienstensector ook gewoon, alleen kun je evengoed discussiëren over wat zij bijdragen aan de maatschappij als een ambtenaar, hetzelfde geldt voor fabrieksarbeiders die onzinnige zaken staan te maken. Het was dus meer een tegenreactie op het gegeven dat de ambtenaar vaak als nutteloos in de maatschappij wordt neergezet.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 09 jun 2024 07:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 09 jun 2024 07:31

Je hebt nu dan op zn meest recht op omennabij 60% van de AOW. Voor die andere 40% moet je nog 20 jaar in dit land wonen… :mrgreen:

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 09 jun 2024 07:46

dario schreef: 08 jun 2024 15:08 @Lugosi:

Ja, ook die kritiek van 250 datawetenschappers kwam uiteraard aan bod.
‘Manufacturing consent’ heb ik ooit met grote belangstelling gelezen, en inderdaad vind ik het hoogst problematisch dat de meeste traditionele media het beeld van 'Oekraïne als democratie' voetstoots blijven aannemen, als een soort van algemeen aanvaarde premisse. Over Gonzalo Lira had ik anderzijds wel een uitgebreid artikel gelezen in De Wereld Morgen (en even googelen leert dat ook Newsweek erover heeft bericht): ondanks alles kan je je in het huidige, hoogst onvolmaakte westerse medialandschap dus wel nog altijd informeren over wat niet strookt met de gangbare consensus, zelfs zonder dat je daarom de online beerputten van Telegram hoeft af te struinen. Sterker nog, journalisten die tegen die consensus ingaan hoeven hier vooralsnog ook niet te vrezen voor hun job of hun bestaan zoals in pakweg Hongarije, Slovakije, om Rusland maar niet te noemen.
Overigens (geheel terzijde) wel opmerkelijk dat zogenaamd vrijheidslievende lieden vaak lijken te dwepen met dergelijke autoritaire regimes: “actief pluralisme naar Hongaars model" – als het niet zo triest was zou het natuurlijk om je te bescheuren zijn…

P.S. Geen complot, maar wel orwelliaanse machinaties: goed dat je even dat semantische puntje op de i zet!
Vrijdag op de nieuwswebsite van de krant (AD): 8x(!) hetzelfde artikel, alleen dan dan wat anders geformuleerd, getypt door verschillende journalisten, allemaal over de verhoudingen tussen PVV en GL/PvdA na de Europese verkiezingen, netjes op een rijtje. Dan moet je wel zaken missen die ook spelen. Enerzijds is het slecht van de eindredactie, anderzijds doen die ook maar wat ze denken dat de consument wil. De consument kiest juist bij kwesties die gaan tussen veiligheid en vrijheid juist altijd de kant van veiligheid, want 'zij' hebben immers niks te verbergen. Daarom is het ook zo makkelijk om dergelijke wetten in te voeren. Er komt wat kritiek, je maakt een symbolische aanpassing en het is gepiept.
Het is dus inderdaad 'hoogst onvolmaakt' en dat lokt mensen weer naar de social media kanalen waar ze in contact komen met de complotdenkers en (vaak mensen waarbij het verspreiden van die theorieën een verdienmodel is, het is maar de vraag of ze zelf zo dom zijn het te geloven). Voor je het weet denken ze dat overheid het weer beïnvloed om de boeren weg te pesten e.d. en wordt vorm van de aarde zelfs in twijfel getrokken en duizenden hier in Nederland dwepen ermee. Wat dat betreft lijken mij zelfs de mensen die meest kritisch zijn op Frans Timmermans hier op het forum echt nog best redelijk.
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 jun 2024 07:49

Enzzo schreef: 09 jun 2024 02:40
Wellicht ook gunstig voor Rutte die afhankelijk is van het oordeel van Orban voor zijn UN kandidatuur
Dit zegt ook wel iets over politiek. Iedereen weet inmiddels dat Rutte deze baan gaat krijgen en geen schoolmeester wordt, maar Orban mag nog een tijdje pruttelen. Vertragen en er nog iets onbenulligs uit willen slepen.
Less is bore

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 09 jun 2024 07:50

Orban wil het liefst iemand die pro-Russisch is op die plaats. Die gaat Zijn zin niet krijgen denk ik.
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 jun 2024 07:54

Tuurlijk niet, alle belangrijke landen gaan dat nooit toestaan
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 09 jun 2024 08:57

dario schreef: 08 jun 2024 15:08 @Lugosi:

Ja, ook die kritiek van 250 datawetenschappers kwam uiteraard aan bod.
‘Manufacturing consent’ heb ik ooit met grote belangstelling gelezen, en inderdaad vind ik het hoogst problematisch dat de meeste traditionele media het beeld van 'Oekraïne als democratie' voetstoots blijven aannemen, als een soort van algemeen aanvaarde premisse. Over Gonzalo Lira had ik anderzijds wel een uitgebreid artikel gelezen in De Wereld Morgen (en even googelen leert dat ook Newsweek erover heeft bericht): ondanks alles kan je je in het huidige, hoogst onvolmaakte westerse medialandschap dus wel nog altijd informeren over wat niet strookt met de gangbare consensus, zelfs zonder dat je daarom de online beerputten van Telegram hoeft af te struinen. Sterker nog, journalisten die tegen die consensus ingaan hoeven hier vooralsnog ook niet te vrezen voor hun job of hun bestaan zoals in pakweg Hongarije, Slovakije, om Rusland maar niet te noemen.
Overigens (geheel terzijde) wel opmerkelijk dat zogenaamd vrijheidslievende lieden vaak lijken te dwepen met dergelijke autoritaire regimes: “actief pluralisme naar Hongaars model" – als het niet zo triest was zou het natuurlijk om je te bescheuren zijn…

P.S. Geen complot, maar wel orwelliaanse machinaties: goed dat je even dat semantische puntje op de i zet!
Je bevestigt dus gewoon wat ik zeg. Geen enkel regulier nieuwsmedium heeft over Lira gerapporteerd.
Of heb jij een abonnement op een papieren versie van DeWereldMorgen. (Newsweek is, dacht ik Amerikaans, en daar is wel over Lira bericht op reguliere kanalen, zelfs kort op CNN geweest).

Als ik zeg dat ik informatie vind op het internet dan heb ik het niet over Telegram of zo, ik heb geen facebook, telegram of twitter account overigens.
Maar wel over journalistiek die je vindt op websites als DeWereldMorgen, Apache maar ook Doorbraak etc.....
Deze behoren mijn inziens nog altijd niet tot de reguliere (msm) media die in de zak van politiek en/of commercie zitten. Je moet er dus actief naar op zoek gaan (op internet dus) en ze behoren niet tot de gewone media, wat de massa leest of hoort op HLN, Vrt of Vtm.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 09 jun 2024 09:01

Ernie C. schreef: 09 jun 2024 07:50 Orban wil het liefst iemand die pro-Russisch is op die plaats. Die gaat Zijn zin niet krijgen denk ik.
Ik meende ergens gelezen te hebben dat Orban de Roemeense kandidaat zou steunen. Roemenen zijn over het algemeen niet pro Russisch te noemen.
Ofwel pakt Orban het weer slim aan en gaat hij overstag om Rutte te steunen mits de juiste compensaties. Is zowat man's handelsmerk geworden.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 09 jun 2024 09:07

Precies waarom - net al in de VN en EU - een veto zo'n slecht instrument is

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 jun 2024 09:35

Er is geen goed systeem zonder fouten. We hebben in NL ook niet op Schoof gestemd en Ursula vd Leyen zou ook niet het mandaad krijgen van de kiezers wat ze nu heeft.
Voor elk systeem is wel iets te zeggen.
Less is bore

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 09 jun 2024 16:52

Een systeem met 91000 lobbyisten die namens producenten, fabrikanten, stichtingen , ngo’s, banken, accountantskantoren enz enz aan het lobbyen zijn.

https://transparency.eu/lobbyistsinbrussels/

Dan weet je wel op welke plek de burger komt,……

Gesloten