Tubes for Dummies
- boswielrenner
- Forum-lid
Ik snap wel dat een goede vouwband beter is dan een slechte tube, maar als ik al of niet (ik heb de keuze) met tube wielen wil rijden tijdens een training, dan zoek ik een goede goedkope tube voor training.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Schwalbe Montello of Milano - Vittoria Rally zijn over het algemeen fijne trainings tubes. Zelf heb ik ervaring met de Continental Gatorskin - echter is die qua prijs niet te vergelijken met de eerder genoemde. De Vittoria Rally heeft in elk geval 220TPI - dus zal redelijk soepel zijn.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- boswielrenner
- Forum-lid
Ik denk dat ik zou kiezen voor de conti sprinter of de sprinter gatorskin als trainingstube. Weliswaar wat duurder, maar een stuk goedkoper dan de Conti Competition en de Veloflex Corsa's.
Ik wil zeker op termijn de Schwalbe One tubes een keer proberen.
Ik wil zeker op termijn de Schwalbe One tubes een keer proberen.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- boswielrenner
- Forum-lid
Conti's zijn inderdaad stug. De Schwalbe one of de ultremo hebben een latex binnenband. Conti's hebben een butyl binnenband. Latex rijdt absoluut fijner. De Conti's zijn doorgaans erg lekbestendig en dat is voor velen de belangrijkste reden om met Conti's te rijden. De rij-eigenschappen van een Veloflex Carbon met de lekbestendigheid van een Conti gatorskin zou een winnaar opleveren.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Een vittoria tube kun je heel klein vouwen,de rally heeft vast ventiel.
Een echte comfort tube is de dugast paris-roubaix.
De vittoria sc en cx zijn ook hele fijne tubes en leggen makkelijk zijn niet stug.
Een echte comfort tube is de dugast paris-roubaix.
De vittoria sc en cx zijn ook hele fijne tubes en leggen makkelijk zijn niet stug.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Net een 2e hands setje tubewielen gekocht, Nemesis velgen met Vittoria tubes. Wil ik volgend seizoen eens wat criteriums mee gaan rijden en deze winter misschien ook gebruiken voor wat crossen. Eerste keer voor mij dat ik met tubes ga rijden. Deze winter maar eens goed leren kitten..
-
- Forum-lid
Het kitten van racebandjes is heel eenvoudig. Voor de crosser is het toch een stuk lastiger. Nu al een aantal keer een afloper gehad. Ik heb nu 2 lagen lijm velg, velglint, 2 lagen lijm velg, 2 lagen lijm band en dan nog een extra laag lijm en toen de tube geplakt.
Het setje staat nu bij de verwarming en daar laat ik hem een paar dagen staan drogen. Als hij nu niet blijft zitten word ik gek!!!!
Het setje staat nu bij de verwarming en daar laat ik hem een paar dagen staan drogen. Als hij nu niet blijft zitten word ik gek!!!!
- boswielrenner
- Forum-lid
Wellicht ben ik blond, maar velglint en tubes begrijp ik niet. De tube heeft toch al een velglint?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Volgens mij is het idee dat bij sommige velgen icm sommige tubes het velgbed te diep is (waardoor de tube alleen aan de randjes van de velg kan plakken). Met een velglint vul je deze ruimte op(??)
Dacht ik dus..
Dacht ik dus..
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- boswielrenner
- Forum-lid
Ok, dat kan de reden zijn, maar wellicht zit dan hier ook het probleem?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29