Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sensa

specializedmerida
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49

specializedmerida 11 jul 2014 17:38

Supergrover schreef:
specializedmerida schreef:Nog even een foto van mijn guilia,heb er nu ongeveer 2000km opzitten met deze fiets.
Bevalt me nog steeds heel goed, wel ander zadel geplaatst en sinds vorige week nieuwe wielen. ook supra maar dan de RA-Elite, wielen uit de 2015 collectie en nog 50 gram lichter en ook niet zo druk beplakt als de RA30
Gisteren de eerste rit gemaakt met deze wielen en bevallen na 100 km nog uitstekend.
Fraai hoor, nu je nickname nog aanpassen.... ;)
Word moeilijk he, maar ja, ik heb ook nog een hele oude RIH, Germi baanfiets en Colnago op de zolder staan van toen ik nog een jong kereltje was, vast verzetje en wielen die bijna net zoveel wegen als een moderne fiets, word wel een hele lange nickname op die manier :lol:
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16418
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 jul 2014 20:17

specializedmerida schreef:
Supergrover schreef:....

Fraai hoor, nu je nickname nog aanpassen.... ;)
Word moeilijk he, maar ja, ik heb ook nog een hele oude RIH, Germi baanfiets en Colnago op de zolder staan van toen ik nog een jong kereltje was, vast verzetje en wielen die bijna net zoveel wegen als een moderne fiets, word wel een hele lange nickname op die manier :lol:
Maar, mocht je het al willen, het kan hoor.
Er is zelfs een topic over om je forumnaam te wijzigen.

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=28&t=69028
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
sensa1970
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 mar 2014 20:11
Locatie: Culemborg

Gebruikersavatar sensa1970 14 jul 2014 10:44

Laatste en leukste update!
Bij Sensa veel frames uitverkocht of in back-order. Oplossing een Giulia 2013 frame uit voorraad van Sensa.
Sensa, CC53-11 en ik delen de kosten en het resultaat; Ik rij sinds gisteren op een Sensa Giulia matzwart met full Ultegra 6800, Supra RA Pro's en afmontage Supra Speedline. Lekker hoor!!!!
Sensa, maar vooral Cycle Center 53-11 bedankt!
Afbeelding
Afbeelding
Zo'n Sensa Giulia is mooi, maar je benen moeten het doen.................

Cube2000
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 apr 2014 16:53
Locatie: Nederland

Cube2000 14 jul 2014 11:10

Ik vond je Trentino SL zeker niet verkeerd, maar dit is toch wel weer een stapje mooier (en beter). Veel plezier ermee!
Cannondale

Gebruikersavatar
sensa1970
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 mar 2014 20:11
Locatie: Culemborg

Gebruikersavatar sensa1970 14 jul 2014 21:37

Kan iemand op dit forum met een Sensa Giulia onder de bracket het klepje even losschroeven? En dan even een foto maken hoe de derailleurkabel(s) loopt? Bij mij zijn ze vergeten het klepje te monteren en nu zie ik dat de blanke binnenkabel gewoon direct over de trapasbehuizing loopt. Misschien hoort het wel zo hoor, maar dan weet ik het tenminste zeker. Bedankt voor de moeite alvast.
Zo'n Sensa Giulia is mooi, maar je benen moeten het doen.................

hubert d
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 mei 2014 21:27

hubert d 14 jul 2014 23:45

Dat is een mooie oplossing ja. Goedkope upgrade van de top aluminium naar de top carbon fiets van Sensa. Mooi gedaan, heb je er nog lang op moeten wachten, of was deze snel geleverd?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 jul 2014 13:50

sensa1970 schreef:Kan iemand op dit forum met een Sensa Giulia onder de bracket het klepje even losschroeven? En dan even een foto maken hoe de derailleurkabel(s) loopt? Bij mij zijn ze vergeten het klepje te monteren en nu zie ik dat de blanke binnenkabel gewoon direct over de trapasbehuizing loopt. Misschien hoort het wel zo hoor, maar dan weet ik het tenminste zeker. Bedankt voor de moeite alvast.
Er zit volgens mij een liner om die kabel heen normaliter. Toen ik een nieuw frame nodig had was dat namelijk het geval, ik heb echter DI2 dus de liners en dergelijke eruit getrokken en niet nodig gehad.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

CoenT86
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 02 jan 2012 11:47

CoenT86 15 jul 2014 14:21

sensa1970 schreef:Kan iemand op dit forum met een Sensa Giulia onder de bracket het klepje even losschroeven? En dan even een foto maken hoe de derailleurkabel(s) loopt? Bij mij zijn ze vergeten het klepje te monteren en nu zie ik dat de blanke binnenkabel gewoon direct over de trapasbehuizing loopt. Misschien hoort het wel zo hoor, maar dan weet ik het tenminste zeker. Bedankt voor de moeite alvast.
heb het ff nagekeken; de liner loopt bij mij over de behuizing van trapas.
Afbeelding

En mijn Giulia had ik hier nog niet gepost:)
Afbeelding

Erg content mee!
en ja; die spacertoren is er al af;)
Racefietsblog.nl

Gebruikersavatar
sensa1970
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 mar 2014 20:11
Locatie: Culemborg

Gebruikersavatar sensa1970 15 jul 2014 22:27

Wow, erg mooi inderdaad! Mooie lichte wielen ook.
Bedankt voor het sturen van je foto. Bij mij is er inderdaad geen liner gebruikt, vreemd vind ik.
Kan dit kwaad denken jullie? Het is wel een binnenkabel met een zwarte coating erop.

Afbeelding

Ik kom net van een avondritje van 60 kilometer................wat een fijne fiets zeg! Ik had nog nooit op een carbon fiets gereden, maar dat is echt wel wat comfortabeler dan alu!
Zo'n Sensa Giulia is mooi, maar je benen moeten het doen.................

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 jul 2014 13:34

Met een liner zal de binnenkabel minder weerstand hebben en dus beter schakelen. Zeker als de boel over een paar duizend km niet zo nieuw meer is zal je het verschil waarschijnlijk wel merken.

Echt kwaad zal het niet kunnen. Er zit daar niets scherps wat de kabel door kan schuren/snijden en de kabel zal ook weinig schade aan de buis van het bracket toebrengen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
sensa1970
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 mar 2014 20:11
Locatie: Culemborg

Gebruikersavatar sensa1970 16 jul 2014 14:44

Hij schakelt goed en het is de kabel voor het voordarailleur, wordt dus maar weinig gebruikt.
Ik laat het zo.
Bedankt voor de reactie! :P
Zo'n Sensa Giulia is mooi, maar je benen moeten het doen.................

Gebruikersavatar
JoostLen
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 mei 2014 13:21
Locatie: Weert

Gebruikersavatar JoostLen 29 jul 2014 16:14

Hier nog 'n foto van m'n nieuwe Sensa Rapido, ditmaal inclusief Vittoria bandjes.
Afbeelding

Plaats reactie