Kuiper Trading
Maar dat zal waarschijnlijk ook zo zijn bij andere wielsets niet? Bv de Fulcrum 3 zijn volgends de website 1550 gr, maar dan komt daar ook de body nog bij?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Helemaal aan het begin van dit topic zie ik wielen met zilverkleurige naven en spaken. Is dit nog altijd een optie bij Kuiper?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
@ Timo,
De zilveren naaf is in 2008 vervangen voor de huidige naaf.
Ik kan je momenteel alleen een Zwarte naaf bieden.
De zilveren naaf is in 2008 vervangen voor de huidige naaf.
Ik kan je momenteel alleen een Zwarte naaf bieden.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5619
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Kan iemand iets zinnigs zeggen over de monteerbaarheid van buitenbandjes om de kuipertjes, is dit een crime bij een nieuwe band of valt dit mee?
En dan heb ik het over de full carbon clincher.
En dan heb ik het over de full carbon clincher.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 13 jan 2010 14:39
@colnagofreak
Ik heb zelf een setje kuiper fcc50 wielen en kreeg daar met moeite een conti gp4000s bandje omheen, maar het lukte dus wel.
Ik heb zelf een setje kuiper fcc50 wielen en kreeg daar met moeite een conti gp4000s bandje omheen, maar het lukte dus wel.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Ik heb nog nooit bandafnemers nodig gehad met zowel Ultremo, Conti 4000s, Vittoria Corsa Evo CX als Veloflex Black en Corsa, en erop leggen is ook geen probleem. Dat gezegd, ik heb wel eens makkelijkere velgen meegemaakt maar dat heeft meer met het slecht glijden van nieuw rubber op carbon te maken. En daarnaast wil je ook niet dat je band van de velg afloopt.
kleine update na 1 jaar fietsen (koersen en trainen) met FCC50 voorwiel en FCC85 achterwiel.
Aan deze combinatie heb ik al enorm veel plezier beleefd,
windgevoeligheid valt zeer goed mee. 50mm vooraan voel je praktisch niet en 85mm achteraan is zeker niet slechter omdat je daar de meeste druk van je gewicht hebt.
Lek rijden met die hoge velgen gebeurt bijna niet, slechts 1 x dit jaar met het achtewiel. zit er natuurlijk ook niet met op kasseien te rijden.
enig minpunt is het regelen van de remblokken zodanig dat ze stil remden en niet als een trein lawaai maakten. Maar dit zou bij alle carbon velgen zo zijn naar het schijnt.
globaal gezien kun je dus echt wel zeggen dat ze prijs/kwaliteit echt wel super zijn.
Aan deze combinatie heb ik al enorm veel plezier beleefd,
windgevoeligheid valt zeer goed mee. 50mm vooraan voel je praktisch niet en 85mm achteraan is zeker niet slechter omdat je daar de meeste druk van je gewicht hebt.
Lek rijden met die hoge velgen gebeurt bijna niet, slechts 1 x dit jaar met het achtewiel. zit er natuurlijk ook niet met op kasseien te rijden.
enig minpunt is het regelen van de remblokken zodanig dat ze stil remden en niet als een trein lawaai maakten. Maar dit zou bij alle carbon velgen zo zijn naar het schijnt.
globaal gezien kun je dus echt wel zeggen dat ze prijs/kwaliteit echt wel super zijn.
Probeer eens de blauwe Reynolds remblokken. Maken geen strepen en piepen niet. Vele malen beter dan de gele Swissstops.
http://www.bikeparts4u.nl/shop/product_ ... ts_id=4279" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bikeparts4u.nl/shop/product_ ... ts_id=4279" onclick="window.open(this.href);return false;