Ervaring met staal
Theo V schreef:Diogenes schreef:Dit nieuwe frame vond ik bij een FM. Had een lakbeschadiging op de bovenbuis, maar die is weggewerkt door een bevriende autospuiter.
Prachtig frame, daar kun je wat moois van maken.
Rijdt super weet ik uit ervaring!!
Niets is wat het lijkt..
Aangezien hier alle staal kenners rondlopen stel ik hier mijn vraag maar.
Zijn er stalen frames die buizen heeft met een diameter van ongeveer 4 cm(vind ik mooier dan de dunne buizen) te krijgen, oud of nieuw frame dat maakt niet uit.
Je leest overal veel over het type staal maar dat zegt niet veel over de diameter van de buizen of heb ik dat fout?
Ik ben om mij heen aan het kijken voor een frame(maat 50) voor een nieuw project. Daarbij gaat mijn voorkeur uit naar staal om de eigenschappen(comfortabel) tegen over aluminium wat overigens wel betaalbaarder is.
Zijn er frames te vinden die aan deze eisen voldoen en zouden jullie ook wat kunnen zeggen over de prijs die daarbij hoort.
Alvast bedankt voor de moeite
Zijn er stalen frames die buizen heeft met een diameter van ongeveer 4 cm(vind ik mooier dan de dunne buizen) te krijgen, oud of nieuw frame dat maakt niet uit.
Je leest overal veel over het type staal maar dat zegt niet veel over de diameter van de buizen of heb ik dat fout?
Ik ben om mij heen aan het kijken voor een frame(maat 50) voor een nieuw project. Daarbij gaat mijn voorkeur uit naar staal om de eigenschappen(comfortabel) tegen over aluminium wat overigens wel betaalbaarder is.
Zijn er frames te vinden die aan deze eisen voldoen en zouden jullie ook wat kunnen zeggen over de prijs die daarbij hoort.
Alvast bedankt voor de moeite
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
-
- Forum-lid
Dat is zeker nog te vinden.
De vraag is: wat wil je er voor kwijt?
Als je budget ruim genoeg is, bijvoorbeeld een Pegoretti GGM ( als deze nog te krijgen is ).
De vraag is: wat wil je er voor kwijt?
Als je budget ruim genoeg is, bijvoorbeeld een Pegoretti GGM ( als deze nog te krijgen is ).
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Het budget zal wel niet helemaal goed komen..
400 euro vind ik voor een stalen frame een mooi bedrag, daar heb je ze echter niet nieuw voor.
Lukt een tweedehands voor dat geld?(al is mijn maat wel moeilijk)
400 euro vind ik voor een stalen frame een mooi bedrag, daar heb je ze echter niet nieuw voor.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Iemand ervaring met Cicli Berlinetta: klik
Ze maken wel leuk retro-spul vind ik (baanframes/ raceframes / kleding / ...)
[img=http://www.cicli-berlinetta.de/images/d ... blue-1.jpg]
[img=http://www.cicli-berlinetta.de/images/e ... hamp-1.jpg]
Ze maken wel leuk retro-spul vind ik (baanframes/ raceframes / kleding / ...)
[img=http://www.cicli-berlinetta.de/images/d ... blue-1.jpg]
[img=http://www.cicli-berlinetta.de/images/e ... hamp-1.jpg]
Gazelle Team TVM \'99
H&H schreef:Het budget zal wel niet helemaal goed komen..
Ik heb een tweedehands (maar alleen opgebouwd geweest) Basso Viper frameset gekocht voor 250 euro via MP. Dat was het oude model met dikke buizen.
Ik vond het wel een hele goede deal, maar het kan dus wel. Nu is Basso natuurlijk een ondergewaardeerd merk...
Aapje schreef:Ik heb een tweedehands (maar alleen opgebouwd geweest) Basso Viper frameset gekocht voor 250 euro via MP. Dat was het oude model met dikke buizen.
Ik vond het wel een hele goede deal, maar het kan dus wel. Nu is Basso natuurlijk een ondergewaardeerd merk...
Was jij dat, dan was je mij net voor.
Volgens mij was dat het frame wat gebruikt was voor de test van het blad Fiets.
http://www.fiets.nl/webtesten.asp?id=49
Als ik geen verlof had gehad dan was hij waarschijnlijk voor mij geweest.
Veel plezier ermee.
Als ik het perse wil dan is het een kwestie van MP en andere verkoop sites in de gaten houden en vooral geen haast willen hebben, laat dat dan net mijn grootste struikelblok zijn:p
Bedankt voor de tips
Bedankt voor de tips
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
-
- Forum-lid
Je moet geduld en een beetje geluk hebben. Geheel toevallig hebben mijn broertje en ik in een periode van twee weken twee identieke giant pelotons in maat 66 gekocht op MP. De mijn zit nog goed in de lak en is alleen beschadigd waar de snelspanners zitten, zijn fiets heeft meer beschadigingen en ook de onderdelen waren wat minder. Voor de rest identieke fietsen.
De mijne van 70euro en de zijne 50euro.
Ze zijn gestript en worden binnenkort opgebouwd met nieuwe onderdelen van Hopmans:)
Misschien dat ik de mijn volgend jaar opnieuw laat spuiten, de lak is daar nu nog te goed voor.
De mijne van 70euro en de zijne 50euro.
Ze zijn gestript en worden binnenkort opgebouwd met nieuwe onderdelen van Hopmans:)
Misschien dat ik de mijn volgend jaar opnieuw laat spuiten, de lak is daar nu nog te goed voor.