Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gios

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6584
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 21 mei 2012 09:49

bottecchia schreef:Je moet ook wel een beetje creatief zijn.
Ja zonder mensen op hun tenen te willen gaan staan denk ik dat het nogal aan wat creativiteit ontbreekt om resources (tijd, geld, energie) optimaal in te zetten voor een hobby.

Zie het halen van een frame ook niet als een boodschappentrip maar als een korte vakantie waar je toevallig een heel bijzonder souvenir meeneemt.
bottecchia schreef: en je geeft zo alleen maar extra waarde aan zo'n fiets.
Ik doe heel makkelijk afstand van een fiets en m'n paddock is een levend gebeuren. De Gios die ik in Italie ben wezen halen zal ik echter niet snel wegdoen.
Het moment dat ik in Gaiole het frame voor het eerst zag. Er met Marco afsprak zo'n frame te kopen.
Het hele gebeuren dat Luigi de deal regelde.
Het moment dat het frame op me stond te wachten in de hotelkamer in Modena. De receptioniste (fietst ook) die het wilde zien!
Het verhaal van dat frame was voor de eerste meters al grotere dan bij de meeste fietsen na 3 jaar :D

Genoeg geleuter nog even wat plaatjes van zaterdag
Afbeelding
Afbeelding

Cervino
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 mar 2012 14:32

Cervino 21 mei 2012 10:24

Ik snap Morel wel.
Genoeg fietsfanaten die krapper bij kas zitten.

Je kunt stellen: geld moet rollen ! En keuzes maken hoe je dat besteed.
Dure brandstof? Tja...1 rijdt diesel, ander benzine en weer een viert vakantie met de zakenauto.
Mijn 2.3 liter GTI waar ik met plezier in rijd slurpt benzine, dus dit jaar 1x naar het buitenland op eigen kosten. Voor 1 mooie tocht. Met gezin een mooie fietstocht in NL. Volgend jaar wat anders. Goed zat.
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
roob72
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 dec 2009 11:14

Gebruikersavatar roob72 21 mei 2012 10:43

Ik vind de Super Record een prachtframe en ik hou van Italië. Het is echt geen straf om twee keer die kant op te rijden. Zelf rijd ik ook in vier dagen heen en weer om in de Franse Alpen te fietsen (met overnachting in een tent overigens) en dan mag ik tot eind dit jaar ook nog van een leaseauto genieten, dus daar zeur ik niet over. Maar in de zoektocht naar een fiets waar ik nog tig jaren mee kan rijden zijn er meer kandidaten en bv een titanium Van Nicholas is nu eenmaal voor een vergelijkbare prijs sneller en makkelijker aangeschaft. En ja, je mist dan wel de romantiek van een echte Gios, speciaal voor jou gemaakt. Dat is ook de reden dat ik nog steeds twijfel. Gelukkig heb ik nog even geen 1.300 euro liggen voor een frame en hoef ik de knoop niet nu door te hakken.
Wilier Granturismo

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6584
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 21 mei 2012 10:51

roob72 schreef:zijn er meer kandidaten en bv een titanium Van Nicholas is nu eenmaal voor een vergelijkbare prijs sneller en makkelijker aangeschaft.
Ook leuk en een erg leuk bedrijf. Ben er pas geweest en die jongens hebben wel m'n hart gestolen!

Cervino
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 mar 2012 14:32

Cervino 21 mei 2012 11:45

roob72 schreef: Gelukkig heb ik nog even geen 1.300 euro liggen voor een frame en hoef ik de knoop niet nu door te hakken.
Waarom geen tweedehands? Wie zoekt die vindt.
Ik vond een GIOS in NL na 2 maanden zoekwerk op marktplaats en in fietswinkels.
Toen ik hem had gekocht voor 950,- ging ik thuis eens googlen naar type frame en onderdelen. Ik had nog nooit met Campagnolo gereden.
Bleek het een Compact Pro te zijn uit 2002 met jongere Campagnolo Record Titanium en mooie Ambrosio Excellence velgen.
Alleen dat frame kost nieuw al een dikke 1900,- waar ik never een budget voor zou hebben.

Die van Gerard is een Limited Edition. Die koop je alleen als je je leven lang al GIOS bezeten bent. Dan komt de overtreffende trap vanzelf.
Het fonkelnieuwe mag er wel wat vanaf vind ik persoonlijk. Dat siert hem.
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
roob72
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 dec 2009 11:14

Gebruikersavatar roob72 22 mei 2012 13:05

Cervino schreef:
roob72 schreef: Waarom geen tweedehands?
Een mooie tweedehands in mijn maat is zeker een optie. Ben al even aan het speuren op internet.
Wilier Granturismo

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6584
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 22 mei 2012 13:35

roob72 schreef:Een mooie tweedehands in mijn maat is zeker een optie. Ben al even aan het speuren op internet.
Moet dat een moderne of een klassieke zijn. Op MP staan nu twee klassieke. Oveirgens in 1 ben ik zelf ook wel geintereseerd. Om L'Eroica mee te rijden :mrgreen:

Cervino
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 mar 2012 14:32

Cervino 22 mei 2012 13:58

roob72 schreef:
Cervino schreef:
roob72 schreef: Waarom geen tweedehands?
Een mooie tweedehands in mijn maat.


Van mijn "2de" hands GIOS:
Ik had graag de geschiedenis willen weten. Gekocht in een wielerzaak in Middelburg. Verkoper wist het niet.
Er zat een 38 breedte stuur op. Ik vermoed van een dame of jeugdrenner geweest die er heel zuinig op was.

Wie was ooit eigenaar of eigenaresse van een Gios Compact Pro uit 2002 ? Maat 54. Nummer 20772
Misschien leest die persoon dit.
Laatst gewijzigd door Cervino op 22 mei 2012 19:56, 2 keer totaal gewijzigd.
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 22 mei 2012 15:36

Ah Arthur.. ;) Er zijn mensen actief op dit forum die nog wel een boekje over deze man open kunnen doen.. :)

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 22 mei 2012 15:39

dickygiovanni schreef:Ah Arthur.. ;) Er zijn mensen actief op dit forum die nog wel een boekje over deze man open kunnen doen.. :)

Dat topic is gesloten als ik me niet vergis. :D
Addict R1

Cervino
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 mar 2012 14:32

Cervino 22 mei 2012 19:36

dickygiovanni schreef:Ah Arthur.. ;) Er zijn mensen actief op dit forum die nog wel een boekje over deze man open kunnen doen.. :)
Hou maar dicht dat boekje. Zullen wel donkere pagina's zijn.
Heb dat "linkje" deleted
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6584
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 29 mei 2012 12:56

roob72 schreef:Een mooie tweedehands in mijn maat is zeker een optie. Ben al even aan het speuren op internet.
We zoeken met je mee.

Voor de beginnende Gios rijder :mrgreen:
http://link.marktplaats.nl/564290727" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie