Cannondale
fizik schreef:Maurice, is dat je eigen advertentie?
Zou wel heel makkelijk zijn he?!
Nee, de mijne staat hier!: http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=24363#topic
Niets is wat het lijkt..
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Denk dat de Caad9 minder kwetsbaar is dan de Six13. Afgelopen weekend had ik een valpartij (met mn drie maanden oude Caad8 frame) en had een forse deuk in de bovenbuis omdat mijn stuur erin was gekomen. Het frame is echter niet krom en nog prima bruikbaar. Een Six13 was gekraakt geweest.
Jo_SPR schreef:ik bedoelde de super six. De system six niet meer in de collectie
Hieronder 2 links naar de Sixcarbon en de supersix met de verschillen!!
http://www.probike.be/IMG/pdf/DEALERBOO ... bon_NL.pdf
http://www.probike.be/IMG/pdf/DEALERBOO ... Six_NL.pdf
Wie niet traint in de regen, wie niet wint in de regen...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Supersix is een frame met carbon voorzijde en alu achtervork dit biedt een aantal voordelen door de zeer stijve voorzijde i.c.m. een lichte stevige achtervork waar de lak zeer goed op houdt (carbon heeft bij een achtervork weinig of geen voordeel t.o.v. alu).
Door een carbon achtervork te kiezen heb je meteen het zwakke punt van de supersix (achter te weinig stijfheid) gecombineerd met een voozijde waar (conform de bewoording van Cannondale in voorgaande jaren) met alu weinig meer te winnen valt).
Ik betwijfel of dit frame kan gaan concurreren met de super of system six, de tijd zal het leren....
Door een carbon achtervork te kiezen heb je meteen het zwakke punt van de supersix (achter te weinig stijfheid) gecombineerd met een voozijde waar (conform de bewoording van Cannondale in voorgaande jaren) met alu weinig meer te winnen valt).
Ik betwijfel of dit frame kan gaan concurreren met de super of system six, de tijd zal het leren....