Pagina 57 van 780
Geplaatst: 19 aug 2008 20:15
door jo_spr
Hoi,
Kan me iemand vertellen wat het verschil is tussen de nieuwe carbon Six en de nieuwe Super Six?
Geplaatst: 19 aug 2008 22:41
door fizik
Maurice, is dat je eigen advertentie?
Geplaatst: 19 aug 2008 23:13
door maurice
fizik schreef:Maurice, is dat je eigen advertentie?
Zou wel heel makkelijk zijn he?!
Nee, de mijne staat hier!:
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=24363#topic
Geplaatst: 19 aug 2008 23:47
door alpdhuez53:15
Denk dat de Caad9 minder kwetsbaar is dan de Six13. Afgelopen weekend had ik een valpartij (met mn drie maanden oude Caad8 frame) en had een forse deuk in de bovenbuis omdat mijn stuur erin was gekomen. Het frame is echter niet krom en nog prima bruikbaar. Een Six13 was gekraakt geweest.
Geplaatst: 20 aug 2008 00:10
door fizik
Alweer een valpartij, Alp d'Huez? Of was jij dat zaterdag in Staphorst in de laatste bocht na de finish?
Geplaatst: 20 aug 2008 00:13
door fizik
@ Maurice: Mooi fietsje heb je te koop. Als ik wat meer budget had...
Geplaatst: 20 aug 2008 13:15
door maurice
Be creative en je budget is een stuk groter!
Geplaatst: 20 aug 2008 23:57
door jo_spr
Toch nog even mijn vraag of iemand weet wat het verschil is tussen de nieuwe carbon six en de system six 2009. Ik zie het verschil niet zo in de nieuwe dealerfolders
Sorry
Geplaatst: 21 aug 2008 00:01
door jo_spr
ik bedoelde de super six. De system six niet meer in de collectie
Geplaatst: 21 aug 2008 12:20
door harry_
Jo_SPR schreef:ik bedoelde de super six. De system six niet meer in de collectie
Hieronder 2 links naar de Sixcarbon en de supersix met de verschillen!!
http://www.probike.be/IMG/pdf/DEALERBOO ... bon_NL.pdf
http://www.probike.be/IMG/pdf/DEALERBOO ... Six_NL.pdf
Geplaatst: 21 aug 2008 21:00
door jo_spr
Hey Harry,
Die links had ik al gezien, maar het is me nog niet zo duidelijk wat nu eigenlijk het verschil is tussen de frames.
Geplaatst: 21 aug 2008 22:28
door sharkman113
Supersix is een frame met carbon voorzijde en alu achtervork dit biedt een aantal voordelen door de zeer stijve voorzijde i.c.m. een lichte stevige achtervork waar de lak zeer goed op houdt (carbon heeft bij een achtervork weinig of geen voordeel t.o.v. alu).
Door een carbon achtervork te kiezen heb je meteen het zwakke punt van de supersix (achter te weinig stijfheid) gecombineerd met een voozijde waar (conform de bewoording van Cannondale in voorgaande jaren) met alu weinig meer te winnen valt).
Ik betwijfel of dit frame kan gaan concurreren met de super of system six, de tijd zal het leren....