Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Kuota

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 apr 2007 12:49

Dat crankstel is toch vrij duidelijk een Campa Ultra Torque carbon crankstel.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

trifox
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 27 dec 2005 10:46

trifox 04 apr 2007 13:04

@ Borghini
Vanwaar de eer om mijn Kalibur van vorig jaar te posten? Trouwens er staat nu net dezelfde terug te pronken in mijn garage maar dan een nieuwe van februari. Enkel het volwiel heeft nu een volledige zwarte vittoria tube en het spengle wiel wordt nu een Xentis.
(trouwens ik ga die spengles -koppel- verkopen)

youri
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 26 okt 2005 21:31

youri 04 apr 2007 18:09

Quoten: Origineel geplaatst door Borghini op 04 April 2007

Hier mijn nieuwe aanwinst:


Proficiat met de aankoop van je witte Kredo. Het stuurlint vind ik net iets te.
Maar de Xentissen staan er prachtig op.
 

borghini
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 dec 2006 18:21

borghini 04 apr 2007 20:11

Inderdaad campa en sram.
Voor het trapstel had ik in november de K01 van Kuota besteld maar na 5 maanden wachten kon dit nog steeds niet geleverd worden (en idem voor de RST01 stuurpen).
Waarom staan ze er dan mee op de fietsbeurzen als ze deze toch niet kunnen leveren?
Sram heb ik genomen omdat ik dan ook met mijn andere (shimano) wielen kan blijven rijden.

borghini
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 dec 2006 18:21

borghini 04 apr 2007 20:17

Trifox,
Dat was blijkbaar een foutje.
Het waren mijn eerste stappen op dit forum.
Om hier een foto op te krijgen kost ook wel wat moeite.
Maar ja alle begin is moeilijk hŽ...

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 05 apr 2007 00:05

Quoten: Origineel geplaatst door Borghini op 04 April 2007

Hier mijn nieuwe aanwinst:


Heel mooi, Borghini. Een grotere foto is ook steeds welkom!
Het Campa Ultra-Torque trapstel komt prachtig uit op een witte Kredo: deze week werd er nog zo eentje op het werk gemonteerd, schitterend. Als ik het goed voor heb, sprak ik jou op de firma in Sint-Niklaas, Borghini, en raadde ik je aan uit te zien naar een ander crankstel (zware en vervelende produktievertraging bij Stronglight voor het Kuota crankset)?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 05 apr 2007 00:17

Inderdaad schitterend.  Dit is ook een van mijn droomfietsen, afgemonteerd met record, eurus,kuota katch....
't Zou nog nie voor direct zijn maar ben de markt een beetje aan t afspeuren.  Ben overtuigd van de kwaliteit van kuota (efbe testen) maar vind weinig testwaarden om te vergelijken met andere fietsen.   Zijn dit hele stijve of eerder comfortabele fietsen?  
veel plezier ermee !
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 05 apr 2007 00:27

Quoten: Origineel geplaatst door timper op 04 April 2007

't Zou nog nie voor direct zijn maar ben de markt een beetje aan t afspeuren.  Ben overtuigd van de kwaliteit van kuota (efbe testen) maar vind weinig testwaarden om te vergelijken met andere fietsen.   Zijn dit hele stijve of eerder comfortabele fietsen?


Ik zou zeggen, kom eens naar een koers of naar ons ploeggebouw in Hertsberge (niet zo ver van bij jou, zie ik) en vraag het daar eens aan een paar van onze Amerikaanse jongens wat zij van hun Kredo vinden. Er zitten veel jongens bij die ervaring hebben met ontelbare frames: een van hen is werknemer bij een hele grote Amerikaanse fietsenzaak en heeft met onnoemelijk veel verschillende fietsen gereden (en als zware jongen zien z'n frames wel af hoor)... "I never had a bike so good on the cobles", zei hij me vandaag nog: stijf en comfort tegelijk. Maar misschien best eens zélf vragen, dan zie je wel of ze 't ook echt menen.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 05 apr 2007 00:31

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 04 April 2007


. Maar misschien best eens zélf vragen, dan zie je wel of ze 't ook echt menen.
 

Met een goede cursus mediatraining kan je veel bereiken!;)
Anti-Spacers!

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 05 apr 2007 00:38

Quoten: Origineel geplaatst door pjotr op 04 April 2007

Met een goede cursus mediatraining kan je veel bereiken!;)


Héhé, pjotr. Ik meen wel degelijk nog alles wat ik schrijf, maar in deze is de mening van mijn ploeggenoten wel iets steekhoudender dan de mijne: ik bouw pas later dit jaar een Kredo af, dus zij kunnen er iets meer over zeggen vanop de bike zelf.
Ik heb voor jou trouwens nieuws. Kuota's cyclocross frame, dat Kross zal gaan heten (hoe kan het ook anders: elk Kuota produkt begint met "K"), is gebaseerd op de Kuota Kebel. Dus het uiterlijk van de Kebel geeft je een goed idee hoe ie eruit zal gaan zien: behoorlijk oversized buizenset, maar dan wel met verbreedde achtertrein, hoge bracket, andere kabelgeleiding en liefst ook een crossvork, niet?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 05 apr 2007 01:09

Merci,  als de plannen concreter worden zal ik zeker meer info inwinnen en de fietsen komen bezichtigen want ik zal waarschijnlijk de grootste maat nodig hebben.   Niet alle fietsen zijn even mooi in XL uitvoering hoewel die kebel van hierboven schitterend is.
Nu rijd ik op ridley pegasus met chorus en scirocco en ben daar zeker tevreden mee .   Heb hem nu al bijna drie jaar en nog nooit problemen mee gehad, echt nooit maar hij is eigenlijk te klein om echt goed te zitten.   Vroeger gekoerst op mbk en merckx met 'een maat te klein' en nu na jaren inactiviteit weer dezelfde maat gekocht en dat viel eigenlijk tegen.   Zeker nu ik na vier jaar fietsen weer 'verslaafd' ben aan snelle, lange solotochten in de polders van west-vlaanderen (ik doe ongeveer 15000km) heb ik teveel last en zit ik niet comfortabel genoeg. 
De kuota kebel en credo staan zeker in mijn top vijf (samen met cervelo, canyon, scott,...), ik volg ze op de voet .
Het moet dus geen klimfiets zijn maar eerder een 'voorjaarsfiets'.  Hij of zij moet bollen.  Op dit forum zeker al veel interessante info gevonden, ik volg het al een jaar passief.
bedankt en groeten.
 
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 05 apr 2007 01:19

Quoten: Origineel geplaatst door timper op 04 April 2007

... Het moet dus geen klimfiets zijn maar eerder een 'voorjaarsfiets'.  Hij of zij moet bollen.  Op dit forum zeker al veel interessante info gevonden, ik volg het al een jaar passief.


Welkom, en dan des te beter dat je actief geworden bent: zo krijg je nog meer de feedback waarom je vraagt. En neem idd de tijd om te beslissen welke fiets volledig je ding is en hoe de ervaringen van de gebruikers zijn.
Aarzel niet me te mailen, en als het een Kuota wordt, doe dat dan maar eens. De maatstelling bij Kuota (zeker Kredo) is heel belangrijk en daar zijn we in de ploeg ook nogal wat mee bezig geweest: algemeen kwamen we tot de vaststelling dat de Kredo-maten een grotere benaming hebben dan je zou denken nodig te hebben... niet erg, maar je weet het best. Er zijn jongens die op Kredo XXL (dat is de grootste maat) rijden, dus je kan die fietsen komen bekijken.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie