Ik !Herman_N schreef:...want wie kent er nu de Colle dell'Agnello of Grimselpass...
Dank je!timper schreef:sterk !! nog vele klimmen toegewenst
Fiets Magazine nr. 12-2024 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Ik !Herman_N schreef:...want wie kent er nu de Colle dell'Agnello of Grimselpass...
Dank je!timper schreef:sterk !! nog vele klimmen toegewenst
Dat snap ik best. Maar dan ben ik denk ik toch een wat ander soort beginner. Mij demotiveert het alleen maar als ik nog bezig ben de werking van een derailleur te doorgronden en ik "moet" van mijn omgeving al zo'n supercol op. Eigenlijk ben ik een slapjanus dat ik het nog niet heb geprobeerd. Dit even los van de financiën die je ook maar moet hebben voor dat soort tripjes.Gastheerg schreef: Het gehype van de MV maar ook de Alpe ben ik met je eens. Toch zijn voor veel beginnende fietsers dit soort uitdagingen van zeer groot belang om gemotiveerd te raken/blijven.
Ik fietste zelf in 1971 m'n eerste super col en beleef aan grote namen nog nauwelijks plezier.
Onbekende cols in de Apennijnen hebben de laatste jaren m'n hart gestolen. Maar ik snap heel goed dat beginners snel een palmares bij elkaar willen rijden.
Net zoals veel beginners de RVV, AGR en de Marmotte aan hun lijstje willen toevoegen.
Afleeftoertochten...ik leef er altijd van op...TumTumTum schreef:Dat snap ik best. Maar dan ben ik denk ik toch een wat ander soort beginner. Mij demotiveert het alleen maar als ik nog bezig ben de werking van een derailleur te doorgronden en ik "moet" van mijn omgeving al zo'n supercol op. Eigenlijk ben ik een slapjanus dat ik het nog niet heb geprobeerd. Dit even los van de financiën die je ook maar moet hebben voor dat soort tripjes.Gastheerg schreef: Het gehype van de MV maar ook de Alpe ben ik met je eens. Toch zijn voor veel beginnende fietsers dit soort uitdagingen van zeer groot belang om gemotiveerd te raken/blijven.
Ik fietste zelf in 1971 m'n eerste super col en beleef aan grote namen nog nauwelijks plezier.
Onbekende cols in de Apennijnen hebben de laatste jaren m'n hart gestolen. Maar ik snap heel goed dat beginners snel een palmares bij elkaar willen rijden.
Net zoals veel beginners de RVV, AGR en de Marmotte aan hun lijstje willen toevoegen.
Ik heb erg de behoefte om de dingen op mijn eigen tempo te ontdekken en mij eigen te maken, waarschijnlijk heb ik daar veel langer voor nodig dan anderen. Het lijkt me geweldig om ook eens de AGR, Alpe D'Huez, Dolomieten afleeftoertochten of dat soort spektakels mee te maken. Maar ik denk dat het ook verstandig het te accepteren als je daar misschien nog niet aan toe bent. Nu krijg ik wel eens het gevoel alsof je een nieuw computerspelletje bent begonnen en direct na de tutorial op een level 100 raid wordt gegooit.
Ik heb overigens niks dan bewondering voor mensen die dit allemaal fietsen hoor, pas als je zelf eens een stukje gaat rijden besef je pas hoe zwaar dat allemaal is.
Misschien sta ik over een paar jaar zelf ook wel bovenop zo'n berg, ik hoop het.
Prima toch! Was het die hele reis toch wel waard ! Ik zie trouwens, dat er weer eens een nieuw 'collenbord' staat (1911 m).Spike 1970 schreef:Gisteren terug gekomen van de ultra korte trip naar de Mont Ventoux...super dus!
Ze kunnen daar beter een jaartallen bord van maken zo vaak wisselt hij. Dan zie je elk geval welk jaar je daar geweest bent. Zou hij nu wel al 2013 m hoog zijnlegrimpeur schreef:Prima toch! Was het die hele reis toch wel waard ! Ik zie trouwens, dat er weer eens een nieuw 'collenbord' staat (1911 m).Spike 1970 schreef:Gisteren terug gekomen van de ultra korte trip naar de Mont Ventoux...super dus!
legrimpeur schreef:Prima toch! Was het die hele reis toch wel waard ! Ik zie trouwens, dat er weer eens een nieuw 'collenbord' staat (1911 m).Spike 1970 schreef:Gisteren terug gekomen van de ultra korte trip naar de Mont Ventoux...super dus!