Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

trimmer
Forum-lid

trimmer 28 jul 2009 19:39

Ik heb me vandaag geregistreerd hier op het forum. Is heb al een aantal weken zitten lezen hier maar kon geen zoekfunctie vinden. Na registratie en inloggen vond ik de zoekfunctie wel.
Ik ben Marcel en woon in Goirle. Een dorp onder Tilburg tegen de Belgische grens. Ik ben 45 jaar getrouwd en 2 dochters. Na 35 jaar badminton moest ik dit vanwege chronische rugklachtten opgeven. Ik heb een racefiets gekocht om te kijken of de sport me bevalt. Het is de Gazelle V1 geworden. Ik ben in de derde week april begonnen met fietsen en heb er nu 2100 kilometer opzitten. Ik moet zeggen dat het mij uitstekend bevalt. Je kunt gaan wanneer je wilt en bent niet afhankelijk van iemand anders om je sport te bedrijven. Het buiten zijn vind ik heerlijk. De Brabantse kempen en het Belgische zijn mooie omgevingen om te fietsen.
Van mijn Gazelle heb ik het zadel vervangen door een Specialized zadel en deze week worden de Shimano Sora remhoeven vervangen door Shimano 105 remhoeven. verder wil ik de fiets voorlopig niet aanpassen.

pietr
Forum-lid

pietr 29 jul 2009 02:13

[quote="trimmer"]Ik heb me vandaag geregistreerd hier op het forum. Is heb al een aantal weken zitten lezen hier maar kon geen zoekfunctie vinden. Na registratie en inloggen vond ik de zoekfunctie wel.
Ik ben Marcel en woon in Goirle. Een dorp onder Tilburg tegen de Belgische grens. Ik ben 45 jaar getrouwd en 2 dochters. Na 35 jaar badminton moest ik dit vanwege chronische rugklachtten opgeven. Ik heb een racefiets gekocht om te kijken of de sport me bevalt. Het is de Gazelle V1 geworden. Ik ben in de derde week april begonnen met fietsen en heb er nu 2100 kilometer opzitten. Ik moet zeggen dat het mij uitstekend bevalt. Je kunt gaan wanneer je wilt en bent niet afhankelijk van iemand anders om je sport te bedrijven. Het buiten zijn vind ik heerlijk. De Brabantse kempen en het Belgische zijn mooie omgevingen om te fietsen.
Van mijn Gazelle heb ik het zadel vervangen door een Specialized zadel en deze week worden de Shimano Sora remhoeven vervangen door Shimano 105 remhoeven. verder wil ik de fiets voorlopig niet aanpassen. [/quote]
Welkom Marcel. Leuk om je stukje te lezen. Ik heb ook ruim 10 jaar gebadmintond en enkele jaren geleden heb ik het racket ingeruild voor een racefiets en loopschoenen. Bij mij ligt het accent op hardlopen en daarnaast spring ik af en toe (te weinig) op de racefiets.

Nog een overeenkomst: ik kom ook uit Goirle.

Veel plezier met het fietsen.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

trimmer
Forum-lid

trimmer 29 jul 2009 11:29

thx Pietr, its a small world

laurensbmc
Forum-lid

laurensbmc 15 aug 2009 20:57

Hallo,

Ik ben Laurens, 15 jaartjes jong en kom uit Torhout (België).
Ik rijd met een stalen knalrode Venturelli.
Sinds kort reed ik niet zoveel met de koersfiets, maar sinds ik eind juni een heupfractuur heb opgelopen, begon ik me meer te interesseren in de racefietsen in plaats van afstandslopen wat ik nu voor een heel eind niet meer zal mogen doen.
Hier heb ik zoveel plezier in dat ik nu elke dag een mooi tochtje doe.
Ik hoop om volgend jaar, na veel sparen, me een BMC racefiets aan te schaffen.
Nadat je een tijdje hier op het forum leest, leer je zeer vlug enorm veel bij over de verschillende wielen, frames, versnellingen, enz.

mvg
Laurens

rahimns
Forum-lid

Gebruikersavatar rahimns 18 aug 2009 16:43

Ik zal me ook even voorstellen, mijn naam is Rahim en ik ben 38 jaar. Ik woon in Almere samen met mijn vrouw en 2 kinderen. Vanwege een longaandoening en mijn overgewicht ben ik sinds kort weer gaan fietsen en dat bevalt me prima. Ik ben ondertussen zo'n 14 kilo afgevallen en het fietsen gaat me steeds beter af. Mijn doel is om eens een echte alp te beklimmen, dat lijkt me iets fantastisch........ik fiets nu vooral in de omgeving van Almere, waar het trouwens heel mooi fietsen is...........nou dat was het wel zo'n beetje, zie jullie op het forum.

quarter1
Forum-lid

quarter1 18 aug 2009 23:14

Hallo mijn naam is Arthur 47 jaar.

Heb van de week mijn fiets weer eens van de muur getrokken, waar deze al zo'n 6 jaar tegenaan hing. Een paar nieuwe binnen en buiten bandjes eromheen en rijden.
Althans dat dacht ik, mijn versnellingen stonden vast, na een bus teflon er in gespoten te hebben werkte in ieder geval de rechter kant weer.
De andere kant (grote blad) doet het af en toe, ik denk dat deze het ook wel weer gaat doen.

Gr.

[img=http://img256.imageshack.us/img256/4093/img5569j.jpg]

rubenio
Forum-lid

rubenio 19 aug 2009 00:11

@Quarter1,

Reageert de voorderailleur wel als je schakelt? Als hij niet van positie veranderd ligt het aan het kabelwerk. Een setje nieuwe kabels is het geld niet. Als hij wel van positie veranderd maar niet goed tussen de bladen schakelt ligt het aan de afstelling. Dit is instelbaar met de H&L schroefjes bovenop het voorderailleurtje. Voordat je hiermee begint is het wel belangrijk om de kabel wanneer de derailleur op de laagste stand (dichtst bij frame) net op spanning te hebben.

Mooie gazelle trouwens, ik wist niet dat de tour de l'avenir in zoveel kleurstellingen verschenen was.

theodorocampagnolo
Forum-lid

theodorocampagnolo 19 aug 2009 01:03

Rijwieltechnicus te Amsterdam, mooiweerfietser en Italofiel.
Ik zie wel in dat de vooruitgang niet te stuiten is maar de mooiste racefietsen zijn toch echt gebouwd eind jaren 70 begin 80 (zie ook www.speedbicycles.ch)
Klimmen is volgens mij de combinatie van verzet en blijven ademhalen. Afdalen een kwestie van op tijd remmen.
Met 26/33 omhoog is geen schande; afstappen vòòr de top daarentegen.....

bever
Forum-lid

bever 19 aug 2009 01:17

Hallo allemaal,

Ik ben waarschijnlijk de meest amateuristische fietser ooit op dit forum, maar ik heb al wat gelezen voor ik me heb aangemeld.
Ik heb een Giant van 20 jaar oud, edoch zeer goed onderhouden.
Woon in Den Haag en vind het heerlijk om door de duinen heen te fietsen. Doe meestal 2 keer per week een rondje van 30 km. Heel af en toe een wat langer ritje van 50 of 70 km. Merk dan wel dat ik tijd nodig heb om bij te komen ;)

Ik ga af en toe mountainbiken met mijn broertje in Zuid-Limburg of de Voerstreek en dat vind ik helemaal te gek en kan dan ook wel een beetje door buffelen

Ik vind het leuk om ervaringen van medefietsers te lezen

markboot
Forum-lid

markboot 19 aug 2009 18:19

Dag allen,

Hier weer een optimistishe starter. Ik sta op het punt een Cube attempt aan te schaffen. Vol goede moed en met veel zin zal ik op ontdekkingstocht gaan.
Ik ben 36 jaar, een conditie van een krant.... haha. Maar daar gaan we wat aan doen.

groet mark

Op ontdekkingsreis door racefietsland

quarter1
Forum-lid

quarter1 21 aug 2009 00:13

[quote="rubenio"]@Quarter1,

Reageert de voorderailleur wel als je schakelt? Als hij niet van positie veranderd ligt het aan het kabelwerk. Een setje nieuwe kabels is het geld niet. Als hij wel van positie veranderd maar niet goed tussen de bladen schakelt ligt het aan de afstelling. Dit is instelbaar met de H&L schroefjes bovenop het voorderailleurtje. Voordat je hiermee begint is het wel belangrijk om de kabel wanneer de derailleur op de laagste stand (dichtst bij frame) net op spanning te hebben.

Mooie gazelle trouwens, ik wist niet dat de tour de l'avenir in zoveel kleurstellingen verschenen was.

[/quote]

Hey Rubenio,

leuke reactie,
De kabels lopen soepel en de voorderailleur ook, als hij wel pakt gaat dat heel soepel. Het zit echt in die hendel.

Gr.
Arthur

timper
Forum-lid

timper 21 aug 2009 00:36

[quote="LaurensBMC "]Hallo,

Ik ben Laurens, 15 jaartjes jong en kom uit Torhout (België).
Ik rijd met een stalen knalrode Venturelli.
Sinds kort reed ik niet zoveel met de koersfiets, maar sinds ik eind juni een heupfractuur heb opgelopen, begon ik me meer te interesseren in de racefietsen in plaats van afstandslopen wat ik nu voor een heel eind niet meer zal mogen doen.
Hier heb ik zoveel plezier in dat ik nu elke dag een mooi tochtje doe.
Ik hoop om volgend jaar, na veel sparen, me een BMC racefiets aan te schaffen.
Nadat je een tijdje hier op het forum leest, leer je zeer vlug enorm veel bij over de verschillende wielen, frames, versnellingen, enz.

mvg
Laurens
[/quote]
Hier sè, een streekgenoot. Nog veel leesgenot!
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie