Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2012

roodhoofd
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 feb 2009 02:25

roodhoofd 11 jul 2012 20:20

mrcoffee schreef:K******************************************************t Voekler........... Amai.....
Terwijl ik naar de etappe zat te kijken had ik bijna medelijden met hem:
- de aanvallen die hij zo duidelijk telefoneerde;
- de 'kracht' van de aanvallen - niet echt verschroeiende aanvallen;
- ieder gaatje dat viel reed Voeckler dicht, met het nodige misbaar naar de anderen en weer een gekke bek...

Als er één niet gaat winnen, dan hij, dacht ik.

En Sanchez dacht ook, ga jij Devenyns maar halen, en Voigt. En toen, zo dicht bij de finish, had Voeckler toch opeens wat over,
voldoende snelheid. En hij hield het vol; een paar anderen gingen toch kapot op dat laatste stijgende stukje.

Ik houd niet van die Voeckler, maar dit heeft hij dan toch weer knap gedaan!

eelcoz

eelcoz 11 jul 2012 21:08

Eigenlijk vind ik die Voeckler een uitermate irritant aandachttrekkertje, maar vandaag heeft hij het uitstekend gedaan. Verdiend gewonnen na veel te hebben aangevallen en veel kopwerk te hebben gedaan. Mooi dat Sanchez als Rabo-renner er ook bij zat! Bij een eventuele etappezege van een Rabo-renner denk ik toch als eerste aan hem.

Gebruikersavatar
Batavusman
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 apr 2012 22:37

Gebruikersavatar Batavusman 11 jul 2012 21:10

Je kunt over Voeckler zeggen wat je wilt ( en aan heel veel dingen irriteer ik mij ook) maar hij rijdt wel in de aanval en rond het wel af.
Sanchez was in mijn optiek zeker niet de minste in de kopgroep maar verstookte met zijn aanval teveel energie volgens mij. En die kwam hij tekort op de laatste helling.
Dus toch mijn respect voor Voeckler.
Always on the Road

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39664
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 jul 2012 21:21

Batavusman schreef:Je kunt over Voeckler zeggen wat je wilt ( en aan heel veel dingen irriteer ik mij ook) maar hij rijdt wel in de aanval en rond het wel af..
Helemaal mee eens. Als hij eens zou stoppen om die gekke bekken te trekken en dat toneelspel zou het beste een leuke renner zijn.
Pakt elk jaar in de Tour zijn momentjes wel.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27897
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 jul 2012 21:53

En een broek aandoet met normale pijpen. Ziet er niet uit die nichterige korte vrouwenpijpjes. Hoogerland idem.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 11 jul 2012 22:12

Dat ventje is gewoon een uitstekende renner. Terwijl wij hier in Nederland onszelf ieder jaar weer staan af te vragen wanneer we weer eens wat gaan winnen heeft Voeckler wederom een prachtige zege te pakken. Moest het een Nederlander zijn dan was iedereen wild enthousiast en hoorde je geen mens over zijn gedrag.

Overigens heb ik nog altijd liever iemand die misschien eens een keer te veel theater maakt dan een verzameling grijze muizen.

WdvB
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:32

WdvB 11 jul 2012 22:39

wat zou je krijgen als je Sharapova kruist met Voeckler? Een hardkreunende gekkebekketrekker met een leuk smoeltje? Eigenlijk ben ik al lang blij dat TV er geen geluiden bij maakt en wel mooie koers laat zien (zie ook brabantse pijl dit voorjaar) :).

teamorange
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 nov 2007 17:38
Locatie: Schoten (B)

teamorange 11 jul 2012 23:00

De mannen van Monty Python blijven sterk en Louis de Funes wint op een grandioze manier de rit van vandaag.
Volgens mij gaat Wiggins buigen de volgende dagen maar niet breken! Het blijft best boeiend ...
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....

fredhhw
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 apr 2011 01:04
Locatie: Noord-Holland

fredhhw 11 jul 2012 23:03

Ik heb altijd het idee dat 90% van het peloton hem als renner niet serieus neemt omdat het zo'n clown is...
Ik zou hem juist als clown niet serieus nemen en als renner wel.

Vorig jaar gaven ze hem 5 minuten in een etappe.... Die pakken we wel weer terug dacht men terwijl hij 2 weken daarvoor in de Dauphiné met de beste mee klom.
In de Brabantsepijl dit jaar zouden ze hem ook wel weer oprapen.

Die clown is gewoon een van de beste renners die er in op dit moment in het peloton rondrijdt...
Inmiddels heeft hij een beste erelijst waar niks aan gestolen is.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6582
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 12 jul 2012 08:22

bottecchia schreef:Overigens heb ik nog altijd liever iemand die misschien eens een keer te veel theater maakt dan een verzameling grijze muizen.
+1 Zag gister dat interview met hem op de Belg en ik vind hem wel ok.
Als Gesink vanmiddag geen last meer van z'n wonden heeft en de etappe wint komt er een extra nieuwsuitzending maar Voeckler moet blijkbaar de hele Tour last van z'n knie houden.
Hadden we maar een coureur die het zo deed in de Tour :oops:

eelcoz

eelcoz 12 jul 2012 09:15

Vandaag eindelijk weer eens een ouderwetse gruwelijke bergetappe met finish bergop. Geen dag voor de Rabo-mannen, ben ik bang. Hoewel Ten Dam prima rijdt, lijkt hij me geen afmaker. Prognose? Vroeg groepje, waar de winnaar uit komt, tenzij een klassementsman het op z'n heupen krijgt in de slotklim. Lotto-Belisol (Vanendert/Vdb2)?

Gebruikersavatar
JeanineL
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 dec 2011 12:05
Locatie: Leiderdorp
Contact

Gebruikersavatar JeanineL 12 jul 2012 09:35

havana schreef:En een broek aandoet met normale pijpen. Ziet er niet uit die nichterige korte vrouwenpijpjes. Hoogerland idem.
Het is helemaal 'in', die lange pijpen, óók bij de vrouwenkleding. Maar ik zou vanwege de esthetiek graag wel weer terug gaan naar wat kortere pijpjes. Kan ik tenminste een gewone korte broek aan als ik niet op de fiets zit :roll:
La Laudy fietst en schrijft
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.jeaninelaudy.nl
http://www.twitter.com/jeaninelaudy

Plaats reactie