Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrennen op tv

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 10 jun 2015 23:55

De medecommentatoren zijn volgens mij allemaal OK. Van de journalisten staat José op plaats 1. Op de Berlg zijn het allemaal volgelingen van Mdm. Soleil, ze voorspellen almaar door wie gaat winnen wie gaat aanvallen en waar ze dit zullen doen en waar de renners moeten op letten (Let op Hè =Wuyts). Als ik hier al mijn ergernissen zou opsommen.
Ik vraag me steeds af of die sportjournalisten al hun voorspellingen nog eens zouden overlopen, bij de aankomst ze zich niet meer openbaar zouden durven vertonen.
José houdt zich beter bij de koers, voila. :shock:
PS. En ze heeft niet die zelfingenomenheid van onze Vlaamse vrienden.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5166
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 11 jun 2015 10:55

ottorongo schreef: José houdt zich beter bij de koers, voila. :shock:
PS. En ze heeft niet die zelfingenomenheid van onze Vlaamse vrienden.
:roll:

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 11 jun 2015 14:08

Misschien is het al voorbij gekomen, maar ik kan het niet vinden/heb het dan gemist.

FDJ en nog wat losse renners rijden met een soort antenne onder hun zadel. Wat voor een ding mag dat zijn? Ik heb het dan niet over de kleine cameraatjes etc. Het lijkt haast een soort gps zender of soort dongel.

Dus weet iemand hier meer van? linkje?

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 11 jun 2015 14:33

Persoonlijk vind ik dit altijd de reinste onzin. Het is haar werk. Kun je niet 6 uur normaal je werk doen dan kun je wat mij betreft beter wieberen.

Wat betreft José stoort ik me vooral aan haar gebrek aan koersinzicht doordat ze zelf niet op niveau heeft gefietst. Een rondje van 30km op zondag morgen is leuk om te doen, maar dat krijg je geen koersinzicht van. Als ze eens zou ervaren hoe het is om te koersen veranderd haar blik op de koers wellicht wat.[/quote]


Klopt helemaal. In de tijd dat Danny Nelissen commentaar deed kon ik zelfs als tiener het commentaar interessant vinden, altijd scherp, helder, duidelijk en af en toe een lolletje. Misschien ligt het ook aan het feit dat om mannen wielrennen gaat en dat een vrouwelijke commentator niet echt lekker samengaat....

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39701
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 jun 2015 14:43

Danny is gewoon vele malen kundiger.
Less is bore

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 11 jun 2015 15:27

Wat me zojuist ergerde was dat Karsten Kroon door José Been zogenaamd even alle wielertermen moest gaan toelichten. Zeker bij koersen als de Dauphine met een aankomst rond 15 uur kijken vrijwel alleen liefhebbers. Dan kan het niveau van het commentaar wel wat niveau gebruiken, maar waarom er dan moet worden uitgelegd wat een loper als slotklim betekend ontgaat mij volledig.

Waarom missen ze zo vaak zaken bij eurosport of zien ze het volledig anders? Er werd beeld vertoont van een lossende Valverde, maar een minuut later gaan de commentatoren zich afvragen of hij er nog bijzit. Westra wordt gelost en is vol in beeld en wordt door hun benoemd, 4 minuten later is er een shot vanuit de hele met Nibali plus 1 man (Scarponi geloof ik) en dan wordt er de vraag gesteld of het Lieuwe was die bij hem zit. Kijken zij zelf naar alle camera's ipv naar wat wij te zien krijgen? of hoe zit dit?

Bij een voetbal wedstrijd wordt ook niet uitgelegd wat buitenspel is, of dat een opkomende back handig is, terwijl in de koers een keer achterom kijken al staat voor een slechte dag, nog niet in vorm zijn voor de tour, wellicht een mechanisch probleem aldus Been.

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 11 jun 2015 16:30

Gerboon schreef:Bij een voetbal wedstrijd wordt ook niet uitgelegd wat buitenspel is, of dat een opkomende back handig is, terwijl in de koers een keer achterom kijken al staat voor een slechte dag, nog niet in vorm zijn voor de tour, wellicht een mechanisch probleem aldus Been.
Haha geweldig, perfect voorbeeld tekort aan inzicht van mevr Been. Weet iemand waarom ze Danny Nelissen eigenlijk hebben ontslagen/weg is gegaan??

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 11 jun 2015 16:32

sprint100 schreef:
Gerboon schreef:Bij een voetbal wedstrijd wordt ook niet uitgelegd wat buitenspel is, of dat een opkomende back handig is, terwijl in de koers een keer achterom kijken al staat voor een slechte dag, nog niet in vorm zijn voor de tour, wellicht een mechanisch probleem aldus Been.
Haha geweldig, perfect voorbeeld tekort aan inzicht van mevr Been. Weet iemand waarom ze Danny Nelissen eigenlijk hebben ontslagen/weg is gegaan??
Do ping stelde orde op zaken door met 2 maten te meten. Vervolgens werd boogie wel gevraagd om commentaar te komen geven.

Nergens voor nodig mijn inzicht. Maar typisch Eurosport NLBE

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 11 jun 2015 16:42

Wie is die andere commentator bij Eurosport met een belgisch/vlaams accent?? Als er een NL'er goed rijdt vind ie het maar zozo maar als er een belg goed rijdt krijgt ie abrupt een harde plasser. Hij in combinatie met Jose Been is werkelijk verschrikkelijk irritant.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 11 jun 2015 16:50

Gerboon schreef:Bij een voetbal wedstrijd wordt ook niet uitgelegd wat buitenspel is, of dat een opkomende back handig is...
Nou.... er wordt wel uren lang op meerdere zenders voor- en nabeschouwd en alle voariaties van opstellingen, tactische bewegingen, lijnen getrokken op ipads met speciale software trekken van gaten etc. etc. besproken.
Afbeelding

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 11 jun 2015 16:52

ericpeters schreef:
Gerboon schreef:Bij een voetbal wedstrijd wordt ook niet uitgelegd wat buitenspel is, of dat een opkomende back handig is...
Nou.... er wordt wel uren lang op meerdere zenders voor- en nabeschouwd en alle voariaties van opstellingen, tactische bewegingen, lijnen getrokken op ipads met speciale software trekken van gaten etc. etc. besproken.

Ja los van de wedstrijd. Zodat je zelf kunt kiezen of je dat wilt of niet.

Gebruikersavatar
stakie75
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 15 jan 2012 08:55
Locatie: Valkenswaard
Contact

Gebruikersavatar stakie75 11 jun 2015 20:25

sprint100 schreef:Wie is die andere commentator bij Eurosport met een belgisch/vlaams accent?? Als er een NL'er goed rijdt vind ie het maar zozo maar als er een belg goed rijdt krijgt ie abrupt een harde plasser. Hij in combinatie met Jose Been is werkelijk verschrikkelijk irritant.
Dat is Jeroen van Belleghem(of zoiets).
Love riding Scott. Scott Addict 20 (2022) Scott Scale 970 (2023)

Plaats reactie