Wind Cycleworks
PROJECT MEGAFORK:
Een voorvork voor expeditie-fatbike waarin een 2e (reserve) achterwiel kan worden gemonteerd. Met daarbij een nieuw setje handgespaakte WiND-wielen.
Zie: http://windcycleworks.nl/post/174395897 ... t-megafork
Een voorvork voor expeditie-fatbike waarin een 2e (reserve) achterwiel kan worden gemonteerd. Met daarbij een nieuw setje handgespaakte WiND-wielen.
Zie: http://windcycleworks.nl/post/174395897 ... t-megafork
-
- Forum-lid HC
Wat ik mij dan af vraag, waarom een reserve achterwiel? Is dat voor als de body kapot gaat?
Want als je achterwiel stuk is, dan heb je ook niets aan je voor achterwiel zonder voorwiel wiel
Want als je achterwiel stuk is, dan heb je ook niets aan je voor achterwiel zonder voorwiel wiel
Misschien ook iets voor op de racer. Dan kun je zowel je berg als je poldercassette meenemen .
Zal inderdaad voor de body zijn en er gaat eerder een spaak kapot in het achterwiel. Met een noodreparatie wordt het minder stevig Je hebt dan weer een vers wiel om het meeste gewicht + aandrijfkrachten te verwerken.
Zal inderdaad voor de body zijn en er gaat eerder een spaak kapot in het achterwiel. Met een noodreparatie wordt het minder stevig Je hebt dan weer een vers wiel om het meeste gewicht + aandrijfkrachten te verwerken.
Campagnolo Ultra Dork
@japiecarbon: Ernie C. heeft je vraag al beantwoord ...
@Ernie C. : Technisch gezien zou het zeker ook kunnen op een racer!
@Ernie C. : Technisch gezien zou het zeker ook kunnen op een racer!
- Vieux chnoque
- Forum-lid
Technisch interessant, maar Wind Cycleworks komt steeds meer in de hoek van freaky( bijzondere) frames en oplossingen. Niet altijd mijn smaak, ik zie liever de Vetta, met de Wind C. Stuurpen.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Mijn insteek is juist dat verschillende smaken mogelijk zijn.Vieux chnoque schreef: ↑31 mei 2018 20:25 Technisch interessant, maar Wind Cycleworks komt steeds meer in de hoek van freaky( bijzondere) frames en oplossingen. Niet altijd mijn smaak, ik zie liever de Vetta, met de Wind C. Stuurpen.
Dit naast de SPECIALS als 'huisstijl'.
Zo ben ik nu bijvoorbeeld bezig met een klassiek frame met bilaminate-elementen.
Ook een frame als de Vetta van Timo is prima mogelijk!
Maar dan krijg je zo'n (wel handgebouwd) standaard Speedvagen. Die zien er allemaal hetzelfde uit. Even los gezien van het hoge hippe gehalte en de begeerte ervan.
Áls je dan een custom frame laat maken, haal er dan zoveel mogelijk uit wat erin zit, toch?
Ik vind het juist mooi om te zien dat smaken en fietsgebruik zo verschillen, maar uiteindelijk is je fiets wel een Hollands handgemaakt product.
Even wat voetnoten
*ja, ik ben natuurlijk bevooroordeeld met mijn Wind19.
**Ik teken meteen voor een Speedvagen. Mijn portemonnee trouwens niet.
Áls je dan een custom frame laat maken, haal er dan zoveel mogelijk uit wat erin zit, toch?
Ik vind het juist mooi om te zien dat smaken en fietsgebruik zo verschillen, maar uiteindelijk is je fiets wel een Hollands handgemaakt product.
Even wat voetnoten
*ja, ik ben natuurlijk bevooroordeeld met mijn Wind19.
**Ik teken meteen voor een Speedvagen. Mijn portemonnee trouwens niet.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Idd zo een Vetta is prijstechnisch zeer interessant en Antonio heeft uitstekende skills en is bijzonder aardig!Vieux chnoque schreef: ↑31 mei 2018 20:25 Niet altijd mijn smaak, ik zie liever de Vetta, met de Wind C. Stuurpen.
YFood !!!
-
- Forum-lid
Verbaas me erover dat ik nooit een speedvagen zie met een afwijkende geo.
Heb net een rondje gereden met mijn oude duell, fijn snel ritje maar mijn wind 32 past me beter
Heb net een rondje gereden met mijn oude duell, fijn snel ritje maar mijn wind 32 past me beter
Nou heb ik t idee dat er maar enkele maten met één vaste geo gemaakt worden daar in the vanilla workshop. Dat kan ik mis hebben.
Ook als je 10.000,- stukslaat voor een Baum heb ik trouwens nog niet het idee dat ie vrij uniek is. Maar dat is mijn bescheiden mening.
Ook als je 10.000,- stukslaat voor een Baum heb ik trouwens nog niet het idee dat ie vrij uniek is. Maar dat is mijn bescheiden mening.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Idd je hebt het mis, zijn beide volledig custom te verkrijgen.
YFood !!!